Specificaties Draadloos Qwerty - Bekijk alle specificaties

Logitech Cordless Desktop MX 5500 Revolution Review

mschol 4 juli 2009, laatste update op 15 augustus 2009, 1.085 views

Logitech Cordless Desktop MX 5500 Revolution

Pluspunten

• Draadloos
  • Bluetooth
  • veel extra knoppen

Minpunten

• Drivers
  • Bouwkwaliteit

Ongeveer een half jaar geleden dit setje gekocht voor 150 euro. Ik ben voor dit setje gegaan vanwege de vele positieve reacties hier op tweakers, helaas ben ik na een half jaar lang niet meer zo tevreden als toen ik hem kocht, een miskoop is het in mijn geval deels.

Ergonomie
De muis zelf ligt lekker in de hand, en het toetsenbord heeft een lekkere toetsaanslag.

Functionaliteit
De extra knoppen zijn handig maar worden hier maar sporadisch gebruikt.
idem voor het led schermpje, leuk maar eigenlijk te donker om fatsoenlijk gebruik van te kunnen maken..

Vormgeving
het design van de muis en toetsenbord passen goed bijelkaar en ogen zeer degelijk en kunnen eventueel zo ingezet worden in een bedrijfsomgeving.

Bouwkwaliteit
hier ben ik helaas wat minder over te spreken. Ik heb deze set nu een half jaar maximaal en de pootjes van het toetsenbord zijn nu al gebroken... De knoppen en de muis voelen gelukkig wel degelijk aan

Drivers
hier begint de ellende pas echt:
Ik gebruik het setje i.c.m. Windows vista en regelmatig doet mijn linker muis knop het niet meer, dan moet ik de muis uitzetten en opnieuw laten installeren (ja echt installeren) voordat ik er weer gebruik van kan maken.
Als er een spontane crash voordoet kan ik ook niks meer met het toetsenbord doen tijdens het opstarten (kom bios niet in, kan geen keuze maken in dual boot scherm etc.), de verbinding is dan gewoon weg, dit heb ik zwaar mee laten wegen in mijn beoordeling omdat dit gewoon weg niet mag gebeuren, toetsenbord moet gewoon ten alle tijden blijven werken..

Ik heb 150 euro betaald voor dit setje, en als de driver support beter was en de pootjes niet zo snel waren afgebroken had ik hier een voldoende voor neergezet, maar helaas..

[b]Conclusie[b]
Over het algemeen een redelijk desktopsetje, helaas dat de drivers en de bouwkwaliteit wat (te veel) te wensen overlaten.

Heb jij ook een Logitech Cordless Desktop MX 5500 Revolution?

Ik heb je review goed gelezen, mijn conclusie is dan, gezien de ellende ........... de deur uit met dat setje!?

[Reactie gewijzigd door TweakerTweak op 5 juli 2009 09:32]

Ik heb je review ook gelezen en ik heb zelf ook de MX5500. Ik moet zeggen dat ik soms ook wat problemen heb met Setpoint van Logitech. Dit is de software die je bij het pakket krijgt. Mijn muis blijft gewoon goed werken en ik heb hem al 2 maanden. Het enige probleem dat ik soms heb is dat de verbinding wegvalt. Dit gebeurt alleen als ik de interne bluetooth module van mijn notebook gebruik. Als ik de ontvanger van Logitech gebruik komt dit niet voor. Setpoint helpt wel met het opzetten van een verbinding met de interne ontvanger.
Het toetsenbord gebruik ik niet op de voetjes, ik heb ze zelfs nog niet eens uit geklapt. De rest van het toetsenbord is wel stevig.
De muis werkt heerlijk maar is lastig in te stellen in Setpoint.
Ik kan wel de bios inkomen met mijn toetsenbord, meestal maakt hij eerst verbinding voor Bios en als dat niet gebeurt dan is de verbinding weer weg tot het besturingssysteem is geladen. Met de ontvanger van Logitech gebeurt dat automatisch. Bij dualboot is het soms een race tegen de klok om snel een verbinding te maken met de ontvanger maar meestal lukt dit wel in 5 seconden.
Heb even een vraag. Bij mij zijn de pootjes ook afgebroken. Is het mogelijk om ze ergens te bestellen oid. Heb al op de website van Logitech gekeken maar ik kan er niet veel over vinden.
Bij mij zijn de pootjes ook al afgebroken, en heb ook al een probleem met de verbinding.
eerst kon ik gewoon met muis op mijn bank zitten voor de tv. (6 meter van mijn pc verwijderd) Na 4 maand moest ik op het puntje van mijn bank zitten voor hij werkte. naar 7 maand voor de tv (3 meter bij mijn pc vandaan) na 9 maand moet ik bij mijn pc zitten en na een jaar zelf bij mijn pc problemen met de verbinding. en geld voor de toetsenbord en muis. en bij beiden valt hij nu ook gewoon om de 3 minuuten weg. ik ben zeer ontevreden hier over. en ik heb met de klantenservice gebeld, en ze zeggen dat ik dan ergens een storend apparaat in huis heb. terwijl ik alleen wifi in huis heb, verder konden ze mij niet helpen.