Specificaties Behuizing, 6 interne bays - Bekijk alle specificaties

Antec LifeStyle Sonata II Zwart Review

knettergestoord456 7 september 2005, 364 views

Antec LifeStyle Sonata II Zwart

Pluspunten

• Mooie kast
  • Goede koeling
  • Goede voeding bijgeleverd, zeker voor de lage combinatieprijs
  • Makkelijk kliksysteem voor de installatie van drives

Minpunten

• Iets te compact, dus niet alles makkelijk te bereiken in de kast.
  • Powerknop achter het deurtje
  • Airduct zit in de weg bij werkzaamheden, en kan niet heel eenvoudig uit de kast.

Kwaliteit voeding Score: 4
Mooie, strakke kast. Helaas zit alles net iets te dicht op elkaar, waardoor je niet overal even makkelijk bij kan komen. Ook het Airduct zit een beetje in de weg bij werkzaamheden in de case.

De bijgeleverde voeding is lekker stil, voldoet aan de huidige eisen etc.

Koelmogelijkheden zijn goed. Een airduct dat lucht van buiten de kast haalt om de processor te coolen en mogelijkheden om 12cm fans in de kast op te hangen. Aan de voorkant zit er een luchtfilter in de kast.

De schijven en optical drives zitten met een mooi kliksysteem in de kast en zijn zo makkelijk te installeren.

De powerknop zit mooi weggewerkt achter het deurtje. Helaas blijkt dit in de praktijd alleen lastig, omdat je elke keer het deurtje moet openen. Het deurtje voor de optical drives vind ik erg prettig en geeft een strakke afwerking.

Heb jij ook een Antec LifeStyle Sonata II Zwart?

Ik heb al een aantal reviews over deze behuizing gelezen, maar het lijkt mij niet zo'n goede keuze.

Samenvatting van de nadelen volgens die reviews is:

1. Dat de luchtunnel niet zo effectief koelt.
2. Als de luchttunnel geinstalleerd is (want deze is ook weg te halen) is deze bevestigd precies voor de 120mm fan. De 120mm fan is dan niet meer effectief.
3. Dus kom je tot de logische conclusie dat je de luchttunnel beter niet kunt gebruiken. En dan blijkt dat er allemaal stof kan binnenkomen door de gaten die anders door de luchttunnel gebruikt worden, want er is geen stoffilter voor die gaten.

Wat denk jij hiervan?

Ik denk dat ik beter de oude Sonata kan kopen. De Sonata II biedt een nutteloze luchttunnel, en als je deze niet gebruikt zit je behuizing vol met stof.
Ik blijf maar nadenken over welke behuizing ik nou moet kopen, want de oude Sonata is ook niet echt ideaal omdat die van die gaten heeft in de vorm van het woord "Antec", maar die laten dus ook behoorlijk wat stof binnen. En tegenwoordig denkt Antec dat het zo cool is om alle behuizingen uit te rusten met die onhandige deuren. De P160/P180 van Antec is wel cool, maar omdat die exclusief voeding geleverd worden zijn ze peperduur ;( .
Dat er dan geen stoffilter is voor die luchtunnel raar toch maar kan je die niet maken van matje glasvezelwol (of ander ingenieus stofje.
En als die luchttunnel lang is kan je die dan niet inkorten. Misschien kleinere fan 92 mm wordt overigens aangeraden.
Ik kan me voorstellen dat deze kast niet de top is, maar volgens mij is deze modaal heel goed inorde, als je niet al te vaak je kast openschroeft voor verbouwingen en ook geen overklok potenies hebt of wil.
En toch een leuke kast wil, prima A-merk voeding, en rond de 115 euro wilt kwijt zijn. Een bdget combinatie pakket, zijn vaak geen absolute toppers denk ik.