Specificaties 8" (1280x800), Android 5.0, WiFi - Bekijk alle specificaties

Lenovo IdeaTab 2 A8-50F Blauw Review

Romius 16 februari 2016, laatste update op 16 februari 2016, 267 views

Lenovo IdeaTab 2 A8-50F Blauw

Redelijk product, goede bouwkwaliteit, maar mist 5 GHz wifi.

Pluspunten

• Scherm redelijk
  • Bouwkwaliteit goed
  • Geluid prima

Minpunten

• Geen 5 Ghz wifi!
  • Prestaties niet geweldig

Maar heel kort in het bezit gehad, ik zocht een handzame 7 of 8 inch tablet met minstens 1280 x 800 resolutie en 5 GHz wifi ondersteuning, dat laatste is een must, aangezien 2.4 GHz niet meer werkbaar is. Dat laatste zit er dus niet op, dus is retour gegaan. Volgens de site van Lenovo met specs zou er wel 5 GHz op zitten, vandaar ik 'm ook heb gekocht, maar dat blijkt dus van niet. De support afdeling van Lenovo is wat dat betreft vreselijk, je kunt alleen support krijgen door een app te installeren - die niet werkt op deze Tab 2.

Verder zover ik zag was de batterijtijd goed, scherm ziet er redelijk uit, niet vreselijk scherp, dat is duidelijk met deze resolutie. Ook het geluid klinkt goed. De processor is van Mediatek, geen 8121 zoals in de specs staan, maar de 8161. Met updates installeren zie je dat dit niet vreselijk snel gaat, maar daar is de prijs dan ook naar.

Heb jij ook een Lenovo IdeaTab 2 A8-50F Blauw?