Specificaties 2.0-set - Bekijk alle specificaties

NAD D 7050 Direct Digital Network Amplifier Review

PageFault 16 februari 2016, 697 views

NAD D 7050 Direct Digital Network Amplifier

Een compacte digitale netwerk versterker zonder analoge ingangen, maar met legio aan aansluitmogelijkheden, die klinkt als een klok.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Compactheid
  • Design
  • Digitale inputs incl. bluetooth
  • Zowel liggend als staand te gebruiken

Minpunten

• Stevig aan de prijs
  • Geen analoog in (als je dat nodig hebt)

Geluidskwaliteit Score: 5
Bij mijn PC heb ik jarenlang een NAD C340 met 2 B&W speakers (601 S1) gehad als veredelde "PC speakers". In mijn opruimzucht vond ik het nodig om ruimte vrij te maken op het bureau, heb ik de C340 de deur uitgedaan en vervangen door de D7050.

Het geluid is kraakhelder, de bediening is eenvoudig (2 knoppen). Ik kan via bluetooth netjes streamen vanaf bijv. mijn telefoon (antieke Android 2.2).

Ik heb heel even het WiFi getest, dat werkt prima. Nu hangt hij bedraad aan het netwerk.

De coax output van mij ESI Juli@ geluidskaart gaat naar 1 vd input van de D7050.

De NAD App is eenvoudig en werkt. Of ik het zelf zo geprogrammeerd zou hebben, weet ik niet. Het doet wat het moet doen, dus op zich zijn ze daar goed in geslaagd.

De knoppen zijn groot en zien er wobbly uit, maar zijn toch degelijk genoeg. De aan/uit knop is zo'n touch knopje. Ik heb liever een fysieke knop ;)

Het apparaat is zowel staand als liggend te gebruiken. Het display draait netjes mee.

Wanneer er een tijdje niks gebeurt qua volume of wisselen van input, gaat het display uit.

In de winkel heb ik hem eerst goed uitgeprobeerd. Eerst met vergelijkbare speakers van een ander merk, daarna met dikke vloerstaanders van 200W. Beide konden de winkel meer vullen dan m'n oren aan konden, zonder te vervormen. Knap uit zo'n klein kastje!

Ook de koptelefoon uitgang is erg goed (ik luister in de avonduren/'s nachts wel eens met koptelefoon).

Bij mij staat het apparaat op het bureau, lekker clean. Hij blijft er ook relatief cool onder, geen kookplaat als mijn vroegere versterkers.

Al met al ben ik in m'n nopjes met deze versterker.

Heb jij ook een NAD D 7050 Direct Digital Network Amplifier?