Specificaties 15,6" (1920x1080 IPS), 1TB (sshd) - Bekijk alle specificaties

HP Pavilion Gaming 15-ak030nd Review

Soulrazie 16 februari 2016, laatste update op 9 september 2016, 693 views

HP Pavilion Gaming 15-ak030nd

De laptop doet het prima, weinig aan op te merken. Jammer genoeg doet hij wel onder kwa specs aan bijna gelijk geprijsde de Dell Inspiron 7559. Toch ben ik voor de HP gegaan, omdat ik de bouwkwaliteit van de HP Pavilions altijd goed vond.

Pluspunten

• Bouw kwaliteit, voelt stevig aan.
  • Design, groene accenten en keyboard verlichting.
  • Vrij licht en compact
  • Mooi IPS scherm, geen bleeding

Minpunten

• Prijs/specs verhouding.
  • 48Wh accu, wel makkelijk te switchen voor een extra (extended) accu. (nu +/- 3,5 uur browsen/netflix)
  • Netstroom conector voelt fragiel, zit speling in. Werkt wel goed.
  • WASP toetsen niet gemarkeerd, vind ik wel prettig bij een (game) laptop.

Heb jij ook een HP Pavilion Gaming 15-ak030nd?

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe laptop als desktop en kijk en vergelijk vaak bij de Mediamarkt (ik woon er vlak bij).
Te midden van alle pulp daar heeft deze HP in ieder geval een bovengemiddeld goed scherm (jaja een IPS). Zichtbaar beter! Een tweede compliment verdient de finish rond het toetsenbord. Zijdeglad, het voelt heerlijk. De groene print vind ik wel geslaagd. Ze kunnen er nog volop mee varieren, zoals bij de Starwars uitvoering.

Ik heb nu een hP pavilion DV6000 (DV6720ed om precies te zijn), en die deed het 8 jaar zonder dat ik er ook maar 1 cent kosten aan had. Ik ben dus wel HP minded...

Echter wat me opvalt is dat HP superzuinig is geworden. Aan uitbreidingsmogelijkheden moet je niet meer denken. Als het model 8 GB aan geheugen heeft kan je er niet zo maar 16 GB van maken. Als je een model met enkel SSD koopt denk dan niet dat er nog een HD in kan (ook al zijn er soortgelijke modelllen in omloop), want de connectors zijn dan niet op het bord gesoldeerd.
(Bij Dell Inspiron is dit beter geregeld).
Verder is het touchpad van de nieuwere HP's belabberd. Ze zakken door en hebben geen click.
En de VGA is bij mij nog steeds niet uitgerangeerd, dus liever geen gedoe met HDMI to VGA.
Daarom is dit nog niet mijn ideale nieuwe HP.

Ik hoop dat ze bij HP dit lezen, dan kunnen ze gauw een aangepast model uitbrengen. Dat is mogelijk want elke fabrikant brengt zowat per 3 maanden weer wat nieuws uit.
Dit is tegelijk een waarschuwing voor ieder die een recensie leest, want elk serienummer zit vaak weer compleet anders in elkaar. Ook al is de naam van het model hetzelfde.