Specificaties 25" @ 2560x1440 (IPS, 6ms) - Bekijk alle specificaties

Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart Review

was de beerNewbie 15 februari 2016, 287 views

Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart

Enige aanmerking die ik op het scherm heb is de klacht over de menu knoppen, reageren inderdaad niet altijd goed wateen beetje afdoet aan de verder goede kwaliteit. Ik heb echter ondekt waneer ik met vingers even tegen het metale frame van mijn bureau houd de toetsen daarna perfect reageren.

Pluspunten

• doordacht ontwerp
  • dode pixel garantie
  • goede out of the box calibratie
  • prijs/kwaliteit verhouding
  • semi matte afwerking is ideaal en een verbetering op de afwerking van de voorgangers in de dell lineup

Minpunten

• werking knoppen niet helemaal in orde

Nu twee maanden in huis staan, aangeschaft om nieuw systeem mee te complimenteren. Ik was hierbij opzoek naar een vervanging van mijn vorige scherm, een dell UltraSharp 2209WA Dit keer was ik dan ook opzoek naar een soortgelijke deal, de kwaliteit waaraan ik gewend ben geraakt maar meer in step met de tijd.

De keuze is uiteindelijk dus op de ultrasharp U2515H komen te vallen en ik ben hier zeer tevreden mee, alles wat me destijds zo aansprak aan de 2209WA lijkt door dell verder op te zijn ingezet, kwaliteit beeld in een nononsense pakket, nette degelijke afwerking. Dit aangevuld met de uitgebreide pixel garantie die dell op dit scherm bied en de verbeterde fabrieks calibratie maakt het wat mij betreft in zijn prijs klasse echt onverslaanbaar.

toen ik me aan het orienteren was twijfelde ik nog om naar 27inch te upgraden maar de ontwerp keuze om om op 25inch 1440p aan te bieden heeft me sindsdien zeer gecharmeerd. Het is wat mij betreft een indicatie van het doordachte product design wat mij tot dusver zo aanspreekt aan dit merk.

De enige aanmerking die ik op het scherm heb is de veelgehoorde klacht over de power en menu knoppen, deze reageren inderdaad niet altijd goed wat een beetje afdoet aan de verder goede kwaliteit. Ik heb echter ondekt waneer ik met vingers even twee seconden tegen het metale frame van mijn bureau houd de toetsen daarna perfect reageren, dit zou natuurlijk niet nodig moeten zijn maar het helpt wel om dit euvel te overkomen. Mijn vermoeden is dat het iets met statische ontlading te maken heeft maar ik heb het technisch inzicht niet om daar verder uitspraken over te doen.

voor meer geld is er natuurlijk altijd beter en fantastischer te krijgen maar op dit prijspunt vind ik het echt een geweldig scherm dat voor mij aan al mijn beeldscherm wensen voldoet, Ik gebruik het scherm voor fotografisch (reproductie) werk en stel hier toch wel wat eisen aan, daarnaast speel ik er ook games op waar het scherm echt een optmale performance leverd, ik schat dat als ik wil upgraden naar een monitor die voor mijn gebruik door mij als straight up beter wordt ervaren ik al snel het dubbele bedrag kwijt ben als waar deze nu voor worden verkocht, op basis daarvan geef ik het een score van 5/5 Ik overweeg binnenkort een tweede model aan te schaffen, bij een aanzienlijk duurder scherm had ik die optie niet overwogen.

Heb jij ook een Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart?