Specificaties 5,2" display, 4G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG G2 16GB Zwart Review

DieEneGozer 15 februari 2016, 504 views

LG G2 16GB Zwart

De oude Alcatel de deur uit en een nieuwe telefoon overgenomen van CasGas via V&A. Nu ik een aantal weken verder ben en de telefoon goed heb kunnen onderzoeken leek het me tijd om een review te schrijven!

Pluspunten

• Groot scherm met smalle randen
  • LG Functies zoals Knock Code
  • Redelijke accuduur
  • Helder scherm met goede kijkhoeken
  • Camera

Minpunten

• Speakers
  • Geen SD kaart slot
  • Plastic

Specificaties

• 5,2 inch-full-hd-scherm (1080 x 1920 pixels)
  • 2,3GHz quadcore-processor en 2GB aan werkgeheugen
  • 16 aan opslagruimte
  • 13-megapixel-camera, 2,1-megapixel-frontcamera

Ik gebruik mijn telefoon dagelijks voor emaillen Whatsappen en 9gaggen als ik niks te doen heb. Ook luister ik 's morgens en 's avonds op de fiets muziek via de meegeleverde oortjes. Af en toe kijk ik nog wel eens een video via YouTube.

Ik ben nooit echt een goede smartphone gewend geweest dus dit was voor mij wel een prettige ervaring. Iets wat ik nog niet echt heb kunnen testen is het bellen met de telefoon aangezien ik er weinig gebruik van maak.

In de doos

In de doos zal waarschijnlijk een oplader hebben gezeten maar na het overnemen van de telefoon van een andere Tweaker is deze verdwenen. Bij mij in het doosje zat de telefoon en de oortjes die nog nooit gebruikt waren.

Het design

De telefoon ziet er op het eerste ogenblik zeer netjes uit. Lekker groot scherm wat ik persoonlijk wel fijn vind. Lekker dunne randen aan de zijkanten en iets bredere randen aan de boven- en onderkant. De brede randen komen goed van pas tijdens het kijken van video's in landscape mode aangezien ik het wel fijn vind om de telefoon op die manier vast te pakken.

De achterkant ben ik iets minder van onder de indruk. Het plastic ziet er wat goedkoop uit. Ik vind dit geen probleem aangezien het gevoel aan de achterkant niet goedkoop aanvoelt. Veel mensen hebben klachten over de vingerafdrukken. Ik kan me hier niet druk over maken. Ik zie misschien 1 keer per week de achterkant van mijn telefoon en verder kan me het niet zo veel schelen.

Ook op de knoppen hebben veel mensen kritiek. De eerste dag was ik het er volkomen mee eens, maar het is een kwestie van wennen. Na de 2de dag had ik er geen problemen meer mee tijdens het gebruik. Af en toe zit ik er wel mee dat mijn telefoon op tafel ligt en dat ik vervolgens de telefoon op moet tillen om hem aan te zetten (lamzak). Ook dat is even wennen maar daar heb ik verder geen problemen mee. LG heeft er ook een functie in zitten om de telefoon met 2 tikken op het scherm aan te zetten is.

Aan de onderkant van de telefoon vind je de 2 speakers, een 3.5 audio poort en een micro usb voor het opladen van de telefoon. De speakers zijn niet veel maar daar gebruik ik mijn telefoon ook niet echt voor. Als ik muziek wil luisteren doe ik dit wel over de speakers van mijn pc.

Ik heb geen problemen ervaren met de audio plug in combinatie met de oortjes van LG. Gewoon lekker geluid voor mijn oren. Weinig op aan te merken dus.

Het scherm

Ik vind het een heerlijk scherm. Niet overdreven licht overdag en met de helderheid op 0% doet het beeldscherm geen pijn aan mijn ogen ´s morgens vroeg. Over het algemeen ben ik zeer tevreden over het scherm. De 1920x1080 pixels op een 5.2" scherm is voor mij een genot aan mijn ogen!

Als ik dit toestel ga vergelijken met mijn oude telefoon (Alcatel pop C7) zijn de kleuren bij de LG wel heel mooi! Youtube video's kijken is echt een genot met die scherm, echt heerlijk.

De kijkhoek van het beeldscherm is prima. Zelf let ik er eigenlijk nooit op maar als ik er even naar kijk, ziet het er nog goed uit. Geen rare kleur verschuivingen op het scherm (laat de foto niet duidelijk zien) die mij echt opvallen.
Ook moest ik even wennen aan de knoppen op het scherm. Op mijn vorige telefoon zaten de knoppen niet op het scherm en dat vond ik wel fijn. Nu ze op het scherm zitten zie ik het voordeel er wel van in. Je kunt niet per ongeluk op de knoppen drukken in landscape mode en de knoppen verdwijnen gewoon tijdens video's e games. Niet iets om me aan te storen dus.

De software

Ik heb op het moment Android 5.0 op de telefoon staan. Met fabrieksinstellingen stond de telefoon bij mij op 4.nogwat. Om hier 5.0 op te krijgen moest ik eerst gebruik maken van een of andere LG tool voor mijn PC. Ik weet niet of dit normaal is maar ik vond het zelf nogal hinderlijk aangezien dit voor mij aan het begin niet zo duidelijk was. Ik kan begrijpen dat mensen met mindere technische kennis dit niet voor elkaar krijgen.

Op de telefoon zitten standaard een aantal apps van LG. Hier heb ik zelf niet echt naar gekeken op de quick memo en de flashlight na. Zelf het ik geen geheugen te kort op de telefoon aangezien ik er niet veel op zet. Een aantal foto's en wat apps maar niks bijzonders. Mensen die veel gebruik willen maken van de camera zullen misschien niet genoeg hebben aan de standaard 16 of 32 GB.

Accu

Ik ben zeker niet ontevreden over de accu in de LG G2. Ook na gebruik van de vorige gebruiker gaat de accu nog meer dan 1 dag mee. Aan het eind van de dag zit ik zo rond de 40%. Al met al een lekker sterke accu dus!

Prestaties

Om snel wat van de prestaties te laten zien heb ik Geekbench uitgevoerd op de G2. Hieronder staan de resultaten:

Camera

Ik maak niet vaak foto's met mijn telefoon camera dus ik zou ook niet weten wat ik er op aan moet merken. Vanuit het lockscherm een lekker snelle reactie naar de camera. Veel opties in de camera app waarmee je een hele hoop kan aanpassen.

Ik kan nu een hele hoop gaan zeggen over de camera, maar ik denk dat jullie hier beter zelf over kunnen oordelen. Hieronder een aantal afbeeldingen in verschillende situaties:

Zo! En nu nog een van de front cam:

Ik ben heel erg blij mij de LG G2. Als je de telefoon ergens tweedehands kan krijgen is de telefoon zeker het geld waard. Ondertussen zijn er natuurlijk al weer betere toestellen beschikbaar maar voor een iets oudere telefoon is het zeker een goede telefoon!

Heb jij ook een LG G2 16GB Zwart?

Goede review, leuk dat je deze telefoon nog onder de aandacht brengt. Ik heb 'm zelf ook pas tweedehands gekocht, erg blij mee! Een van de fijnste telefoons om te zien en vast te houden. Ik heb er Cyanogenmod 13 op gezet, ik merkte dat de LG in lollipop erg veel last had van memory leaks en daardoor behoorlijk log aan voelt.

Ik moet zeggen: de camera is heel iets minder (overdag prima, in het donker: veel minder maar geen 4K), maar de telefoon is echt bizar snel met CM13 en voor dagelijks gebruik voor mij in elk geval uitstekend. Alle apps openen meteen, zonder vertraging. Accu gaat makkelijk 2 tot krap 3 dagen mee als ik hem licht gebruik en niet game, GPS werkt ook beter, binnen een paar seconden fix zelfs in huis.

[Reactie gewijzigd door justin_ti op 15 februari 2016 21:39]

Bedankt voor je reactie! Zal Cyanogenmod 13 maar een gaan checken!
NP. Oke, het is handig om hier te kijken voor alle info en ook de ervaringen van anderen.

Idd onwijs goede value beeft deze telefoon. Ik heb hem voor 130 euro in handen en hij is als nieuw. Wat ik ook geweldig vind is de ir blaster op stock android 5.

Cm13 schijnt voor de lg2 erg goed te zijn idd maar hoe zit het met je ir app? En heb je meer accutijd met doze? Ik lees dat de gapps camera op marshmallow niet werkt icm met de lg camera, last van?

Ik ben voor het eerst tevreden over de software en hoef geen custom rom, al is deze rom niet helemaal veilig en de belofte van een nog sneller toestel wel fijn. Ik heb nu dat de afstandsbediening app regelmatig uit het geheugen wordt gegooid maar dat is mijn enige klaag puntje.

De camera is matig idd, die had ik beter verwacht. 2 dagen accuduur met zomaar 5 dagen schermtijd. Met nieuwe accu schijnt hij 3 dagen te kunnen.

Accu is trouwens prima zelf te vervangen!

[Reactie gewijzigd door SpiceWorm op 21 februari 2016 17:18]

IR blaster werkt gewoon op CM13 :) Je hebt er vele apps voor in de play store en de LG app is ook overgzet, maar vind ik niet perse goed of slecht dus maakt mij niet zo veel uit. Camera app is vervangen door de snap dragon variant, werkt sneller samen met de processor. Wel iets minder beeld in het donker moet ik zeggen.

Accuduur is denk ik vergelijkbaar! Ik heb er ook 130 euro voor betaald idd, waanzinnig goede telefoon voor dat geld. Als je meer wilt weten over Cm13 moet je het maar even PM'en.
Ja de LG IR blaster kan je werkbaar maken maar daarvoor met je SElinux enforcing uit zetten. En daar had ik niet zoveel zin in.

De camera app op CM13 (schijnt de snapdragon camera app te zijn) vind ik wel echt duidelijk minder dan de native LG G2 camera app.

Maar inderdaad erg fijne telefoon, snel en een indrukwekkende accuduur (als de software goed draait). Ik ben via verschillende nightlies nu weer terug bij 5.0.1 stock, kijken hoe dit bevalt. Ik was naar een ander toestel aan het kijken omdat ik een betere camera wilde. Maar je moet al vlot minimaal het dubbele uitgeven wil je een fatsoenlijke upgrade hebben en niet op een aantal punten achteruit gaan. Heck, zelfs een Samsung s6 haalt deze accuduur niet. Die hele snapdragon 810 / 808 generatie verbruikt zoveel energie dat is niet grappig. Enige serieuze alternatief is een Xiaomi Mi5, dan ga je op alle punten vooruit maar deze kost algauw 300.
En dan wordt ik zenuwachtig dat als ik hem laat vallen dan 300 kapot gooi. Dan liever een toestel van nu +/- 100 en als hij dan kapot valt koop je weer een nieuwe!
Haha, grappig om deze review te lezen!
Ik zat er net aan te denken om er ook 1 te schrijven, heb namelijk ook een kleine maand geleden de LG G2 (32GB versie) tweede hands op de kop getikt (125).

Ik ben ook zeer tevreden met het toestel, prima camera, goede accuduur en erg mooi scherm in handzaam formaat!
Ik ben gelijk op CM 13 overgestapt (met de snapdragon camera) en ik ben echt ontzettend onder de indruk van de soepele ervaring! Hij draait gewoon simpelweg als een zonnetje :+ !

Deze tweede hands G2 heeft me wel overtuigd van het feit dat een oudere generatie nog prima mee kan en echt wel een betere optie kan zijn dan een low-end of mid-range nieuw toestel :*)
Congrats met deze mooie telefoon!