Tweakers zegt: 8,5

Specificaties 5,2" display, 4G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG Nexus 5X 16GB Zwart Review

vreet 15 februari 2016, laatste update op 15 februari 2016, 3.798 views

LG Nexus 5X 16GB Zwart

Op papier leek het geen waardige opvolger, maar mijn Nexus 5 wist zijn lotsbepaling perfect te timen door aan diggelen te vallen op straat. Ik moest dus sowieso een nieuwe telefoon en ging direct voor de Nexus 5x, want die fingerprint scanner zag er ook wel spannend uit.

Pluspunten

• Fingerprint werkt supersnel

Minpunten

• Camera laat je 9/10 keer in de steek
  • Langzaam

Na ruim 2 jaar geweldige ervaringen gehad te hebben met de Nexus 5 kon ik niet wachten om de Nexus 5x in handen te nemen.

Nu, een paar maanden later, heb ik veel spijt van deze beslissing. De telefoon laat me in de steek op cruciale momenten. Dat klinkt misschien wel heel ernstig, maar wanneer de camera mij negen van de tien keer in de steek laat snap je denk ik wel wat ik bedoel. Dit is dan ook gelijk mijn grootste minpunt, de camera app werkt gewoon super traag. Ik wil vanuit een vergrendelde telefoon zo snel mogelijk een foto kunnen maken, top dat daar een snelknop (2x de vergrendelknop) voor is, maar laat de camera app dan niet vastlopen! En als de applicatie dan zonder vast te lopen eindelijk is opgestart kan hij ook nog wel eens vastlopen op het moment dat er van modus gewisseld wordt..

Ook in snapchat merk ik dat het de camera is die voor problemen zorgt, met snapchat aan op de achtergrond werken de andere applicaties met horten en stoten.

Mijn telefoon is al bij al eigenlijk altijd heel erg traag, speciale momenten kan ik nooit vastleggen. Ik denk erover na om terug te gaan naar de Nexus 5.

De fingerprint werkt wel super.

Ik hoop dat Google snel met een update komt om de problemen op te lossen.

Heb jij ook een LG Nexus 5X 16GB Zwart?

Wat ook wil helpen voor het camera probleem is je cache legen, sindsdien is die van mij veel sneller:

Nexus 5x uitschakelen,
Fastboot starten met power en volume -
naar beneden scrollen met volume naar recovery, kiezen met de power knop
Als je het scherm met "No command" krijgt houd je power knop in en Volume +
dan scroll je met de volume knoppen naar Wipe cache partition, kiezen met power knop en kies yes
als laatste reboot system now
Kijk voor een tijdelijke oplossing op https://productforums.goo.../8D7t6xJVwyU/mCMw87-BAgAJ waar wordt verteld dat het probleem kan worden opgelost als je naar Beveiliging gaat en daar de optie "Aan/Uit knop vergrendeld direct" uit zet!
Heb je al een andere camera app geprobeerd? Ik ben zelf heel erg tevreden over die van samsung en die van LG
Ik heb op mijn Nexus 5 gehad dat de nieuwste camera app vastliep tijdens opstarten en dat je dan alleen nog een foto kan maken na een verse herstart van de hele telefoon. Dat leek softwarematig en dat wat het blijkbaar ook, want nadat ik de camera-app had teruggezet naar de allereerste versie werkte hij weer prima (op wat missende features na, maar ach...)

Indien je het heel belangrijk vindt dat de camera snel werkt zou ik inderdaad, zoals matthewk zegt gewoon overstappen naar een andere app, er zitten echt hele goede tussen.
Het viel mij op dat ook snapchat erg traag is en vastloopt. Dit zou kunnen betekenen dat het toch aan de camera ligt en niet per see de app. Maar ik ga alsnog een andere camera app uitproberen. Bedankt voor de tip.
Had ik ook last van. Geen last meer van op m'n Nexus 6P, hoewel ze dezelfde camera delen.

Betreft een andere Camera App: Manual Camera en Pro Shot zijn in mijn ogen de beste. Manual Camera loopt alleen ook vaak vast; Pro Shot tot nu toe nog niet. Helaas krijg ik deze apps niet gekoppeld aan "Press power button twice for camera". Iemand hier een oplossing voor?
Okee bedankt voor de tips.

HetGezegde:

Je kan via instellingen > Apps naar je standaard camera app, vervolgens verwijder je hier de standaardwaarden.

Als je nu de press twice powerbutton twice for camera doet vraagt android welke app je wil gebruiken.
Weet je hoeveel storage je vrij hebt aan het begin als je hem opstart, dus storage die je kan benutten?