Specificaties 21,5" @ 1920x1080 (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

BenQ G2220HD Zwart Review

Ricardoshow 6 februari 2010, 7.793 views

BenQ G2220HD Zwart

Pluspunten

• gunstige prijs-kwaliteitverhouding
  • Evenwichtig rustig beeld, ook bij langdurig gebruik
  • simpele en moderne vormgeving

Minpunten

• voet niet in hoogte verstelbaar
  • een iets mindere kijkhoek
  • helaas geen HDMI uitgang
  • Een klein beetje lekkend licht

Ik zocht een low budget HD monitor groter dan 20 inch en kwam uit bij de 21,5 inch BenQ G2220HD.

De kleuren zijn levendiger dan ik verwachtte, voor een lowprice monitor heeft ie heel weinig ghosting en zelfs nog een redelijke kijkhoek al is precies recht ervoor zitten het beste. De monitor heeft een nette en moderne afwerking (voet helaas niet in hoogte verstelbaar) plus nog behoorlijke aansluitmogelijkheden (VGA en DVI-D). Jammer dat er geen HDMI uitgang op zit. Vooral het rustige beeld valt me op, langdurig gebruik is met deze monitor dus heel goed te doen.

De contrasten en snelheid (5ms) zijn ruim voldoende en zelfs het zwart is nog redelijk goed ondanks een klein beetje 'lichtlekkage'. De automatische correctie werkt prima maar je kunt ook werken met individuele instellingen. Dat loopt dan via een probleemloos menu op het scherm. De HD kwaliteit van deze budget BenQ stelt me gelukkig niet teleur en het energieverbruik is ook nog redelijk laag (42 watt). Al met al een aanrader voor wie goed op de centen moet letten maar toch eens wil genieten van een volwaardige HD monitor met een resolutie van 1920x1080p.

• Acer X3200 AMD X64 dual core met NVIDIA GeForce 8200
  • Windows Vista x64

Heb jij ook een BenQ G2220HD Zwart?

Overigens heb ik inmiddels het standaard mee geleverde VGA-kabeltje vervangen door een goede high-end verloopkabel DVI-D(monitor) - HDMI (PC) van Renkforce en het resultaat is echt verbluffend: Alle eigenschappen van de monitor verbeterden met zeker 20%, ik gaf 30 euro uit maar mijn BenQ G2220HD werd voor mij 100 euro meer waard! Het doet mij terugdenken aan de aloude zoektocht naar en experimenten met goede audiokabels, in het geval van monitoren is dit dus net zo belangrijk.
Haha zelfs een goedkoopie DVI kabel had al je redden engel kunnen zijn ;) maar ik wil deze monitor zelf nog even in het echt zien en is dan mogelijk 2x aanwezig op mijn bureau binnenkort.

Edit: want je review weet me nog niet te overtuigen alleen in een richting te sturen, en met schermen vind ik zelf: zien is geloven (en ik ben een beetje een mierenneuker als het om schermen gaat)

[Reactie gewijzigd door PaddoSwam op 14 juli 2009 21:27]

Wat fototjes zouden inderdaad mooi zijn...
Voor de rest mooie review! _/-\o_
Yep, tot zo'n 10 mtr maakt het geen ruk uit wat voor kwalteit je neemt, heb hier een goedkope dvi naar hdmi kabel a 22,50 (5 mtr) en het beeld van mijn plasma is super!

Allemaal marketing geblaat over "ultra shielded" etc. Heb je Misschien alleen nodig als je vlak naast zo'n StroomToren staat van je energie leverancier ofzo ..haha
Je weet wel, die 30mtr hoge ijzeren torens ;)

Voor een afstand van een mtr of twee hoef je niet meer uit te geven dan 15 euro;s.
Dan zal ik even toevoegen dat dat vooral ligt aan de kwaliteit van je VGA-kabel of VGA-output. Ik heb het standaard VGA-kabeltje ook vervangen door een DVI-kabel maar ik zie nauwelijks verschil. Dus het hoeft niet per sŤ als je met VGA tevreden bent over de beeldkwaliteit.

En inderdaad, prima monitor voor deze prijs.
HMDI uitgang ? dus je wil het beeld van de monitor ergens anders heen krijgen ?. Ik denk dat je ingang bedoeld.
Op internet besteld en vanaf morgen hopelijk in mijn bezit =)
Er mag ook wel bij worden vermeldt dat er enkel een VGA kabel wordt meegeleverd. Ik had geen DVI kabel erbij, wel jammer.
Deze monitor heb ik aangeschaft wat een bagger monitor ik heb alle instellingen uitgeprobeerd maar kreeg geen goed beeld (heb een asus videokaart) heb ook met een DVI kabel uitgetest.
Ik ben ook nog naar andere computerwinkels geweest waar ze deze ook stonden zelfs daar kregen ze de tekst op het scherm niet strak en bleef wazig.
Bij een andere merken waren de teksten een stuk beter.
Ik gebruik het scherm niet voor game's er word alleen grafische werk op gedaan.
Teksten zijn niet strak en zijn wazig.
Heb mijn monitor terug gebracht naar de winkel.
Waar de verkoper mij vertelde dat ook hij het een slechte monitor vindt.
Het enige waar deze monitor redelijk goed voor is om game's op te spelen maar wil je hem gebruiken voor b.v. tekstverwerking of grafisch koop hem dan niet en neem een dan een merk monitor.
Ik heb een ander merk gekocht IIyama 24" deze is perfect goed beeld strakke letters en niet wazig. (kost wel iets meer maar je heb wel een goed monitor)
Voor mij nooit meer een Benq monitor dit is echt bagger.
meer onderbouwing? foto's?
Heb deze vorige week opgehaald bij computerland, ben er persoonlijk wel over te spreken. de prijs/kwaliteit verhouding voldoet! :D
@vogelhuis Ik snap niet hoe letters op jouw scherm wazig kunnen zijn, ik heb daar geen last van. Klinkt als een te lage ingestelde resolutie.

Wat ik nog wel wil toevoegen is dat de voet nogal veel speling heeft ten opzichte van het scherm. Je kan het scherm 2 centimeter heen en weer bewegen zonder dat de voet beweegt 8)7 . Nu ben ik niet iemand die zijn scherm overal heen sjouwt, maar erg betrouwbaar komt de bouwkwaliteit niet over op dit punt. Als je het scherm een tikje geeft wiebelt het scherm alle kanten op.

Verder een prima scherm voor de prijs, ben er dik tevreden mee voor zowel gamen, als photoshop/grafisch werk. Met name dat ik de kleurweergave op sRGB kan zetten helpt bij grafisch werk. (en dvi kabel is inderdaad aan te raden. Verschil in kleurweergave is groot). Ook fijn dat het een mat scherm is, geen last van reflecties ;) .

[Reactie gewijzigd door earvaag op 28 januari 2011 15:17]

Op basis van deze review en door de review van http://www.pcadvisor.co.u...5397/benq-g2220hd-review/ heb ik besloten deze monitor te kopen. Hij kost dit moment maar §99 dus het is de moeite waard.

Ik zocht gewoon een leuke full HD monitor om zo af en toe series te kijken en te gamen ipv mij 940BF die al jaren perfect werkt... De 940BF wordt natuurlijk mijn 2de monitor hahaha

Als deze bevalt, dan pak ik er gelijk een 2de beide...

Ik hou jullie op de hoogte!

*update*

Ik zie nu net pas (ja stom) de pricewatch: BenQ G2222HDL staan.. Maar ik kijk even dit scherm aan, kan ik het alsnog terug sturen, zou het niet bevallen :)

[Reactie gewijzigd door Deurges op 13 oktober 2011 15:39]