Specificaties Tower - Bekijk alle specificaties

Antec Performance One P180 Review

freezer 7 september 2005, 3.529 views

Antec Performance One P180

Pluspunten

• Standaard uitstekende koel eigenschappen
  • Bijzonder stille kast (mits de 3 120mm fans op low of medium staan)
  • Voldoende ruimte om veel apparatuur in te bouwen
  • Zeer degelijk en goed afgewerkte kast.

Minpunten

• Kast is wellicht voor sommige aan de dure kant.
  • Het bouwen van een PC met deze kast zal een stuk langer duren dan standaard Midi towers.
  • Niet alle voedingen zullen geschikt zijn voor deze kast (te korte kabels).

Na een tijdje gewerkt te hebben met de Nexus Breeze kast werd het voor mij tijd om op zoek te gaan naar een nieuwe kast. De Nexus was welliswaar stil maar ik zocht een kast die even still of stiller was en die beter koeling kon bieden aan al mijn apparatuur.

De Kast
Er is meer dan ruimte genoeg voor veel apparatuur en door de constructie van de kast, voeding onderin en gescheiden van het moederbord goede koel eigenschappen. De kast is zeer solide gebouwd en door onder ander het gebruik van panelen die opgebouwd zijn uit drie lagen namelijk Alluminium, Plastic en Alluminium zeer still.

De koeling van de kast is standaard zonder meer goed te noemen. Onder in de kast tussen de voeding en 1 van de harde schijf brackets zit een dikkere (38mm) 120mm fan die naast koeling van de harde schijf tevens zorgt draagt voor extra koeling van de voeding. Door de constructie van Antec wordt de warmte van de harde schijfen en voeding gescheiden gehouden van de rest van de componenten.
Aan de achterzijde van de kast zit een standaard 120mm fan en bovenop de kast tevens een 120mm fan. Deze fans verzorgen voornamelijk de koeling van de CPU en geheugen modules.
Een groot voordeel is tevens dat alle 120mm fans voorzien zijn van een klein schakelblokje zodat je de fans op low, medium of high kunt laten draaien.
Voor het tweede compartiment van je hard disks kun je nog een optionele 120mm fan plaatsen. Voor de echte tweakers kun je in het airduct voor de VGA kaart een 80mm fan plaatsen.

De installatie van alle onderdelen vergt wel enig inzicht aangezien deze kast in veel opzichten niet lijkt op de standaard kasten van dit moment. Alvorens de voeding te kunnen installeren dien je namelijk eerst de bracket uit de kast te schroeven. Voor de installatie van het moederbord moet eerst de airduct van de VGA kaart verwijderd worden. Ook het wegwerken van de kabels vergt enig inzicht aangezien de voeding onderin de kast zit. Let voor het kopen van deze kast dan ook op dat je voeding lang genoege kabels heeft.
Antec heeft veel aandacht besteed om het geluidsniveau laag te houden. Zo wordt bijvoorbeeld de voeding afgeschermd met strips om resonantie met de kast tegen te gaan. Zo worden ook de harddisks geplaatst tussen silliconen ringen om deze zo still mogelijk te houden.

Minpuntjes

De enige minpuntjes die ik heb kunnen ontdekken is dat niet alle voedingen kabels hebben die lang genoeg zijn. Dit is natuurlijk ook afhankelijk van het merk moederbord dat je hebt. Tevens zal het lastig worden voor mensen die een voeding hebben die dieper zijn dan het gemiddelde. Het wegwerken van de kabels kan tevens een uitdaging zijn omdat deze dus nu onderuit de kast komen en eerst door de afscheiding moeten komen.

Ervaringen
Na een dag gedraait te hebben merk ik dat deze kast toch nog een stuk stiller is dan de Nexus Breeze kast die ik eerst ge bruikte. Tevens is de temparatuur na een uur gamen een aantal graden lager dan de vorige kast.
Ondanks al mijn apparatuur (4 harddisks, 2 DVD-R drives, Ati X800 Pro, Creative Audigy2, PCI Silicon S-ATA controller, PCI 3Com netwerk kaart) blijft er voldoende ruimte over om bijvoorbeeld extra disken in te bouwen. De kast is iets groter en dieper dan de standaard midi-towers.

Ik kan niet anders concluderen dat Antec met deze nieuwe kast een bijzonder goed product heeft neergezet. De combinatie van een strak design, standaard uitstekende koeling en een laag geluidsniveau is bijzonder goed uitgevoerd door de werknemers van Antec.
Deze kast is wellicht niet weggelegd voor beginnende computer bouwers.

Heb jij ook een Antec Performance One P180?

Goede review, kan niet anders zeggen dat ik het met je eens ben. Heb de kast al een maand in bezit, echt stil. Ben er dik tevreden over :)
Heb ook deze kast gekocht en heb toch een paar minpuntjes.

1) front deur sluit niet mooi, gaat verder openstaan naarmate de omgevingstemperatuur daalt.

2) slot heeft het al na een week begeven.
Inderdaad een mooi kastje al is die op sommige puntjes ook wat gammel. Zo brak er bij mij al 1 pinnetje af van een luchtrooster. Daarnaast vind ik de geluidsproductie ook nog net iets te hoog dus ga er zelf nog mee aan de slag.
Netjes gedaan die review. Heb zelf de P160 (2 stuks) en ben daar ook zeer tevreden mee. Alleen het geluid zou voor mij NOG iets minder mogen. Als ik eind dit jaar 'n nieuwe pc ga bouwen zit ik wel aan de P180 te denken.

Een ding vind ik jammer bij de P180, dat de HD tray 'n slag gedraaid is. Vind 't super handig bij de P160.
Ik vind het echt een goede behuizing, netjes afgewerkt e.d. en hij is echt superstil!

Alleen dat deurtje is echt bagger, hij sluit niet goed en een van die plastic pennetjes (waar 't deurtje op scharniert) is bij mij afgebroken. Als ik hem nu te ver openmaak dan valt dat hele deurtje eruit... Dat pennetje stelt ook echt geen ruk voor, als ze nou gewoon een goed scharniertje d'r op hadden gemaakt...

Voor de rest is het echt een perfecte kast gewoon.. misschien schrijf ik zelf binnenkort nog wel een review...
Alleen jammer dat ie nergens te krijgen is...