Specificaties Draadloos Qwerty - Bekijk alle specificaties

Trust KB-2950 Vista Remote Keyboard Review

Lstraath 2 juli 2009, 1.629 views

Trust KB-2950 Vista Remote Keyboard

Pluspunten

• Prijs-prestatie
  • Kwaliteit (afwerking is goedkoop maar degelijk genoeg)

Minpunten

• aaa batterijen nodig aa zijn goedkopen en gaan langer mee.

Na het lezen van de vele reviews van verschillende draadloze toetsenborden toch de trust maar aangeschaft.
Argumenten hiervoor:
Bij alle low budget keyboards wordt wel geklaagd over bereik/betrouwbaarheid. (ook bij de trust maar hier kom ik later op terug).
De Dinovo producten van logitech zijn mooier maar overschrijden mijn budget nogal drastisch, zeker daar ik ook een kleine meid van 1,5 heb rondlopen en het is niet ondenkbaar dat ze het keyboard een keer te pakken krijgt en als het dan gaat om een plank van veel meer als 100 euro dan wordt ik daar niet echt blij van. Kortom het moet wel een vervangbare prijs zijn.

Waarom dan toch de Trust als keuze uit de low budgets? Na het lezen van zeer veel binnen en buitelandse reviews had elk low budget keyboard wel een bereik issue. Tot ik tussen de reviews van de trust opmerkingen zag dat er verschillende versies zijn. Nu is Trust een dozen schuiver en produceren ze niks zelf dus het leek een goede verklaring voor de verschillen in de reviews. Het detail verschil is te ontdekken in het product nummer (helaas staat op alle dozen het zelfde nummer je moet dus wel de winkelier zover krijgen dat hij een doos open wil maken onder op het keyboard op de sticker staat het volledige nummer als dit het achtervoegsel /02 of -02 heeft heb je het goede model wat de statements op de doos waar kan maken. Heb je de versie met het achtervoegsel /01 of -01 dan heb je een model van mindere kwaliteit. Heeft het nummer geen achtervoegsel dan heb je de versie die echt rijp is voor de vuilnisbak. Het lijkt er op dat de versie zonder achtervoegsel inmiddels niet meer verkrijgbaar is de versie met /01 of -01 is schijnbaar nog wel her en der in voorraden aanwezig.

Dus mocht je keuze op dit keyboard vallen kontroleer dan echt of je een /02 -02 versie krijgt in de winkel.

Thuis getest usb ontvanger achter in de kast (blik van de kast zit dus tussen zender en ontvanger) bereik is dan ongeveer 4-5 meter. Mijn media center staat overigens op de grond rechts onder mijn LCD tv.

Getest met ontvanger vrij in zicht (korte usb kabel tussen pc en ontvanger) 9-10 meter.

Dit komt precies overen met wat op de doos staat. Iets verder heb je nog wel bereik maar vooral de trackbal reageert dan niet echt lekker meer typen gaat dan nog wel goed.

Wat ik verder belangrijk vind is dat het keyboard en de trackball geen speciale driver nodig hebben. Dit betekend dat ook de toegang tot de bios met dit keyboard mogelijk is mits het moederbord native usb keyboards ondersteund natuurlijk. Heb dit thuis op 7 pc's getest oudste pc was een Tulip pentium3 nieuwste had een asus p5b moderbord.

Geteste OS versies Windows98, XP pro, XP media center edition, Windows7 ultimate
Bij windows 98 werkte de media buttons niet het keyboard en de trackball wel. Bij windows XP pro werkte alleen de media center button niet maar dat is logisch :)

Heb jij ook een Trust KB-2950 Vista Remote Keyboard?