OCZ Rally 2 USB 2.0 Flash Drive 8GB Zwart Review

oscardt 1 juli 2009, laatste update op 1 juli 2009, 887 views

OCZ Rally 2 USB 2.0 Flash Drive 8GB Zwart

Pluspunten

• snel
  • degelijk product
  • goede prijs/kwaliteit

Minpunten

• Geen plek om bescherm dopje op te drukken.

Gebruikers ervaring
Mijn voornaamste reden voor aanschaf was om er gemakkelijk Windows vanaf te installeren.En hier en daar een filmpje te kunnen verhuizen. Tot dusver heb ik niet intensief gebruik gemaakt van de USB stick. Wel heb ik op twee verschillende computers met succes windows 7 vanaf de usb stick geïnstalleerd. Dit ging lekker vlot, 22 minuten na booten had ik een desktop voor me. Als ik een snellere boot schijf had gehad dan was het waarschijnlijk nog een stuk vlotter gegaan.

Ook heb ik hem één keer gebruikt om ruim 6gb aan foto's te transporteren. Dit verliep ook lekker vlot en zonder problemen.

Het lampje gaat knipperen als er activiteit is. Dit is handig bij een grote file transfer /OS install om te zien of er activiteit is. Het lampje brand continu als hij ingeplugd is, en er geen activiteit is, het voordeel is dat je dan gelijk weet dat hij er goed in zit. Ik kan me echter wel voorstellen dat dit storend is voor mensen die de stick ergens in zicht inpluggen. Bij mij gaat de USB stick normaal gesproken voor in de computer. En dan is hij uit het zicht.

Prestaties
Het lijkt me het verstandigst om de screenshots van de benchmarks voor zich te laten spreken. Of je de prestaties goed vindt, of in verhouding vindt staan tot de prijs (die natuurlijk ook fluctueert), laat ik over aan de lezer. Wat mij betreft zijn de prestaties goed, en is de meerprijs voor een snellere stick -dan denk ik aan een turbo variant van OCZ- het niet waard.

Voor 20 euro bij Pixmania besteld. Prima tot de geboden prestaties en storage ruimte.

Heb jij ook een OCZ Rally 2 USB 2.0 Flash Drive 8GB Zwart?

Het moet me toch van het hart dat de eerste stemmer hier 4 sterren voor over had en ik niet begrijp dat bovenstaande review dat waard zou zijn. Gezien de karige info vind ik 2 echt wel genoeg.

[Reactie gewijzigd door joopata op 1 juli 2009 17:59]

wat zou je dan nog meer willen zien? Ik ben het met je eens hoor dat deze review geen 5 sterren waard is, maar het is zeker geen slechte informatie wat hier staat. De reviewer heeft er zelfs de moeite voor gedaan om benchmarks uit te voeren.
in deze staat vind ik de review net 3 sterren waard. Je zou het nog wat uitgebreider kunnen maken door je keuze duidelijk te maken en aan te geven wat de directe concurrenten van deze stick zijn. Ook kun je misschien aangeven of je m kunt formatteren als NTFS en FAT32. En als laatste wil ik je meegeven dan uitdrukkingen als "lekker vlot" hier op Tweakers nogal verschillen. Beter is om objectief te zijn en te zeggen van het kostte x aantal minuten.
Ik ben het met je eens dat "lekker vlot" een subjectieve term is. Die term gebruik ik daarom ook alleen bij het stuk hoe ik de USB stick ervaar. Voor de prestaties, objectief uitgedrukt, verwijs ik naar de benchmarks. Daar mag je zelf de conclusies trekken.

Voor een productreview ansich is het wel ietwat kort, maar we hebben het hier over een USB stick, heel veel buiten het al genoemde valt er ook niet over te melden. Maar mocht iemand nog voelen dat iets onbesproken is, dan hoor ik het graag.

Gezien het enorme aantal usb sticks dat er in, is het moeilijk -zonder onvolledig te zijn-om een vergelijking te maken met andere sticks. Bovendien zijn daar de uitgebreide usb tests die wel te vinden, meer geschikt voor.
Net wat je zegt, korte omschrijving hoe de stick er uitziet en dan de snelheden (met name de schrijfsnelheid) posten. Meer "willen we niet weten". Het is inderdaad een goeie keus voor dit bedrag en deze grootte. Hoewel een OCZ Throttle 8GB nog maar 35 euro kost. Als je al eSata hebt zeker de moeite waard (tegenover de 24 euro van deze stick in de PW)
pricewatch: OCZ Throttle eSATA Flash Drive 8GB Zwart

[Reactie gewijzigd door Gianni Rombios op 1 juli 2009 20:38]