Specificaties Alarmsysteem met diverse accessoires - Bekijk alle specificaties

Smanos W100 WiFi/PSTN draadloos alarmsysteem Review

HugoTilburg 12 februari 2016, 1.269 views

Smanos W100 WiFi/PSTN draadloos alarmsysteem

Ziet er leuk uit, maar....

Pluspunten

• ziet er leuk uit
  • app is duidelijk

Minpunten

• app is summier
  • bereik is waardeloos

Kwaliteit Score: 1
Ik had een complete set gekocht en elke assesoire bij gekocht bewegingsmelders welke ook overweg kunnen met huisdieren.

Maar de losse stekker sirene welke me handig leek kon ik niet in de schuur gebruiken omdat het zendvermogen van de centrale W100 bijzonder klein is.
Losse signaal versterker erbij gekocht en helaas dit maakt het niet beter.

Op een gegeven moment kom ik binnen en wat blijkt is dat de assesoires de centrale niet meer trigeren of pas na een half uur iets opmerken en dan pas de centrale triggerd.

Ik heb alles op gepakt en in de kliko gegooid, wat een waardeloos spul is dit.

Al met al meer dan 300 euro weg gegooid.
bedankt Smanos, en voor service hoef je daar niet aan te knopen want die is er niet.
Je kan alleen in het Engels een storing aanmelden en dan krijg je meestal als reden dat het gebeid te groot is en daarom maar een signaalversterker kopen, anders krijg je geen antwoord.

Heb jij ook een Smanos W100 WiFi/PSTN draadloos alarmsysteem?

Heren, bij beide niet bevallen dus? Ik zit juist de overweging te maken om het aan te schaffen. Wel het een ander model: W020 WiFi Alarmsysteem
Maar de service zal niet verschillen, niet doen dus?
Ik heb de L020 omdat ikzelf wifi niet vertrouw.. Werkt bij mij en mijn ouders tot nu toe perfect!
Alarm gaat aan zodra je de sensors triggert en je krijgt meteen een melding.. let wel op dat je met Android de app niet op slaapstand zet ofzo..
Afgelopen maand een Smanos W100 gekocht en tot op heden erg tevreden over het systeem.
Ik was al enige tijd op zoek naar een systeem zonder maandelijkse kosten en welke te bedienen is vanaf mijn smartphone.

De W100 ziet er qua design mooi uit en valt daardoor niet erg op in mijn inrichting. De app werkt prima, op meerdere toestellen. Het installeren van extra sensoren was enkel lastiger dan verwacht en ging niet geheel zonder horten en stoten. Hierover heb ik contact gehad met Smanos in Nederland en zij hebben mij goed kunnen helpen.

[Reactie gewijzigd door RoderickZ88 op 30 augustus 2016 09:37]

Hoi Roderick,

Ik hoop voor je dat het allemaal naar tevredenheid blijft werken, en dat je er meer geluk mee hebt.
En hoop ook voor je dat je geen beroep hoeft te doen op de service van Smanos, want ook daar liep ik tegen een muur van problemen aan, en dan proberen ze je nog van alles aan te smeren om het opgelost te krijgen.

Maar toch veel plezier en suc6 ermee.

Ik heb Smanos laten vallen en verder gegaan met Smartware alarm centrale welke perfect werkt hier in huis.

[Reactie gewijzigd door HugoTilburg op 30 augustus 2016 09:38]

Thanks Hugo! :)

Hopelijk heb jij ondertussen ook een goed systeem gevonden.
Hey Roderick,

sorry van mijn laat reageren, maar zeker heb ik iets anders gevonden.

En dat werkt perfect, ook heb ik het systeem uitgebreid met extra huisdier-vriendelijke bewegingsmelders en een TAG reader voor het makkelijk in en uitschakelen van het systeem, en moet wel zeggen dat dit beter werkt dan Smanos, maar goed ieder zijn voorkeur natuurlijk..
Ook ben ik aan het overwegen om misschien wel over te stappen naar het beveiligings systeem van Honeywell, dit omdat ik ook het verwarmings-systeem van Honeywell heb hier thuis