Specificaties Laser printer (Kleur) - Bekijk alle specificaties

Samsung CLP-315 Review

kinderpindakaas 21 oktober 2010, 411 views

Samsung CLP-315

Pluspunten

• lekker compact voor thuisgebruik

Minpunten

• ozon lucht, waardoor hij tegelijkertijd ook weer niet zo enorm geschikt is voor kleine ruimtes

Muziekweergave Score: 4
Afdruksnelheid Score: 3
Drivers en stabiliteit Score: 4
Ik heb de printer nu een paar uur hier staan.
De afdrukkwaliteit is meer dan prima
Alleen heb ik iets te dun laserprinter papier, waardoor foto afdrukken iets rondgekrult blijven liggen.
Wat me opviel is dat er een pittig ozon luchtje af komt wat bij mij gelijk op mijn adem pakte
Hopelijk neemt dat af, maar dat moet ik nog maar afwachten.

Ik heb er eigenlijk best spijt van, dat ik niet de netwerk versie heb gekozen.
Dan kun je hem tenminste in een andere ruimte zijn ongezonde ozonlucht laten uitstoten :)

UPDATE: Ik was die ozonlucht meer dan zat en als ik een volledig kleuren a4 afdrukte, kwam er steeds een klein beetje rook na. Er zit gewoon 2 jaar garantie op, dus ik samsung gebeld.
Ze kwamen een nieuwe fuser bij mij thuis monteren. Echt een prima service.
De rook die na komt, zou deels ook komen doordat mijn papier niet 100% droog is.
Ik bewaar mijn papier niet luchtdicht en in een studentenkamer kan het dan wat vochtiger worden.
Maargoed alsnog kosteloos een nieuwe fuser erin.
De monteur moest bekennen dat het vooral komt doordat de printer zo compact is.
Daardoor ligt de fuser hoog in de printer direct achter de papier output.

Aan de ene kant ben ik nog steeds heel tevreden met de printkwaliteit en dat ik af ben van al dat geklieder met inkt cardridges. Deze printer laat je nooit in de steek.
Maar ik zou hem niet naast je bureau zetten, maar een netwerk variant (315W) kopen zodat je hem in een andere ruimte kan neerzetten.
Gelukkig heb ik voor 2 tientjes een wifi mainboard + bijna volle toners weten te bemachtigen.
Nadat de garantie is verstreken ga ik die erin monteren.

Ter indicatie ik heb nu mijn originele toners op 54% vol staan en volgens het report uit de printer heeft zwart 704 pagina's voor zijn kiezen gehad.
Dus zeg iets van 1400 pagina's zijn er te printen.
Tonerprijs op het moment van schrijven ligt per kleur op 24 euro.
4 x 24 euro = 96 euro
96 euro / 1400 = 6,86 cent per printje full color

Heb jij ook een Samsung CLP-315?