Maxtor DiamondMax 21 STM3250310AS, 250GB Review

Cardo 1 juli 2009, laatste update op 1 juli 2009, 598 views

Maxtor DiamondMax 21 STM3250310AS, 250GB

Pluspunten

• stil
  • snel
  • niet te warm

Minpunten

• duur(voor mij)

DiamondMax 21 SATA 250-GB Hard Drive : STM3250310AS
Deze schijf heb ik eigenlijk per toeval gekocht. Ik dacht dat mijn vorige hardeschijf overleden was en ik dus al mijn data kwijt was maar het bleek mijn moederbord te zijn 8)7 Aan de ene kant was ik daar blij mee want nu was ik mijn data niet kwijt, wel zat ik met een extra hardeschijf. Verder heb ik maar 250 gb gepakt omdat ik groter niet nodig heb.Wel hadden ze geen Seagate bij de lokale boer dus moest ik een Maxtor. Bij mijn nieuwe systeem hoefde ik dus geen nieuwe schijf te halen en heb ik hem lekker als eerste windows schijf gebruikt. Achteraf toch lekker als je de prestaties bekijkt en vergelijkt met mijn oude PATA schijf.

Specificaties

Prestaties

Nou als je de prestaties vergelijkt met een twee oude hardeschijven van mij dan is het een super snelle schijf. Het is overigens mijn eerste SATA schijf moet ik wel eerlijk bekennen. En die draai ik wel in een Nativa IDE modus. Waarom? Weetniet dat ging gewoon zo. En ik kon heerlijk XP instaleren zonder drivers. Hier een testje met daaronder een Western Digital die ik nu als tweede downloadschijf gebruik en een.oude Seagate van mij die in wat systemen terug zat maar ik de prestaties nog van heb.

De Maxtor

De Western Digital

Mijn oude Seagate

Featureset

Weinig over te vertellen. Gewoon een losse hardeschijf met wel een sctroomkabel, dus van de gebruikelijke oude stroomkabel naar een sata-interface. Verder had er een datakabeltje bij die er wel leuk orangje uitziet :Y)

Stabiliteit & betrouwbaarheid

Stabiliteit niks over aan te merken. Ik gebruik hem nu ruim 4 maanden en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Nog nooit een keer uitgevallen of niet herkend. Gewoon lekker betrouwbaar.

Compatibiliteit

Denk dat hier weinig over te vertellen is. Je hebt gewoon een sata stekkertje op je mobo nodig en dan kan je hem gewoon gebruiken.

Geluidsproductie

Lekker stil schijfje. Maar ik heb het idee dat alle schijven laatste tijd erg stil zijn geworden. Ik zweerde altijd bij Saegate. Maar omdat ze die niet hadden moest ik een maxtor pakken. Ik moet zeggen de Seagate’s die ik altijd heb gehad waren erg stil. Maar deze doet daar niet ten onder voor ! Daarbij zit er nog een pata schijf in men systeem, zet ik die uit heb ik gemerkt, dan is mijn systeem uberstil.

Warmteproductie

Kan ik tevreden over zijn, niet super koel maar ook niet warm. Op het moment van schrijven is hij 38 graden. En daar schommeltje hij beetje. Bij intensief gebruik soms naar de 40. Minder gebruik wat lager. Dus gewoon prima.

Ik heb er toendertijd best veel voor betaald gezien ik het in een winkel ipv een webshop heb gekocht. Maar ik had er toen gewoon haast bij en daarom kocht ik hem. Heb er 50 euro voor betaald.

• AMD x2 4850e @2900mhz
  • 2gb
  • WD 200 gb
  • Gigabyte MOBO
  • Windows XP

Heb jij ook een Maxtor DiamondMax 21 STM3250310AS, 250GB?

in je review staat: ''Ik zweerde altijd bij Saegate. Maar omdat ze die niet hadden moest ik een maxtor pakken.''

Maxtor is gewoon seagate, kijk ook maar eens naar het serienummer van maxtor schijven, lijkt verdacht veel op die van seagate :+

Ik heb deze harde schijf ook en misschien kun je als pluspunt erbij zitten dat het een dunne schijf is, dus geen lompe zware ;)