Specificaties GF GTX 650 Ti Boost (1,006GHz), 2GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

MSI N650Ti-2GD5/OC BE Review

MrTomatosoup 11 februari 2016, 150 views

MSI N650Ti-2GD5/OC BE

Wilde even mijn mening kwijt over deze kaart, ik ben er erg tevreden over, zelfs na 2,5 jaar. Echt een topding, speelt bijna alles nog medium/high en temperatuur en geluid zijn top.

Pluspunten

• Prestaties, zelfs na 2,5 jaar!
  • Geluidsproductie minimaal, niet warmer dan 59 C
  • Formaat
  • Prijs (at the time)
  • Relatief laag stroomverbruik

Minpunten

• Nja, het is geen Titan X
  • Mijn kaart wilde niet echt overclocken
  • Niet echt een heel spannend uiterlijk, maar dan kan je voor de twin frozr gaan

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Ik wilde hier even iets kwijt over deze geweldige GPU die ik nu zo'n 2,5 jaar in mijn bezit heb. Deze kaart is echt geweldig. ik begon denk ik 3 jaar geleden met gamen en toen had ik een prebuilt PC met een AMD Radeon HD6450. Ik wilde een betere kaart maar voor niet te veel geld. dus ik kocht deze. En man wat was dit een goede aankoop.

Ik ben wel van plan hem ergens in de toekomst up te graden, maar voorlopig hou ik het nog wel even uit. Zelfs nieuwere games speelt dit ding gewoon op medium/high settings en een acceptabele framerate! Zo speel ik Battlefield 4 op medium/high 50-60 fps, borderlands 2 hoogste settings 40-50 fps, en skyrim met 150 mods medium/high 30-40 fps. (alles 1080p) Oke dit zijn niet echt nieuwe games, maar gewoon om een plaatje te schetsen van de mogelijkheden van deze kaart. En natuurlijk, het is geen Titan X. Verwacht geen 4k gameplay op ultra. Maar voor mij is dit in ieder geval genoeg, ik hoef niet per se ultra settings etc. (Al zou het wel leuk zijn om een Titan te hebben natuurlijk :p)

Daarnaast is hij stil en koel. Zeker als je de MSI afterburner fan curve gaat gebruiken. Mijn kaart komt nooit, ook niet under load, boven de 59 graden celsius. En daarbij genereert hij echt niet een enorme hoeveelheid geluid.

De prijs was, toen ik hem kocht, 150 euro. en daarvoor kreeg je echt een goede deal. Dit is voor langere tijd op meerdere fora de beste bang for the buck kaart geweest.

Nu zijn er niet alleen maar pluspunten. Ik heb geprobeerd de kaart te overclocken, dit wilde niet echt lukken. kan liggen aan mijn overclock skills (die zijn er niet echt), maar ik kwam niet verder dan een overclock van 50 MHz, en dat leverde nauwelijks 1 fps op dus die heb ik er weer afgehaald. Daarnaast zou een minpunt kunnen zijn dat je hem er niet heel stijlvol uit vindt zien. Dat had ik kunnen voorkomen door de Twin Frozr te nemen, maar die was 15 euro duurder. Maar dit is voor mij niet een erg groot probleem, dat ding hangt toch op zijn kop.

Over het algemeen ben ik erg tevreden over deze kaart en ik wilde dat even laten weten aan iedereen. GPU's krijgen niet zo vaak een review als ze wat ouder zijn en deze verdient dat absoluut wel.

Heb jij ook een MSI N650Ti-2GD5/OC BE?

Reviews door de redactie