Specificaties Videokaartkoeling (passief gekoeld) - Bekijk alle specificaties

Arctic Accelero S1 Rev. 2 Review

HansbroNewbie 1 juli 2009, laatste update op 1 juli 2009, 354 views

Arctic Accelero S1 Rev. 2

Pluspunten

• Buiten de problemen met de 8 Heatsinkjes ging de installatie redelijk vlotjes en makkelijk.
  • Qua koelvermogen is het een fantastisch produkt. In stilstand wordt mijn GPU slechts 36 graden.
  • De prijs!

Minpunten

• Probleem bij het inbouwen waren de 8 zogenaamd zelfklevende Heatsinkjes. Binnen de kortste keren was er alweer 1 los. Maar dit probleem is opgelost door een druppeltje lijm te gebruiken.
  • Qua geluidsproduktie vind ik hem stiller dan de ventilator op de Nvidia Geforce 9600 GT Alpha Dog, maar hij blijft een soort van fluitende toon maken (best irritant). Ik weet eigenlijk niet wat ik daaraan kan verbeteren (iemand een suggestie?)

Geluidsproductie (min) Score: 3
Geluidsproductie (max) Score: 2
Koelvermogen Score: 5
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - - - - - - - --

• Voeding: Zalman 600 watt
  • Moederbord: Asus P5KC
  • Processor: Intel Core 2 Duo E8400 3 00GHz 1333MHz
  • Koeler processor: Scythe Mugen Infinity 5x Heatpipe
  • Hardeschijf: Samsung Spinpoint F HD753LJ 750GB
  • DVD: LG GSA-H55L DVD Writer
  • Kast: Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case
  • Geheugen: 2x Kingston 2GB 1066MHz DDR2 Non-ECC DIMM (Kit Of 2)
  • Windows Vista

Heb jij ook een Arctic Accelero S1 Rev. 2?

beetje een magere review.. maar. geluid? uit een passieve koeler? weet je zeker dat het niet ergens anders vandaaan komt?
Dat komt waarscijnlijk ergens anders vandaan, van je videokaart. Het is hoogstwaarschijnlijk coilwhining, dat is erg vervelend en je kunt er wat aan doen, je kunt de trillende spoelen/condensatoren vastplakken met lijm.

Je noemt ook iets over 8 heatpipes, ik heb hier ook een Accellero S1 Rev 2 maar ik tel maar 4 heatpipes.

En bij de nagatieve eigenschappen van die ramsinkjes, wat voor lijm heb je daar voor gebruikt en geleidt het genoeg, ik moet er namelijk ook nog een keer iets mee.

[Reactie gewijzigd door BGB4rn op 1 juli 2009 08:19]

ach die heatsinkjes zijn niet echt heel erg nodig op een 9600gt, ik ben bang dat er bij mij ook onderhand 4 zijn afgevallen, maar hij blijft heus wel werken, zonder noemenswaardige levensvermindering, zolang je niet overklokt.
De heatsink voor de voltageregulators zit er ook niet op, en past ook geeneens.
Bedoel je niet gewoon geheugen heatsinks met die heat pipes? Bij mij bleven ze gewoon zitten, kwestie van goed schoon maken en goed aandrukken. De fluit toon is vast "capacitor/coil whine". Bekend fenomeen voor veel videokaarten.
Ik bedoel idd 8 heatsinkjes, zal het aanpassen!

Maar capacitor/coil whine kan best kloppen. Is daar wat aan te doen?