Specificaties Socket 939 met ULi M1695 chipset - Bekijk alle specificaties

ASRock 939Dual-SATA2 Review

Bejit 13 juli 2006, 2.288 views

ASRock 939Dual-SATA2

Pluspunten

• Geweldig prijs/kwaliteit ratio
  • Uitgebreide featureset
  • Ontzettend handig voor de gamer die nog opgescheept zit met een dure AGP kaart
  • Kan zelf met High-End moederborden meekomen
  • Zeer compleet
  • Zeer stabiel
  • Heeft een 17-jarige erg gelukkig gemaakt

Minpunten

• Eventueel geen alternatieve koeling voor South Bridge ivm met groot AGP kaartje
  • Floppy connector erg onhandig geplaats :<

Layout Score: 4
Features:

De featureset is natuurlijk enorm uitgebreid.
Van native 8x AGP slot tot 16x PCI-E slot.
Ook zitten er nog 3x PCI sloten en 1x PCI-e x1 slot.
SATA en SATA2 worden ondersteund op dit moederbord.
Er zitten 8 tal USB aansluitingen.(2.0)
Ook is er een M2 slot voor toekomstige processoren
Ook worden aantal kabels meegeleverd, zoals SATA, IDE en floppy en een verloopstekker voor SATA

Layout:

De layout is wat minder, zoals de floppy connector op het moedebord is niet handig geplaats, zeker wanneer je deze laatste PCI slot die er boven zit gebruikt.
Ook probleem met de southbridge, als je een lange AGP kaartje hebt dan kan je helaas de South Bridge passieve koeler niet vervangen de alternative koeling.
De speling qua ruimte is minder dan 0,1 cm ;)

Prestaties:

Ik heb al 2 maanden lang dit moederbord en ben er echt tevreden mee.
Er waren geruchten dat de AGP support over algemeen wat trager zou zijn, maar dat heb ik niet kunnen merken in benchmarks.
Ik haal in 3DMark05 zo 4900 punten met standaard clocksnelheden.

Stabiliteit & betrouwbaarheid:

Geweldig, heb geen hangers gehad die ook maar duiden op mijn moederbord.(Alleen wel op mijn overclocked videokaartje ;), door extreme hitte op zolder)

Overclockbaarheid:

Niet getest, mijn floppy drive is kaduuk, dus kan me bios niet flashen ;) (1.15 en 1.20 ondersteund weer OCing, standaard 1.1 bios is het tijdelijk eruit gehaald)

Compatibiliteit:

Nog geen een compatibliteit probleem kunnen vinden.

Prijs:

Dit is echt een geweldig moederbord, vooral voor de upgrader die nog met een dure AGP kaartje zit.
Prijs/kwaliteit is een van de beste die ik tot nu toe heb gezien :)

Update 13-07-2006

Heb nu er een Asus EN7900GT en werkt nog steeds perfect.(Nu heel ff Geforce 2 MX 400, 7900GT is op RMA :()

De bios is te flashen via windows en dat is al helemaal ideaal, omdat door de slechte plaatse van de floppy drive, ik geen floppy drive gebruik.

Oftewel TOP bordje :9

Heb jij ook een ASRock 939Dual-SATA2?

Bedankt voor je survey. Hij is wel wat lastig te lezen door je struikelende schrijfstijl.

Het floppyverhaal is onduidelijk. Je floppydrive is of kapot, of je gebruikt 'm toch niet, dus waarom klaagt je dan over de lastige connectie?

Waarom zou je een andere koeling op de Southbridhe willen zetten, hoe heet wordt-ie dan?

Je suggereert dat je voor de update een AGP kaart had. Welke?

Wat bedoel je met je 'boze smiley' bij "7900GT is op RMA"?
Lijkt me dat hij baalt dat zijn kaart RMA is ja?