Specificaties 22" @ 1680x1050 (WSXGA+) (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster 2223NW Zwart Review

SKa_BoSS 30 juni 2009, 762 views

Samsung Syncmaster 2223NW Zwart

Pluspunten

• Groot beeld, stil.

Minpunten

• Geen mooie kleuren, goedkoop uiterlijk, geen DVI

8 maanden geleden kocht ik de monitor bij de lokale MediaMarkt omdat mijn HP 1955L overleden was. In vergelijking met deze monitor ben ik er, vind ik wel flink op achteruit gegaan. De kleuren op de HP 1955L waren véél mooier en duidelijker van elkaar te onderscheiden. De 2223NW heeft al moeite met wit en lichtgeel: ik zie het verschil niet eens. De kleuren zijn nooit echt mooi helder, ze hebben altijd een beetje die "pastel-look". Rood is nooit echt rood, maar altijd een beetje roze.

Daarbij komt dat de HP destijds op een mooie zware voet geleverd werd, welke in hoogte verstelbaar en draaibaar was. De Samsung komt met een simpel zwart plastic voetje, dat enigszins gekanteld kan worden, maar dat is het dan ook. Ik heb de voet van de HP over gezet op de 2223NW en dat ziet er gelukkig een stuk beter uit.

Verder beoogt de behuizing van de monitor ietwat goedkoop... Erg hoog plastic-gehalte. Beetje jammer.

Ook heeft de monitor geen DVI-ingang. Iets wat er van mij toch wel op had mogen zitten.

Tel daarbij op dat de monitor er nu na 8 maanden al mee is opgehouden (ik heb 'm afgelopen zaterdag maar terug gebracht naar de MediaMarkt. Hij bleef 3 seconden aan en schoot daarna in de standby stand, waar hij niet meer uit te krijgen was. Vervolgens kon de monitor uit en weer aan gezet worden waarna je weer drie seconden beeld had... Etc.) en zodoende kom ik tot de conclusie dat de 2223NW voor mij in ieder geval een typisch gevalletje "goedkoop is duurkoop" geweest.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 2223NW Zwart?

Ik mis de vergelijking met je oude HP monitor.. Heb je het prijsverschil erbij bekeken? Etc. Etc.
Voor 40 euro meer heb je de 2243BW met een in hoogte verstelbare voet, pivot en DVI.
Toch wel vreemd, ik heb in mijn taakbalk het outlook tekentje staan, en dat is toch echt geel. En ook rode kleuren heb ik geen problemen mee.
Eveneens een zeer tevreden gebruiker hier van dit scherm.
Mooie kleuren en geen klagen hierover, wel idd geen dvi, maar dat weet je voordat je dit scherm koopt.