Specificaties Tower, 10 interne + 3 externe bays - Bekijk alle specificaties

Corsair Graphite Graphite 730T Review

Tomf1 14 februari 2016, laatste update op 13 juli 2017, 1.191 views

Corsair Graphite Graphite 730T (Product gekocht)

Een ruime computerkast met heel veel inbouwmogelijkheden voor schijven. Goed voorbereid op waterkoeling en makkelijk open te maken door middel van de deuren. De kast heeft wel een prijskaartje, maar is het in mijn ogen wel waard.

Pluspunten

• Groot
  • Veel inbouwmogelijkheden
  • Voorbereid op waterkoeling
  • Stoffilters makkelijk te verwijderen
  • Genoeg ruimte voor kabel management
  • Veel ruimte voor schijven

Minpunten

• Geen rubber afdichtingen bij waterkoeling
  • Geen stoffilter aan de bovenkant
  • Uitbouwen drive cage lastig

http://www.tgoossens.nl/reviews/Corsair/Graphite_730T/730T_three_quarter_hero_down.png http://www.tgoossens.nl/reviews/Corsair/Banners/inleiding.jpg

Bij toeval kwam ik deze computerkast tegen bij het outlet gedeelte van een computerzaak hier in de buurt. Deze kast had al een mooie review gehad (duim omhoog voor stin00), maar deze variant was voorzien van een window die normaal op de 760T geleverd wordt (de grote broer van deze computerkast). De kast had 2 kleine krasjes op de bovenkant en ging daarom voor een veel lagere prijs weg. Dankzij deze erg lage prijs hoefde ik niet lang na te denken om de kast aan te schaffen.
Uiteraard mag een review van de kast niet ontbreken. :) Ik zal ook een buildup laten zien hoe er een systeem ingebouwd wordt.

De prijs van de kast op dit moment (de gesloten versie) ligt op dit moment rond de 149,-

Als eerste, de specificaties van de computerkast.

Als je de doos voor het eerst ziet, dan is hij indrukwekkend qua formaat. De doos is 65 centimeter breed, 34 centimeter diep en 67 centimeter hoog. De doos is verder standaard bruin met prints erop. Geen spannende kleurtjes op de doos, gewoon lekker basic.

Op de voorkant van de doos kan je aan de linkerkant een tekening zien van de computerkast. Aan de rechterkant staat een hoop tekst, die waarschijnlijk niet veel mensen helemaal zullen lezen. Aan de onderkant staat de naam van de computerkast: Corsair Graphite 730T.

Op de achterkant zien we wederom de computerkast, maar nu helemaal uit elkaar gehaald. Zo ziet de kast eruit als alle onderdelen uit de kast verwijderd zijn. Rechts daarvan is een uitleg te zien van 2 dingen die zich in de kast bevinden.

Onder de afbeelding staat nog wat tekst over de computerkast. Zo is er de koelmogelijkheden af te lezen, wat voor moederborden je kan inbouwen en wat er nog meer aan features aanwezig zijn op de computerkast. Deze features zullen in de review allemaal langs komen.

De zijkant van de doos laat de specificaties van de computerkast zien. Ook staat er onderin nog een tekening van de computerkast met vooraanzicht en het zijaanzicht wanneer de kap van de kast weg is gehaald. En ook al laat de witte sticker op de doos zien dat het hier om een gesloten model gaat: dit was toch echt een versie met window.

Als we de doos open maken, dan zien we 2 stukken schuim en een zwart doek.

Als we dit eruit halen, dan zien we 2 grote blokken schuim die moeten voorkomen dat de computerkast beschadigd raakt. Ook de zwarte zak moet er voor zorgen dat de kast in tact blijft.

In de doos vinden we ook een handleiding die verpakt zit in een plastic zakje.

In plaats van een simpel papiertje wat je moet open vouwen, wordt er een mooi boekje meegeleverd met duidelijke tekst. Zeker een pluspunt in een tijd waar steeds meer digitaal geleverd wordt of alleen maar een quick start guide meegeleverd wordt.

Halen we het schuim weg en verwijderen we de zwarte zak, dan komt daar de kast tevoorschijn. Wat als eerste op valt, is dat window voorzien is van een folie. Dit om te voorkomen dat het plexiglas kan beschadigen. Dit folie zit zowel op de buitenkant als de binnenkant. Verder vind ik dat de kast al meteen een ferme indruk maakt.

Als je door het window kijkt, dan zie je in 1 van de drive bays een doosje zitten. Hierin zitten de verschillende accessoires die je wel eens nodig kan hebben bij het opbouwen van je systeem.

Zo worden er tie wraps meegeleverd om de kabels goed weg te werken achter het moederbord tray. Ook zijn er de schroeven om de harde schijven vast te schroeven (ook al is dat niet altijd nodig) en om eventueel meerdere ventilatoren te monteren.

Tijd om te kast eens van buiten te bekijken.

Als de we kast van voren gaan bekijken, dan is te zien dat er ruimte is voor 3 5.25 inch drives. Iets wat niet veel meer gebruikt wordt, maar het is wel mogelijk om hier een fan controller in te bouwen.

Wat jammer is, is dat er geen plek is voor een 3.5 inch kaartlezer. Bij mijn vorige kast was het mogelijk om op de plek van een 5.25 inch bay een 3.5 inch apparaat in te bouwen. Natuurlijk is het wel mogelijk om zelf voor een oplossing te zorgen, maar het was wellicht beter geweest als dit standaard aanwezig was.

Aan de voorkant zitten ook diverse aansluitingen. Zo zien we aansluitingen voor een hoofdtelefoon, microfoon, 2 keer USB 2.0 en 2 keer USB 3.0. Rechts zitten de reset knop en de aan/uit knop. De 2 knoppen geven licht: de reset knop geeft de harde schijf activiteit weer, terwijl de aan/uit knop licht geeft als de machine aan staat.

Ook zien we aan de voorkant een rooster zitten met daar achter 2 ventilatoren. Het rooster moet dienen als een stoffilter om al het ongewenste stof buiten te houden. Natuurlijk moet het rooster dan wel makkelijk te verwijderen zijn, om het goed schoon te kunnen maken.

Gelukkig is dat goed mogelijk. Door linksboven en rechtsboven op het rooster te drukken, komt het los van de computerkast. Op die manier kan je het goed schoonblazen met een compressor of met een busje perslucht.

Achter het rooster zitten, zoals al eerder vermeld, 2 ventilatoren bevestigd. Dit zijn Corsair Air Series AF140L fans. Deze draaien standaard op 1000 rpm, maar zijn stil te noemen. Deze hoor je tijdens het computergebruik niet.

Deze ventilatoren lichten rood op als de computer aan staat. Iets wat wel een mooi effect geeft, maar je moet er wel voor zorgen dat je het rooster goed schoon houdt.

Aan de zijkant van de kast zien we het window zitten. Het mooie is, dat het zijpaneel compleet van plexiglas is. Er zitten geen randen aan die in de kast moeten haken.

Het sluitingsmechanisme zit op het midden van de kap gemonteerd. Zo lan je erg makkelijk de zijkant openen en ook weer sluiten.

De zijkant hangt op 2 scharnieren: 1 boven en 1 onder. Zo open je de kast net als je een deur opent.

Je kunt heel makkelijk de kast openen, iets inbouwen of uitbouwen en de kast weer dicht doen. Hiervoor heb je dus geen gereedschap nodig. Erg handig.

Een klein minpunt is dan wel weer, dat de kast een beetje kan wijken, aangezien de randen niet goed vast zitten. Maar dat vind ik persoonlijk niet zo'n ramp, aangezien je niet elke dag aan de deuren zit. .

Als we naar de achterkant gaan kijken, dan zien we onderin de ruimte voor de voeding zitten. Hier past gewoon een standaard voeding in.

Daarboven zijn 9 sloten aanwezig om verschillende kaarten in te monteren, zoals een SLI opstellingen van videokaarten. Rechts daarvan zijn er 2 "gaten" aangebracht voor externe waterkoeling. Het is mooi dat deze op de kast aangebracht zijn. Helaas kan je deze na 1 keer gebruiken niet meer afdichten. Het zou mooi zijn geweest als deze ingangen met rubbers afgedicht zouden zijn in plaats van met metaal.

Daar boven vinden we wederom een ventilator. Dit is ook een Corsair Air Series AF140L, die niet voorzien is van verlichting. Geen probleem, aangezien deze aan de achterkant zit. Links van de ventilator zit de ruimte voor het I/O shield. Helemaal bovenaan zijn ventilatiegaten aangebracht voor eventueel extra koeling.

Aan de andere zijkant zien we een zwarte kap zitten. Het principe is hetzelfde als bij de plexiglas deur, alleen is dit een deur van metaal. Op die manier kan je makkelijk een SSD aanbrengen (zoals verderop te zien is) en je kunt makkelijk bij de kabels.

De bovenkant is voorzien van een "losse" plaat. Deze plaat wordt op zijn plek gehouden met magneetjes. Deze plaat kan je makkelijk verwijderen.

Als je dat doet, dan komen er verschillende rubbers tevoorschijn. Hier kan je extra ventilatoren monteren als je dat zou willen. Ook is het mogelijk om hier een 240mm of zelfs een 280mm radiator te monteren aan de binnenkant. Afhankelijk van de maat, moet je nog wat rubbers verplaatsen. Jammer is, dat er geen stoffilter aanwezig is op de bovenkant. Dat zou het net wat meer af maken voor als je waterkoeling monteert. Nu kan al het stof via de bovenkant naar binnen, of je moet de bovenkant afdekken op het moment dat je de computer weer uit zet.

Kijken we ten slotte naar de onderkant van de kast, dan zien we nog 2 voeten waar de kast zelf op staat. Dit zijn stevige beugels die voorzien zijn van 4 rubbers. Deze zorgen er keurig voor dat de kast niet zo snel verschuift. Gaat de kast toch schuiven, dan krast het in ieder geval niet op je vloer of je bureau.

Ook treffen we daar een stoffilter aan die makkelijk weg te schuiven is. Dit om het stof uit de voeding en de rest van je computer te houden.

Als laatste is er nog een plek waar je nog een 120mm ventilator kan monteren. Deze wordt niet standaard meegeleverd. Wil je er 1 monteren, dan zul je wel de drive cage moeten verwijderen, waardoor je 3 schijven minder kan inbouwen. Echter met de capaciteiten van tegenwoordig is het de vraag of dat nog een gemis is. Ook hier is geen stoffilter aanwezig, dus als je een ventilator gaat monteren, dan zul je hier regelmatig schoon moeten maken.

Tijd om het deurtje eens open te doen en de binnenkant te gaan verkennen. De binnenkant is helemaal zwart gespoten, iets wat bijna standaard is in een behuizing tegenwoordig. Wel zo prettig bij een kast met een raam. :)

De kast heeft een beetje een standaard indeling. Toch zijn er ook wat nieuwe dingen toegevoegd.

Als eerste zien we dat de 5.25 inch apparaten bevestigd kunnen worden zonder te hoeven schroeven. Het enige wat je hoeft te doen, is het apparaat in de slede te schuiven en vast te zetten door een schuif om te halen. Indien gewenst, kan je altijd nog het apparaat vast zetten.

Aan de onderkant van de kast zien we 2 drive bays, waar je in totaal 6 harde schijven in kunt plaatsen. Je haalt een slede los door de uiteindes naar elkaar toe te duwen.

Een beetje voorzichtigheid is wel geboden. Duw je de uiteindes te hard naar elkaar toe, dan kan het gebeuren dat 1 kant kan afbreken. Helaas was dit bij mij gebeurd toen ik het systeem aan het inbouwen was. Gelukkig heb ik niet alle trays nodig, zodat deze tray uit de kast gehaald kon worden.

Je hebt geen gereedschap nodig om een harde schijf te monteren. Je kan de uiteindes iets laten wijken zodat de pinnen in de schroefgaten van de harde schijf vallen. Daarna kan je de slede gewoon terug duwen in de drivecage.

Zoals eerder aangegeven is het mogelijk om, wanneer je maar 1 of 2 schijven gebruikt, een drive cage te verwijderen. Op die manier heb je wat meer ruimte in je kast. Wil je echter de rechter kooi verwijderen, dan dien je eerst de voet van de kast af te halen. Dit had wat mij betreft wel wat beter gekund.

Aan de andere kant van de kast vinden we de plek waar de voeding geplaatst moet worden. Op die plek zijn voetjes aangebracht, zodat de voeding niet compleet op de bodem van de kast rust.

Bij de voeding bevinden zich 2 openingen om de kabels doorheen te voeren. Zo kan je de kabels achter het moederbordtray wegwerken. Zo zitten de kabels niet in het zicht en wordt de airflow ook niet belemmerd.

Boven de voeding vinden we de sloten voor de uitbreidingskaarten. De afdekplaatjes zijn makkelijk te verwijderen door middel van duimschroeven. Je hebt ook hier dus geen gereedschap nodig. (tenzij de schroeven muurvast zitten)

Helemaal bovenaan treffen we dan de eerder genoemde ventilator aan.

Aan de voorkant zien we nog de 2 andere ventilatoren zitten die door middel van 4 leds een rode kleur krijgen als de pc aan staat.

In het midden van de kast zien we, net als bij de voeding, 3 openingen waar je kabels doorheen kan voeren. Ook deze zijn afgewerkt met rubbers waar je makkelijk kabels doorheen kan trekken.

Als laatste aan deze kant zien we nog de opening om een koeler makkelijk in te bouwen. Ik vind het persoonlijk altijd prettig om van tevoren een koeler in te bouwen, maar als je de koeler in wilt bouwen als je moederbord al gemonteerd zit, is veel ruimte zeker prettig. En er is genoeg ruimte aanwezig. :) Overigens nog een handigheid: het middelste punt in de computerkast is geen schroefgat, maar een pin die altijd een moederbord op zijn plek kan houden. Zo kan een moederbord niet schuiven op het moment dat je er 1 gaat monteren in de kast.

Aan de bovenkant tenslotte zijn nog rubbers aanwezig die trillingen moeten tegengaan. Mocht je besluiten extra fans te monteren of een radiator, dan worden de trillingen zo opgevangen.

Maken we de andere deur open, dan zien de ruimte waar de kabels langs kunnen lopen. Op die manier zijn kabels niet meer zichtbaar en wordt de airflow ook niet belemmerd.

Er zit 2 centimeter ruimte tussen de moederbord tray en de kastdeur. Genoeg ruimte om al je kabels goed weg te werken. Je hoeft dus ook niets te forceren.

Er zijn aan de achterkant genoeg ogen aanwezig om kabels aan vast te zetten door middel van tie wraps. Zo blijft het netjes op zijn plaats.

Als laatste zien we toch wel een van de mooiste handigheidjes in deze kast. Er zijn hier 4 trays ingebouwd waar je 2.5 inch ssd's in kan monteren. Dat scheelt weer het gebruik van een verloopstuk of een plek in je hdd kooi. Bovendien hangt je schijf zo uit het zicht.

Ook hier heb je geen gereedschap nodig, want je kan de ssd netjes vast klemmen, iets wat verderop te zien zal zijn. Indien gewenst kan je altijd de ssd nog vast zetten met 2 schroefjes.

Genoeg gepraat. Tijd om een computer in deze kast te gaan bouwen!

Daarvoor hebben we uiteraard een lege kast nodig, samen met de onderdelen. 1 ding wat ik niet ingebouwd heb in deze build is een DVD brander. Ik heb bewust de keuze gemaakt deze niet in te bouwen, aangezien het meeste wat normaal op cd/dvd staat te downloaden is. Mocht ik toch een DVD brander nodig hebben, dan heb ik een extern exemplaar in de kast liggen.

Als eerste plaats ik de voeding onderin de computerkast. Door de grote hoeveelheid ruimte in de kast, is het plaatsen zo gebeurd.

Vervolgens kan je de voedingskabels via de gaten naar de achterkant doorvoeren. Zo blokkeren de kabels de luchtstroom niet die door de kast gaat.

De 24-pins kabel en de 8-pins CPU kabel kan je al goed doorvoeren naar de plekken waar de connectors weer naar binnen moeten. Eventueel zet je alvast de kabels vast aan de oogjes die aan de achterkant van de moederbord tray zitten.

Vervolgens plaats ik het I/O shield van het moederbord. Wel zo handig om te zien welke aansluiting welke functie heeft. Bovendien houdt het stof buiten de kast.

Tijd om het moederbord te plaatsen in de kast. Er is genoeg ruimte om het moederbord makkelijk op zijn plekje te leggen en vervolgens vast te schroeven.

Ik sluit meteen de ventilator aan de achterkant aan op het moederbord. In dit geval zit de aansluiting dichtbij de ventilator zelf.
De ventilatoren die aan de voorkant zitten, moeten nog aangesloten worden.

Aan de rechterkant van het moederbord kunnen we de 24-pins connector van de voeding en de connector van de USB 3.0 poorten aan de voorkant aansluiten. Beide kabels zijn via de achterkant weggewerkt.

Wat ook niet vergeten moet worden, is de 4 + 4-pins aansluiting bij de processor. Ook deze kabel kan, mits deze lang genoeg is, achterlangs gelegd worden. Aan de bovenkant is ruimte om de connector door te voeren en aan te sluiten op het moederbord.

Aan de onderkant van het moederbord kunnen de aansluitingen voor de front USB en het Front Panel aangesloten worden. Ook kan je hier weer een ventilator aansluiting doorvoeren voor een van de ventilatoren aan de voorkant. De kabels worden weer mooi weggewerkt.

De laatste ventilator kan je aan de bovenkant vinden, waarbij de kabel weer netjes weggewerkt is achter de tray.

Tijd om te zorgen voor wat opslag in de kast. Als eerste ga ik de SSD monteren achter de moederbordtray. Zoals eerder geschreven, heb je hier eigenlijk geen schroevendraaier voor nodig. Het is een kwestie van de SSD in de bracket schuiven en klaar.

Daarna kan je het bracket vast klikken in de computerkast.

Waar je wel voor moet uitkijken, is het gebruik van een haakse Sata connector. Wil je deze gaan gebruiken aan de SSD kant, kijk goed wat je doet en ga niet zomaar vast klikken. Als je teveel kracht zet, kan het gebeuren dat je SSD onbruikbaar wordt omdat de connector afbreekt.

Naast de SSD hebben we ook nog een gewone harde schijf die geplaatst moet worden. Deze kan je in het bracket leggen ale je de zijkanten een beetje van elkaar trekt. De pennen vallen precies in de schroefgaten van de harde schijf.

Vervolgens kan je het bracket in de harde schijf kooi schuiven, waarna hij met een klik vast zit. De connectors kan je aan de achterkant aansluiten en de kabels weer netjes weg werken.

Daarna kan je de Sata kabels netjes aansluiten op je moederbord. In mijn geval moest ik dit doen voordat de videokaart geplaatst werd, omdat ik anders niet meer bij de aansluitingen kon komen.

Als laatste komen de uitbreidingskaarten. In dit geval sluit ik een videokaart en een aparte geluidskaart aan. Om te beginnen haal je de duimschroeven los van de sloten die je vrij moet maken. Dit kan je normaal gesproken zonder gereedschap doen. Mochten ze toch goed vast zitten, dan kan je altijd een schroevendraaier gebruiken.

Vervolgens steek je de videokaart in de daarvoor bedoelde aansluiting op het moederbord. Zet daarna de kaart weer vast met de duimschroeven.

Zorg er daarna voor, dat de eventuele voedingskabels voor de videokaart aangesloten worden. Afhankelijk van de lengte van je kabels kan je deze mooi wegwerken. Echter waren die van mij iets korter, zodat ik het onderste gat moest gebruiken om de kabels door te voeren. Daardoor is de afwerking wat minder.

Als laatste zetten we de geluidskaart in de computer. Deze heeft wel een extra voedingskabel nodig, maar ook die werken we weer weg. Tevens wordt de kaart vastgezet met de duimschroef.

Het eindresultaat in de kast is te zien op de foto hier boven. Een computerkast die aardig opgeruimd is en waar niet veel kabels doorheen lopen. Daardoor is er een goede airflow mogelijk.

Aan de achterkant van de moederbord tray zijn alle kabels te zien. Deze zijn niet meer zichtbaar als de kappen dicht zitten. De kabels kunnen netjes bij elkaar gebonden worden en vastgezet worden aan de oogjes die aanwezig zijn. Doe dit met tie wraps.

Het eindresultaat: een computerkast waarbij je helemaal naar binnen kunt kijken. Door de kabelmanagement zie je van kabels bijna niets terug.

Ook is aan de voorkant de ventilatoren te zien. Deze lichten mooi rood op. Desgewenst kan je daar natuurlijk altijd andere ventilatoren in zetten.

Laatste update:
Ondertussen is de luchtkoeler (en ook het moederbord) vervangen. Er is nu een NZXT Kraken X61 in gemonteerd. Van de buitenkant ziet het er zo uit:

Ga je de kast van binnen kijken, dan zie je het volgende:

Er was genoeg ruimte aanwezig om de radiator op zijn plek te monteren. Na het verplaatsen van de rubbers kon de radiator bevestigd worden met de meegeleverde schroeven. Let wel: je kan, afhankelijk van je opstelling, de bovenkap op de kast laten liggen. Maar als je je processor flink gaat belasten, dan hoor je geklapper van de kap.

De aanschaf van deze computerkast heeft mij zeker niet teleurgesteld. In vergelijking met mijn vorige kast (Nexus Prominent R) heb ik nu heel wat meer inbouwmogelijkheden en is er ook nog eens een venster beschikbaar waar je de computer door kunt zien.

De 730T is een grote en stevige kast die ook eens goed afgewerkt is. Je kunt zo ongeveer alle moederborden kwijt die te koop zijn. Zelfs het XL-ATX formaat zou moeten passen. Nergens zijn scherpe randen te vinden. De deuren zijn voorzien een goede oplossing om toegang te krijgen tot je computerkast. Zo kan je snel je computerkast openen, mocht je iets willen aansluiten, vervangen of verwijderen.

Aan inbouwruimte is er geen gebrek. Je kunt tot 6 harde schijven kwijt in de harde schijf kooien. Daarnaast kan je ook nog eens 4 2.5' schijven kwijt aan de achterkant van de behuizing, keurig uit het zicht. Ook kan je 3 5.25' apparaten inbouwen. Denk aan een DVD brander en een fan controller. Wat wel jammer is, is dat het vrij lastig is om een drive cage te verwijderen. Wil je een kooi weghalen, zul je eerst de kast op zijn kant moeten leggen en alsnog met een schroevendraaier aan de slag moeten. Er is genoeg ruimte om een grote processor koeler te plaatsen. In mijn voorbeeld is een Scythe Mugen 3b geplaatst en nog is er een paar centimeter over tot aan het raam.

Er zijn genoeg koelmogelijkheden aanwezig in deze kast. Er worden standaard 3 ventilatoren meegeleverd en er is de mogelijkheid om nog eens 4 ventilatoren bij te plaatsen (3 120mm ventilatoren aan de bovenkant en 1 aan de onderkant na het weghalen van de drive cage).
Stoffilters mogen uiteraard niet ontbreken bij een kast met deze prijs. Er zijn op deze kast 2 plekken te vinden waar de filters gebruikt worden. 1 filter is aan de voorkant van de kast te vinden, het andere filter is te vinden onder de voeding. Deze zijn bovendien heel makkelijk te verwijderen om ze schoon te kunnen maken. Helaas is er geen stoffilter aan de bovenkant te vinden. Gebruik je hier geen ventilatoren, dan kan je wel de kap op de kast laten zitten. Ga je closed waterkoeling gebruiken of losse ventilatoren monteren, is het wel een gemis.
Ook zijn er geen rubbers gebruikt aan de achterkant, mocht je externe waterkoeling gaan gebruiken.

Ook over kabel management is nagedacht. Er zijn voldoende doorvoerplekken beschikbaar om diverse kabels langs te laten lopen. Met 2 centimeter is er bovendien ook genoeg ruimte achter het moederbord tray om de kabels allemaal weg te werken. Ook het feit dat SSD's uit het zicht te plaatsen zijn is goed verzonnen. Dit zorgt voor een keurig opgeruimde computerkast.

Ondanks de paar minpuntjes is dit voor mij nog steeds een top kast. 145 is een redelijk hoge prijs voor een kast, maar je krijgt er veel voor terug! Ik ben in ieder geval zeer te spreken over deze kast en hoop er nog veel plezier van te hebben!

Edit: review aangepast i.v.m. nieuw beleid Photobucket.

Mocht je op- en/of aanmerkingen hebben of iets te vragen, dan hoor ik het uiteraard graag. Mocht je dit een leuke review vinden, dan hoor ik het dit natuurlijk ook graag. :) Het motiveert mij om nog meer reviews te maken.

plaats deze banner onder je eigen reviewtweakers - nomineer voor review van de maand

Heb jij ook een Corsair Graphite Graphite 730T?

Mooie review hoor, leuk om te zien dat er nog iemand zich waagde aan een 730T review :D
Mooie review. Ik zou die 2e krasjes even wegspuiten. Ik heb gisteren ook wat beschadigingen weggespoten. Het was best wel klein, maar het zag er meteen mooier uit. Ik heb gewoon metal black gekozen, en deze matcht toch wel erg goed met andere soorten zwart.

Succes Ermee
Is dit niet gewoon een 760T in een 730T doos? Die window is het enige verschil tussen deze twee modellen. De grote broer is de 780T. http://www.corsair.com/se-fi/cases/graphite-series

[Reactie gewijzigd door Dirk_P_Broer op 18 maart 2016 09:59]

Nee, dit is wel zeker de 730t. De 760T heeft namelijk ook nog een cd drive en ingebouwde fan controller.