Iomega ScreenPlay Pro HD Multimedia Player 1TB Review

moerlemans 30 juni 2009, laatste update op 30 juni 2009, 813 views

Iomega ScreenPlay Pro HD Multimedia Player 1TB

Pluspunten

• Mooie vormgeving.
  • Veel ruimte
  • LAN verbinding.

Minpunten

• Hi8 tapes worden niet gelezen/ gecodeerd.
  • niet alle avi files kunnen worden gelezen
  • Niet alle PC's werken vlekkeloos via netwerk op MC. Soms moet het MC of PC opnieuw opgestart.
  • Soms doet het MC niet wat je vraagt (geen beeld, geen netwerk) Herstarten is de oplossing.

Geluidskwaliteit Score: 4
De reden dat ik het Mediacenter (MC) kocht was dat ik mijn familie videotapes wilde digitaliseren (tot 18 jaar oud). Ik betaalde 240 Euro. De meeste familie tapes zijn in het Hi8 formaat. Met de gele tulpstekker blijken deze tapes niet ingelezen te kunnen worden.... Dat verwacht je toch niet van een apparaat waar een gele tulpstekker aan zit. Het staat ook niet in de specs dat Hi8 tapes niet digitaal worden gecodeerd. Het werd mij pas duidelijk na mailen met de (prima) helpdesk.
Ik kon het apparaat ook niet meer teruggeven, omdat ik mij eerst had gestort op de Digital 8 tapes digitaliseren en daaraan enkele dagen had gespendeerd. Met die D8 tapes die ik had ging t digitaliseren prima. Ik vind alleen de beeldkwaliteit wat tegenvallen.

Voor de Hi8 tapes bedacht ik een workaround: De Hi8 camera verbond ik met een DV camera die een DV uitgang had die ik met Fire WIre aan mijn Vista PC verbond. Via Win MovieMaker maakte de PC avi besstanden. Ik kreeg nogal grote avi bestanden, maar ik had mijn tapes gedigitaliseerd! :D Overzetten van PC op MC en aansluiten op TV. MC zegt echter: invalid file. :( . Deze files worden wel gelezen op mijn Vista en XP PC's

Ben nu met IOmega in gesprek hoe ik die avi files - die het MC zegt te ondersteunen - toch te lezen op mijn TV. De mannen geven me echter nog geen antwoord dat echt een oplossing biedt.
Ik heb teveel slechte ervaring met digitaliseren van Hi8tapes om hier vertrouwen in te hebben, maar laat hier weten als het toch OK komt.

• Div PC's in bedraad netwerk, zowel XP als Vista
  • TV met tulpstekkers
  • Router

Heb jij ook een Iomega ScreenPlay Pro HD Multimedia Player 1TB?

Ik weet niet hoor, maar zo te horen heb je RAW Avi bestandjes gemaakt, en ik denk niet dat ie dat leuk vind inderdaad.

Ik denk dat het nuttiger was geweest hier gewoon een Topic op Got over te zoeken/starten, ipv hier een negatieve review neer te zetten.....