Philips E-line 273E3LHSB Grijs, Zwart - Reviews

Specificaties 27" • 1920x1080 (Full HD) • 60Hz • TN • 3ms - Bekijk alle specificaties

Philips E-line 273E3LHSB Grijs, Zwart Review

Peter.Verberne 8 februari 2016, laatste update op 9 februari 2016, 369 views

Philips E-line 273E3LHSB Grijs, Zwart

Een echte topper! Ik gebruik deze monitor al enkele jaren en dit is een van de beste monitoren waarmee ik heb gewerkt. Kan zich makkelijk meten met professionele Philips monitoren. Top voor games en multimedia. ik kan deze monitor van harte aanbevelen.

Pluspunten

• snelheid
  • kleuren
  • ghosting
  • prijs - kwaliteit

Minpunten

• niet in hoogte verstelbaar
  • speakers

Deze monitor is een echte topper. Ik gebruik deze monitor al enkele jaren en dit een van de beste monitoren waarmee ik heb gewerkt. Kan zich makkelijk meten met professionele Philips monitoren.

Ik gebruik hem thuis en werk geregeld hele dagen aan het scherm,zonder vermoeide ogen te krijgen. De kleuren zijn fantastisch. Ik heb recent zelfs een tweede exemplaar gekocht voor een andere werkplek thuis. Ik gebruik hem ook voor fotobewerking en ontwerp. Maar deze monitor is volgens mij vooral zeer geschikt voor games en multimedia. Door de extreem korte reactietijd van de pixels kan ik op deze monitor geen 'ghosting' waarnemen en is het beeld altijd scherp. Fijn om een film op te kijken, bijvoorbeeld.

De instelmogelijkheden van deze monitor zijn beperkt. Maar ik zit daar niet mee. Hoe vaak verandert u de instelling van uw monitor? De monitor heeft een uitstekende kijkhoek en ook vanaf een schuine hoek zijn de kleuren prima.

Geen pixelddefecten, ook na lange tijd niet! Ook overdag als het heel licht is in de ruimte blijft het beeld goed. De contrastverhoudingen zijn ongelofelijk.

Als ik al iets van kritiek zou moeten verzinnen, dan is dat deze monitor niet in hoogte verstelbaar is. De ingebouwde speakers zijn niet al te best. Ze doen het gewoon, maar ik gebruik mijn monitor daar niet voor.

Kortom: ik kan deze monitor alleen maar van harte aanbevelen. De prijs-kwaliteit verhouding is uitstekend

Heb jij ook een Philips E-line 273E3LHSB Grijs, Zwart?

Dank voor uw reactie. Van zichtbare pixels heb ik persoonlijk helemaal geen last. Met een zeer sterk vergrootglas kun je inderdaad iets zien. Maar dat gebruik ik nooit om naar mijn monitor te kijken. Het spreekt voor zich dat een monitor met een hogere resolutie met deze afmetingen kleinere pixels heeft. Maar zoals ik al zei: ik ben zo tevreden over deze monitor, dat ik de behoefte had om hem aan te prijzen. Kleuren komen mooi egaal over. De leesbaarheid van letters vind ik ruim voldoende om er de hele dag aan te kunnen werken (office en design). Eigenlijk denk ik nooit aan mijn monitor. En dat is juist zo prettig.

Hij is kleiner dan mijn Full HD TV en presteert echt beter, waardoor het beeld fijner is om naar te kijken. En hij kost maar een fractie.

Het ligt vooral aan de toepassing waarvoor je jouw monitor wilt gaan gebruiken. Deze is zeer geschikt voor multimedia (film!) en games, vanwege de briljante kleuren en pixelsnelheid. Ik vind de kleuren ook heel natuurlijk overkomen. Voor professionele beeld-bewerking heb je wellicht wat anders nodig. Maar als amateur fotobewerker en ontwerper ben ik er (vanwege de naturelle kleuren) erg blij mee.
Prima review! Kort vraagje, wat vind je van de pixel dichtheid? Heb veel verhalen gelezen over dat je met 27" best duidelijk de individuele pixels kan zien. Heb zelf nooit met een 27" Full HD scherm gewerkt dus vraag me af wat jou bevindingen erover zijn.
Ik heb exact dezelfde monitor, en 27" fullhd is gewoon chill als je wat verder weg zit. Plotseling kan je een stuk berder weg zitten dan met een 20" monitor of een laptop, en dat is best fijn.

Wel altijd calibreren in windows na een half uur opwarmen van de monitor en inschakelen van srgb (of, beter nog, hdr). Maakt een enorm verschil! Deze monitor ging van gatver, naar wow!!! Fabriekskalibratie en windows calibratie werkten tegen de monitor, maar nu geeft hij echt fantastische kleuren en contrast en met srgb aan kon ik de 300nits maximaal benutten, zelfs met de zon aan de andere kant van het huis en met het licht uit! Betere kleuren maakt pixels onderscheiden op afstand ook véél moeilijker!

[Reactie gewijzigd door barbadruif op 25 april 2018 11:16]