Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 3.200dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G9 Gaming Laser Mouse Review

Sly006 30 juni 2009, laatste update op 30 juni 2009, 1.022 views

Logitech G9 Gaming Laser Mouse

Pluspunten

• Extra grips
  • Gewichtes
  • Dpi on the Fly
  • Microgear scrollwheel

Minpunten

• Software
  • Profile knop aan de onderkant

Vanochtend ging de deurbel, en ik kreeg een pakketje met het logitech logo er op. Ik wist gelijk dat dat mijn nieuwe muis was. heb hem rustig uitgepakt, en in m'n pc gestoken. En gelijk de software geinstalleerd

Na het installeren kreeg ik al het eerste minpunt. De software is redelijk overzichtelijk, maar moeilijk om alles te vinden. Verder lukte het me niet om toetsen/funcites naar de speciale macro knoppen te mappen.

Grips
De muis ligt lekker in de hand, met de 2 bijhorende Grips, past hij in elke hand, de speciale microgear wheel. doet wat hij moet doen. en het gewichtjes systeem is zeer goed. Er zitten 2 duitknoppen aan de zijkant, die je kan gebruiken bij internet, games en die kan je mappen naar andere funkties. ze liggen precies goed in de vorm van je duim. Er zijn 2 Grips meegeleverd.

Precision Grip: Kleinere Ruwe Grip
Xl Grip: Grotere Gladde Grip

En je kan er een Apart kopen

ID Grip: Grote Grip Met je eigen Foto/Plaatje er op

gewichtjes
Deze Muis Word geleverd met 4 blokjes van 7 Gram, En 4 Blokjes van 4 Gram. deze gewichtjes doe je in het laatje, onder de grip.

Scroll wheel
De scroll wheel, heeft, tiltbuttons (side scroll) de gewone Klik (3de knop's button) en de Microgear functie. Deze functie laat de scroll wheel van de (klik klik klik) modus, naar de frije modus gaan. waardoor hij door blijft draaien. deze funciie is heel handig als je door lange pagina's moet scrollen.

Vergelijking
Ik ga deze muis vergelijken met mijn oude Trust Xtreme gaming Mouse.

G9
Prijs 45
Gewichtjes Laatje, onder Grip
DPI (snelheid) 200-3200
Vorm ligt lekker in de hand
(verschillende grips)
Software Kan beter

Xtrme mouse
prijs 50
Dpi: 400-3200
Gewichtjes onderaan de muis
Vormte dun voor mijn hand
Software Werkt niet

Voor de prijs, kwalieteit, is de g9 veel beter dan de xtreme mouse.

ik zouw deze muis aanraden omdat je hem helemaal kan aanpassen aan je eigen stijl. de vorm, snelheid, scrollwheel, gewicht. deze muis heeft talloze funcites. Ik gebruik de Precision Grip (kleine) Meestal voor gamen en de XL grip (grote) voor internet, word, etc. Het is een goede muis, ik raad deze ook aan aan mensen die veel met exell doen bijvoorbeeld. de microgear wheel laat je door veel pagina's scrollen wat heel hanidg kan zijn.

Heb jij ook een Logitech G9 Gaming Laser Mouse?

Erg korte review, heb nog wel wat vragen waarom zou ik deze muis moeten kiezen?
waar gebruik je hem voor, is hij precies, welke grip vind je het fijnst? etc.
Ik gebruik mijn muis voor alles wat ik op de pc doe, gamen, internetten etc. Ik gebruik tijdens het gamen de precision grip, en tijdens internetten de XL grip. de xl grip heeft een plek om je duim op de late rusten, die heeft de presicion grip niet. maar bij het gamen ligt de precision grip lekkerder in de hand. deze muis is een laser muis met 200 - 3200 DPI, dus je kunt zelf de snelheid van de muis veranderen, zo kan je ook zelf de muis precies genoeg maken voor Games. Ik heb deze muis gekozen, omdat alles aan te passen is aan mijn eigen stijl van gamen en internetten. De vorm, gewicht, snelheid, scrollwheel. ik heb geen andere muis gezien voor deze prijs 45 € die net zo goed is.daarom zou ik deze aanraden
Ik heb dezelfde muis, gebruik deze naar volle tevredenheid. 1 minpunt na ca 6 maanden nu begint de plastic coating van het grip omhulsel los te laten (lees: bladderen). Ik moet Logitech hier nog voor benaderen, eerdere problemen hebben ze altijd naar volle tevredenheid opgelost, dus ook daar maak ik me nu geen zorgen om.

Edit: Beetje korte review. Probeer deze uit te breiden met wat meer specifieke gegevens over de hardware en software, eventueel wat foto's erbij, etc.

[Reactie gewijzigd door Basharran op 29 juni 2009 21:50]

bedankt voor de tips, was m'n eerste review dus wist niet precies hoe lang hij moest zijn, heb hem bewerkt, foto's bij gezet ;)
Hier hetzelfde euvel, echter begon het bij mij na een maand of 3 al ( rechterkant,waar ik mijn rechterringvinger laat rusten en in het midden bij het logo).
Heb trouwens een tijdje terug van Logitech nieuwe muisglijders ( 2 setjes) gekregen,maar of ze ook een hele nieuwe grip opsturen,dat weet ik niet.
De coating van het grootste omhulsel ging bij mij na 2 weken al los na vrij intensief ge UT3'd te hebben. Een gamersmuis zou er tegen moeten kunnen. Ik heb daarna het iets kleinere omhulsel in gebruik genomen en daarvan is de coating na een half jaar nog 100% in orde.

verder vind ik het een prima muis.
Ben miss. ook van plan deze te kopen, zou je kunnen vertellen waarom ik deze muis zou moeten nemen? En heb je ervaring met andere muizen?... en zou je evt. een vergelijking tussen deze muizen kunnen geven? Ik heb ook wat kleine handen, is deze dan geschikt?
Ik heb mijn review bewerkt, er staat nu een vergelijking in. met mijn oude muis. Ik heb niet de grootste handen van de wereld, Maar als ik jouw was, zouw ik naar de mediamarkt gaan ofzo, daar kan je ze uittesten. voelen of hij goed in de hand ligt. en adners een andere muis kopen. Mijn handen zijn +- 17 cm. en de muis ligt lekker in mijn hand
De software is redelijk overzichtelijk, maar moeilijk om alles te vinden
dit is gewoonweg tegenstrijdig, hoe kan iets overzichtelijk zijn maar is alles moeilijk te vinden???

probeer er tenminste nog wat meer informatie bij te zetten waar we wat aan hebben...
hoe zijn de knoppen geplaatst, zitten die op de juiste plek, reageren ze goed, hoe precies is die.... Loop de reviewpunten die bovenin staan iig even kort langs.
Uitleg over een aantal dingen mag wel wat beter, wat is bijvoorbeeld de 'grip' die je noemt? Wat is het voordeel van de precision grip tegenover de XL grip?

In het stukje over grips vertel je namelijk niet veel over de grip, dus echt veel wijzer worden we er niet van.
Grips
Dit is het enige wat over de 'grip' gaat volgens mij :s... de rest gaat over de knoppen die op de muis zitten.
Willekeur van hoofdletters en spaties, spelling kan ook beter.
Al bij al is de info wel goed, maar de wijze waarop deze overgebracht wordt minder.
2/5 voor mij.