Foscam FI9821W Zwart Review

Regenpak 6 februari 2016, 274 views

Foscam FI9821W Zwart

Veelbelovend product maar het gebruik is onmogelijk doordat het MSIE only is en zelfs dat niet werkt.

Pluspunten

• Prima beeld
  • Lekker cheapcheap

Minpunten

• MSIE only
  • Heeft DLL (OCX) nodig om te werken (WTF!)
  • VLC snapt audio niet

Kwaliteit Score: 2
Wat een drama. Ik dacht als linuxfan, goh, ding gebruikt embedded linux, die ga ik kopen. Fout. Met veel pijn en moeite het ding geconfigureerd. Met VLC krijg ik beeld maar geen geluid. Firmware update. Nu kan ik met Firefox geeneens meer inloggen! OK, VM met winxp aangezwengeld. MSIE8 moet DLL hebben. Installatie faalt met obscure foutcode. Ik heb nu al drie uur verspild en heb nog steeds geen beeld. foscam.us forums. Er zijn meer die de benodigde DLL (ocxIPCreg.ocx) niet geregistreerd krijgen, maar dat is alweer een jaar geleden. Van Foscam geen enkele reactie.

Conclusie: dit prul is waardeloos. Zelden zo'n slechte user experience gehad. Misschien dat Foscam ooit nog eens afkomt met een fix maar ik heb mijn hoop niet hoog. De Chinese developers hebben hier echt de verkeerde keuze gemaakt en dat gaat niet opgelost worden. Ik denk dat ik m'n brandweerlaarzen maar op het ding loslaat...

Heb jij ook een Foscam FI9821W Zwart?