Specificaties 8GB DDR2 (kit van 2) @ 800Mhz - Bekijk alle specificaties

Mushkin Silverline 996763 Review

boolean 6 februari 2016, 140 views

Mushkin Silverline 996763

In 2010 heb ik deze Mushkin 8GB (2x4GB) DDR2 PC2-6400 5-5-5-18 Silverline (996762) kit aangeschaft voor 89 om de Corsair 4GB (2x2GB) TWIN2X4096-8500C5D Dominator kit op mijn Asus P5QL-CM moederboard te vervangen. Aangezien mijn Mini-ATX moederboard slechts twee geheugensloten heeft, waren mijn uitbreidingsmogelijkheden beperkt.

Pluspunten

• Stabiel
  • Goedkoop
  • Ruimte voor overclock
  • Module grootte van 4GB

Minpunten

• Enkel in PC2-6400/DDR2-800 verkrijgbaar

Stabiliteit Score: 5

Daarnaast bleek PC2-8500 (DDR2-1066) niet te bestaan in modulengroottes van 4GB en hoger. Ik was dus automatisch aangewezen op het langzamere PC2-6400 (DDR2-800) geheugen. Anders dan in synthetische benchmarks was dit verschil in performance echter niet merkbaar.

Het geheugen draait al ruim 5 jaar stabiel met een lichte overclock en stock/SPD timings. Desondanks dat dit indertijd nagenoeg de enige upgrademogelijkheid was (op een soortgelijke kit van G.Skill na), ben ik zeer te spreken over dit geheugen.

Heb jij ook een Mushkin Silverline 996763?