Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 1.600dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Razer Krait Review

JoWannes 26 juni 2009, laatste update op 26 juni 2009, 532 views

Razer Krait

Pluspunten

• Nauwkeurigheid en gevoeligheid zijn prima
  • Gevoeligheid traploos instelbaar
  • Goede driver ondersteuning

Minpunten

• Geen duimknoppen
  • Degelijkheid kon beter
  • Geen onboard geheugen

Hierbij een korte review van de Razer Krait muis. :)

Ergononmie:
De Krait is een relatief kleine muis, en een lichtgewicht. Ondanks dat ik vrij grote handen heb, ligt deze prima in de hand. RSI problemen vallen goed mee, zeker in vergelijking met de Habu en de DiamondBack 3G.
Duimknoppen heeft deze muis niet, dus met de positie ervan zijn geen problemen. :)

Functionaliteit:
Deze is relatief beperkt. Zo heeft de muis slechts de standaard 3 knoppen. Duimknoppen mis je dus.
Ook heeft deze muis geen onboard geheugen die je instellingen bijhoud, zoals andere Razer muizen wel doen. De softwarematige mogelijkheden zijn echter goed.

Precisie:
Zeer goed. Hoewel deze muis 'slechts' een nauwkeurigheid van 1600 DPI heeft, volgt deze vlot en nauwkeurig. De gevoeligheid is volledig On-The-Fly naar wens aan te passen in de drivers, zodat deze voor iedereen goed aanvoelt.

Vormgeving:
Zie puntje ergonomie en de foto's. ;)

Bouwkwaliteit:
Wel, dat is zowat aan de magere kant.
- Ik had deze nog niet lang in gebruik of het rubbertje, dat extra grip moet geven aan het muiswiel, slipte zelf over het muiswiel. Scrollen voor dood dus, terwijl je scrollwiel zelf stil staat... :/
Dit heb ik verholpen met een druppeltje lijm tussen het muiswiel en dat rubbertje. Niet moeilijk, maar zo hoort het eigenlijk niet, hé.
- Momenteel blijft de linkermuisknop een beetje hangen. Als je 1 keer wilt klikken, klikt ie 2 keer. Zeer vervelend. Ik heb de muis geopend en schoon gemaakt, maar bracht niet op. Toegegeven, die muis is wel al 2 - 3 jaar oud.

Drivers en ondersteuning:
Erg goed. Zoals reeds gezegd is er de On-The-Fly gevoeligheid, waarmee de gevoeligheid traploos van 400 tot 1600 DPI instelbaar is. Tevens kun nog de softwarematige versnelling regelen. De gevoeligheid en versnelling zijn bovendien afzonderlijk horizontaal en verticaal instelbaar. Kortom: dat kan je volledig naar je hand zetten.
Er zijn geen extra muisknoppen, macro's behoren dus zowiezo niet tot de mogelijkheden.

Prijs:
Het is een muis met beperkte mogelijkheden, en dus een bescheiden prijs. Ik vind de prijs prima, voor wat je ervoor krijgt.

Besluit:
Ik heb deze muis al een behoorlijke tijd in gebruik, en ze bevalt me nog steeds uitstekend! Het grootste gebrek zijn duimknoppen. Verder had deze muis wel iets degelijker gemogen. :)

(afbeeldingen zijn van internet)

• Razer Goliathus Control
  • Windows XP

Heb jij ook een Razer Krait?