Specificaties 5.2-kanaals met 100W versterker en 6x HDMI - Bekijk alle specificaties

Pioneer VSX-830-S Review

signout 2 februari 2016, laatste update op 1 juni 2016, 373 views

Pioneer VSX-830-S

Zeer problematische versterker. Wanneer die werk is het geluid erg goed. Airplay wordt dagelijks gebruikt en is dagelijks problematisch. HDMI pass through in standby werkt zelden vlekkeloos. Vastlopers van het gehele apparaat waarna een volledige reset met idem dito setup weer nodig is. App is omslachtig en traag.

Pluspunten

• Genoeg vermogen
  • Veel features
  • Auto setup gebeuren met mic

Minpunten

• Kunststof voorkant
  • Airplay is een dagelijkse irritatie (buggy)
  • Interface jaartje 1980 en zeer traag
  • HDMI pass through werkt max 20 sec
  • Vastlopers, reset en setup opnieuw
  • App omslachtig en traag
  • App werkt vaak niet, foutcodes

Geluidskwaliteit Score: 4
Na deze versterker enige tijd in gebruik te hebben heb ik mijn review aangepast. Inmiddels is deze versterker een bron van dagelijkse irritatie geworden. Het geluid is goed en de automatische setup met microfoontje erg handig. Dan heb je de pluspunten ook wel gehad.

Airplay gebruik ik dagelijks een geeft ook dagelijks problemen. Uitvallen, vastlopen, versterker niet zichtbaar zonder hem volledig van het stroom te halen, etc. Inmiddels heb ik er 3 verschillende routers tussen gehad om problemen met wifi uit te sluiten. Tevens zijn er maar 5-6 andere netwerken in de omgeving zichtbaar.

hdmi pass through in standby. Erg handig zou je zeggen want niet alles hoeft over de speakers te gaan. Zo moet het hdmi signaal van mijn setupbox worden doorgegeven aan mijn tv via de versterker, ook wanneer deze uit staat (via HDMI2 input). Dit werkt dus alleen de eerste 20 seconde waarna het beeld op zwart gaat... Oplossing versterker aan, hdmi kanaal selecteren en versterker uit. Dit terwijl de instelling nadrukkelijk staat ingesteld op een doorvoor van HDMI 2 en geen enkele andere... Nog een dagelijkse irritatie

Af en toe loopt het hele apparaat vast waarna die een volledige reset nodig heeft. Ook moeten de instelling dan weer volledig doorlopen worden wat natuurlijk niet ideaal is als je op het punt staat een netflixje te doen.

De App, nog meer dagelijkse irritatie. Omdat ik de versterker niet in het zicht heb staan gebruik ik voor de bediening vooral de app. Wanneer die werkt. Soms werk die namelijk helemaal niet of krijg je eerst 3 keer een fout melding. Voor dat je het weet ben je weer 5 min verder. Het vervelende is dat dit soms ook tussendoor gebeurt bij het film kijken. Geluid even harder of zachter is dan niet mogelijk want foutmelding na foutmelding. Om nog maar te zwijgen over hoe onhandig en omslachtig de app in elkaar steekt als die wel werkt.

Ik kan hem niemand aanbevelen!

Heb jij ook een Pioneer VSX-830-S?

Vergelijkbare problemen hier. Menu loopt zeer regelmatig vast, het is dan nog wel te bedienen maar het scherm blijft dan hangen. Verder doet spotify het gemiddeld 1 tot 2 nummers voordat het vast loopt. Aanvankelijk ook hdmi dropouts, maar dat was opgelost met nieuwe firmware. Netwerk en menu problemen zijn, ondanks dat deze verbeterd zouden zijn met nieuwe firmware, gebleven. Derhalve geen aanrader, ik zou voor een nieuwe model gaan en eerst gebruikersreviews hiervan afwachten.
Ik heb vergelijkbare issues met mijn (oude) VSX2021. Als ik heb aan/uit probeer te zetten dan freezed hij soms. Enige oplossing is dan de stekker eruit te halen en een paar seconden later weer erin.

Een reset mocht niet helpen. Iemand een oplossing hiervoor gevonden?