Motorola Moto X Play 16GB Zwart Review

Aeque 2 februari 2016, 418 views

Motorola Moto X Play 16GB Zwart

Fijn toestel met de juiste prijs. Enorm geschikt voor degene die geen instapper zoekt maar een telefoon die toch nog het een en ander aankan. Bijna stock android en de grote accu zijn bovendien een van de grote pluspunten van de Moto X Play.

Pluspunten

• Ruime accuduur
  • Bijna stock android
  • Fijn display
  • Ondanks groot scherm toch fijn in de hand
  • Prijs vs. kwaliteit verhouding
  • NFC

Minpunten

• Bewegende volume-/powerknop
  • Net geen naadloze overgang van de backcover op het gedeelte van de camera
  • Hitteontwikkeling bij hoge performance (games etc.)
  • Nog geen android 6.0

Met een Motorola Moto G (2013) op zak werd het toch wel eens tijd om de overstap te gaan maken naar een nieuwe telefoon. Een die wl een uitbreidbaar geheugen heeft en wl 4G-ondersteuning biedt. Zo kwam ik dan ook via andere reviews eigen direct weer op een Motorola toestel uit, de Moto G (3rd gen) of de Moto X Play waren de keuzes.

Na wat twijfelen toch maar de Moto X Play besteld omdat ik toch ook wel een upgrade zocht en niet een (wat specificaties betreft) vervanging voor mijn oude toestel. Na hem iets minder dan een week gebruikt te hebben moet ik concluderen dat de reviews spot-on waren. De telefoon is voor mij in alle opzichten beter maar dat is niet verwonderlijk gezien waar ik vanaf kwam. Maar toch ook nog beter dan wat ik verwacht had.

Het toestel is niet perfect omdat perfectie lastig te bereiken is en nogal persoonlijk maar het toestel krijgt op de punten accuduur en gebruiksgemak toch zeker 5 sterren. De grote accu is echt een verademing soms en het bijna stock android is echt een genot om te gebruiken.

De Motorola Moto X Play is echt ht voorbeeld van een middenklasse telefoon. Prima afgewerkt en prima specificaties zonder de (voor mij) overbodige functies die de high-end telefoons wel hebben. Gadgets zijn leuk maar hoe vaak gebruik je dat nou echt. Deze telefoon heeft alles wat je nodig hebt en echt zult gebruiken. Denk dan aan de 4G-ondersteuning en NFC.

De X Play heeft echter ook wat minpunten. De eerste die opvalt zijn de ietwat loszittende power- en volumeknop en de (in mijn geval) niet helemaal perfect sluitende backcover om het grijze middenstuk waar de camera zich bevindt. Daarnaast is er nog de lichte hitteontwikkeling als je de telefoon gebruikt met zware applicaties en de nu nog missende update naar android 6.0.

Maar heel eerlijk zijn dat allemaal zaken waar ik zelf makkelijk overheen kijk als ik zie wat de telefoon verder te bieden heeft. De Motorola Moto X Play is zeker een aanrader als je een middenklasse telefoon zoekt. Hou deze daarom zeker in je achterhoofd als je een nieuw toestel aan het zoeken bent.

Heb jij ook een Motorola Moto X Play 16GB Zwart?