Logitech Harmony 555 Advanced Universal Remote Review

roydeg 25 juni 2009, laatste update op 25 juni 2009, 941 views

Logitech Harmony 555 Advanced Universal Remote

Pluspunten

• het gemak met programmeren;
  • het verassende element dat echt alles (of heel veel) in 1x werkt. Niet te geloven
  • ook maatwerk knoppen zijn te configureren
  • in het uiterste geval kan de afstandszbedieing ook gewoon leren, maar dat heb ik nog niet nodig geacht

Minpunten

• De afstandsbediening is niet van metalen behuizing o.i.d. Is ook niet echt nodig maar dat is het enige wat ik kan bedenken. Echter, zou dit wel de prijs negatief beinvloeden dus ik vind het wel prima zo.

Configuratie Score: 5
Prijs is super goed geweest. Deze heb ik aangekocht bij webwinkel www.chear.nl. Ik had de afstandsbedieing omstreeks 17:47 besteld en de volgende dag was ie al afgeleverd, ik dacht eerder een dag later, maar het was gewoon t goed om waar te zijn. De prijs was volgens mij iets van 46 euri, bezorgkosten via Ideal gratis. En omdat ik er 2 bestelde had ik al zowiezo vrijstelling daarvoor.

Iedereen kan ik deze afstandsbediening aanraden. Het is echt niet wr zo'n prorgammeerbare a.b.
Het gaat allemaal heel goed. Via USB alle apparaten invoeren en vervolgens koppelen aan activiteiten. hiervoor moet je wellicht een uurtje of max 2 uurtjes uittrekken, maar vervolgens is het 1 grote bevrediging.

Ik kan er zelfs de playstation2 aan en uit mee zetten, het is werkelijk perfect. Ook de settop box van upc digitale televisie (PACE) is er gewoon perfect mee te bedienen.

En of er verschil is met de typen 515 of 525? Ik denk dat het verschil qua functionaliteit NIHIL is, het is grotendeels echt alleen optisch. En ik weet niet of het klopt maar misschien kun je met de 555 15 apparaten invoeren en met de andere lagere typen maar max 5, maar ik twijfel eraan, want in principe had ik genoeg aan de 525 bijvoorbeeld. Maar ok, als je dan de 555 voor ongeveer 45 euri hebt dan kies ik liever die 555, en dat is puur persoonlijk.

Deze afstandsbediening is ontwikkeld door God, het is een geschenk uit de hemel. Halleluja!!!! Logitech 4 life!

• Onkyo TX-SR506
  • PACE DC-621KU (UPC digital tv zonder recorder)
  • Philips 32PFL5403D/12 lcd tv
  • Playstation2
  • Philips DVD-640/001
  • Windows XP

Heb jij ook een Logitech Harmony 555 Advanced Universal Remote?

Heb deze ab ook. Heel fijn apparaat inderdaad.

Dat usb verhaal, Logitech aansluiten op je PC dmv USB. Door middel van de software kan je je apparatuur kiezen door allerlei menutjes. Vrij makkelijk. Alles eenmaal toegevoegd kun je een activitie aanmaken zoals: dvd kijken (tv aan hdmi1 - dvd aan - versterker aan) of Xbox (TV hdmi2 - versterker aan - xbox aan).

Snelheid is veel in te stellen in het programma. Bereik goed en glazen deuren geen probleem

Kritiek: knoppen blijven weleens hangen waardoor de gehele AB niet meer werkt. Knop los en probleem weg.
Kun je wat meer vertellen over de functionaliteit van het aansluiten van de apparaten, je zegt usb aansluiting invoeren om ze te koppelen aan een activiteit. Hoe gaat dat in zijn werk, waar liggen nog punten van kritiek, snelheid van besturing, bereik van de remote, kan het ook door (glazen) deurtjes enz?
Leuke reacties allemaal hierboven maar hebben jullie verzuimd te stemmen of hebben jullie 'm 1 ster gegeven ? Ik stem 3 sterren. Heb de 515 en die vind ik om te zien mooier dan de 525 en 555 maar dat is natuurlijk puur persoonlijke smaak. En idd de beperking van 5 apparaten vind ik eigenlijk geen beperking. Als je meer dan 5 apparaten hebt word het tijd voor een consolidatie van overbodige apparatur. Mijn blu-ray speler is in de AB apparaat maar is functioneel 3 apparaten CD / MP3 / Photo player , DVD player en natuurlijk Blu Ray speler zelf. Mijn AV reciver volgens mijn AB 1 maar functioneel 2 versterker en tuner.

Wel nog 1 tip laat de vrouw en kinderen van de apparatuur afblijven en dus ook nooit uitzetten. Power on is een code maar power off dezelfde (toggle) zet je dus een apparaat uit dan werkt het systeem niet goed meer.

[Reactie gewijzigd door toet-toet op 26 juni 2009 02:21]

Heb deze ab ook, moet zeggen dat ik het toch een heel fijn apparaatje vindt, alles is goed in te stellen. De software vindt ik wel log en traag maar kan er mee leven daar je deze niet vaak nodig hebt.
Hoe zet je de PS2 aan en uit gezien deze geen infra rood ontvanger heeft?
Nou, hmmm, kijk ik heb wel een ps2 slimline, zo'n dunne. En tja ik kan het ook niet verklaren, maar via de activiteiten gaat de ps2 toch echt wel aan en uit. Works for me, Haal die afstandsbediening en check het zelf.
hahaha geweldig :)

heb net de afstands gister besteld en dan is het natuurlijk prachtig om een lofzang als deze terug te lezen.

zullen we een religie beginnen? :9
en vertel? hij is geweldig, toch?