Steelseries Qck Review

senne_vdb 1 februari 2016, 366 views

Steelseries Qck

Een muismat voor 10, van een degelijk merk, met alle features die een muismat nodig heeft; hierover valt niet te klagen. Het oppervlak is glad en comfortabel, de anti-slip zorgt ervoor dat de mat steeds op zijn plaats blijft liggen.

Pluspunten

• Verkrijgbaar in verschillende groottes
  • Valt makkelijk te reinigen
  • Glad en comfortabel oppervlak
  • Anti-slip houdt goed op de meeste oppervlakken
  • Simpel, "Low-key" ontwerp
  • Lijkt niet snel te gaan rafelen

Minpunten

• Wordt opgerold verpakt
  • Wordt relatief snel vuil

Ik heb me deze muismat aangeschaft samen met de Zowie EC2-A muis, omdat deze wat betere ondergrond verdiende dan mijn bureau. Voorheen had ik nog nooit een muismat gebruikt, maar voor 10 kon dit geen miskoop zijn.

En dat is het ook niet. Ondertussen een kleine zes maand in gebruik, en nu al meer dan zijn geld waard. Een zacht en comfortabel oppervlak waarover de muis probleemloos kan glijden, en een anti-slip onderkant die de mat mooi op z'n plaats houdt. Voor mij daarnaast de perfecte afmetingen, gezien ik nooit buiten de randen treed en ze daarnaast ook nog eens tussen mijn toegeklapte laptop past. Het relatief simpel ontwerp is ook een pluspunt, gezien ik niet aan die schreeuwerige "gaming" randapparatuur ben.

Qua bouwkwaliteit zit alles snor, gezien de mat er na zes maand nog steeds als nieuw uitziet. De randen zijn niet gaan rafelen, en het geheel is niet gaan afbleken of slijten op bepaalde plaatsen. Wel wordt de muismat relatief snel vuil (bijvoorbeeld afdrukken waar je hand vaker ligt), maar dat valt heel snel weer op te schonen met een vochtige spons of doek.

Kortom, voor z'n prijs zeker een aanrader.

Heb jij ook een Steelseries Qck?