Panasonic Viera TX-55CX700 Zilver - Reviews

Specificaties 55" • Ultra HD • 3D LCD • 1 tuner • 100Hz - Bekijk alle specificaties

Panasonic Viera TX-55CX700 Zilver Review

Abom 31 januari 2016, laatste update op 7 juni 2016, 557 views

Panasonic Viera TX-55CX700 Zilver

Update: Panasonic heeft de SmartTV functies verbeterd! Koop deze TV NIET wanneer je gebruik wilt maken van smart-TV functionaliteit. Ik heb de TV nu enkele maanden en ik ben er minder enthousiast over dan de rest van de reviewers.

Pluspunten

• Goed contrast
  • Mooi design

Minpunten

• Mediaplayer ondersteund geen DTS
  • Bewegend beeld blurry zonder IFC
  • Backlightniet egaal, donkere randen

Koop deze TV NIET wanneer je van plan bent om gebruik te maken van de smart-TV functionaliteit.

Ik heb de TV nu 2 maanden en hoewel ik niet ontevreden ben met mijn aankoop (want: goede prijs/kwaliteit verhouding), wil ik toch even een aantal minpunten delen.

Buiten de bekende problemen zoals het slechte backlight, wat donkere randen veroorzaakt en het gebrek aan ondersteuning voor DTS. Zijn er nog een paar belangrijke minpunten, namelijk:
  • Firefox OS is slecht; apps werken regelmatig niet en het aanbod is zeer beperkt.
  • Bewegend beeld is blurry, met IFC is het beter maar dat veroorzaakt halo's.
Uitleg over de minpunten:

- Het is bekend dat FireFox OS weinig apps heeft.

Update juni 2016: De stabiliteitsproblemen die er waren met de FireFox OS, zijn opgelost.

- Ik vind bewegend beeld ook vrij slecht op deze TV, het beeld is erg blurry. Het is soms zo erg dat je scrollende tekst niet kunt lezen.
Wanneer je 'Intelligent Frame Creation' op mid of hoger zet, gaat dit vrijwel volledig weg maar dit veroorzaakt dan weer halo's.

- De donkere randen vallen over het algemeen niet op. Alleen wanneer er een horizontaal of verticaal panning shot is met een lichte achtergrond, zoals een lichtblauwe skyline of een zandstrand, dan valt het heel erg goed op.

Uitleg over de pluspunten:

Het contrast is simpelweg fantastisch, maar nog geen OLED. Dit is ook de belangrijkste reden dat ik tevreden ben met mijn aankoop, ondanks alle minpunten.

Persoonlijk vind ik het design van de TV ook heel erg mooi. Mooie pootjes en de smalle, donkergrijze bezels staan goed bij mijn interieur.

Heb jij ook een Panasonic Viera TX-55CX700 Zilver?