Specificaties 10,1" (1920x1200), Android 5.0, WiFi - Bekijk alle specificaties

Lenovo Tab 2 A10-70F 16GB Blauw Review

1nsane 30 januari 2016, laatste update op 31 januari 2016, 1.320 views

Lenovo Tab 2 A10-70F 16GB Blauw

M'n eerste tablet en wilde een goede tab die vlot is, recente Android en goede kwaliteit en niet voor iPad bedragen. Deze is wat dat betreft denk ik wel meeste waar voor je geld op alle fronten!

Pluspunten

• Bang for your Buck!
  • Scherm is prima
  • Accuduur zeer goed
  • Dolby atmos
  • Vrijwel stock Android

Minpunten

• Behuizing kraakt iets
  • Geen HDMI out
  • Scherm wordt snel vies

Zoals ik al schreef was ik op zoek naar m'n eerste tablet en wilde een apparaat wat goed mee kan komen maar ik wilde geen iPad bedragen neer leggen. Na wat reviews over verschillende modellen gelezen te hebben koos ik voor de tab 2 a10-70. Een keuze waar ik zeker geen spijt van heb gekregen!! Voor de 229 euro die je er voor betaald krijg je stiekem een midrange pad voor budget geld. Ook het feit dat ie stock Android draait is fijn, geen onnodige opsmuk!

scherm

Het Full HD scherm heeft uitstekende kleur weergave en prima kijkhoeken. Ik heb van dit model ook de goedkopere HD ready variant in m'n handen gehad en dan merk je dat Full HD wel een must is. Enige minpunt is wel dat het scherm relatief snel vies word tov andere modellen dus veel met schermdoekjes in de weer!

Accu

Daar kan ik kort over zijn. Die is heel goed!! Het zal ook komen doordat de mediatek soc geen straatstenen los trekt maar de 12 uur fabrieksopgave is zeker haalbaar!

Prestaties

Tot nu toe prima, browsen, simpele spellen HD content afspelen, hij doet het zonder problemen of haperen! Ook de wifi ontvangst is uitstekend zelfs beter dan m'n iPhone en de gps module nauwkeurig en binnen 10 seconden heeft ie een fix.

Minpunten

Ja die zijn er ook maar redelijk onbelangrijk zeker als je ze tegen de prijs en pluspunten afzet! De behuizing bijvoorbeeld, is van polycarbonaat wat stevig zat is maar als je de tab tussen je handen probeert te buigen geeft het wel mee en kraakt het wat, goed, er moet iets te zeuren vallen niet waar? Stevigheid is verder prima. Qua features is het ook wel wat karig, zo is er geen HDMI out te vinden op de tab en buiten een lader en boekje zit er niks extra's bij maar dat kan ook niet als je ziet wat je krijgt voor je geld.

conclusie

Lenovo heeft een goed apparaat gebouwd waarbij ze voor het beschikbare budget bespaard hebben op minder relevante zaken zoals een nu dus saai uiterlijk en het ontbreken van een HDMI poort maar juist de prestaties zijn erg goed! Wat mij betreft is er weinig wat de prijs kwaliteit verhouding kan overtreffen!

Heb jij ook een Lenovo Tab 2 A10-70F 16GB Blauw?

Volgens de specs wordt deze tablet geleverd met Android 4.4. Is dat inderdaad zo? Android 4.4 is van oktober 2013, en is daarmee dus niet een recente versie van Android.

[Reactie gewijzigd door upje op 31 januari 2016 08:47]

In het begin werd hij met inderdaad 4.4 geleverd maar op die van mij stond 5.0.x er al op (Lollipop) en als je er nog een hebt met 4.4 en aan wifi hangt dan kan je de update gewoon binnen halen.

Overigens kreeg ik gisteren ook een update maar heb even niet goed gekeken wat precies maar Lenovo staat er sowieso om bekend dat ze goede ondersteuning bieden qua updates, patches etc.

Volgens mij staat Lollipop er gewoon standaard op als je hem nu nieuw koopt
Wat zijn de exacte afmetingen van het scherm incl. bezels? Ik zoek een gehard glazen screenprotector voor een Lenovo tab 1 (s6000l) maar kan deze voor dit model niet vinden. Als de afmetingen overeenkomen of iets groter zijn kan ik de protector van de tab 2 gebruiken. Bvd.
Zal het eens opmeten vanavond