Acer Aspire 1692WLMi Review

NonaM 1 september 2005, 303 views

Acer Aspire 1692WLMi

Pluspunten

• standaard 5400 harddisk
  • 1 gigabyte intern DDR2!
  • Relatief snelle videokaart
  • lange accuduur (+3 uur)

Minpunten

• 1280x800 mag voor sommige mensen te laag zijn
  • geen DVi aansluiting

Deze laptop is gewoon de beste in zijn prijsklasse. De snelheid van de harddisk met de combinatie van 1 gb geheugen is erg goed te merken. De videokaart mag niet vergeleken worden met die van een PC, maar de prestaties zijn daarintegen ruim voldoende voor het scherm (d.w.z. ingesteld op zijn native resolutie 1280x800).
Ik gebruik de pc voor het spel battlefield 2, dit spel draait zoals het moet. Zwaarde toepassingen zoals videobewerking, gaat de laptop gemakkelijk af.
Je rust je polsen lekker op de laptop, nadeel hiervan is dat het zilver gespoten gedeelte snel beschadigd wordt door bijvoorbeeld een metalen horloge. Het scherm van mij had 1 pixelfout, het duurde echter wel 1 maand voordat ik deze ontdekte. De brander doet goed zijn werk, een volle dvd branden op 8x duurt 14,5 min, dit wil zeggen dat de interne harddrive de dvd-brandsnelheid niet goed bij kan houden, toch wel jammer.

Heb jij ook een Acer Aspire 1692WLMi?

Ik vind het wel opmerkelijk dat je nog zo tevreden bent als je een dode sub pixel in je notebook hebt zitten.

Maar het is inderdaad een notebook met een goede prijs prestatie verhouding.

Crystalbright scherm is ook erg mooi.