Tweakers zegt: 8,5

Specificaties 5,7" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Microsoft Lumia 950 XL Zwart Review

Jere CepNewbie 30 januari 2016, laatste update op 30 januari 2016, 357 views

Microsoft Lumia 950 XL Zwart

Fantastisch toestel.

Pluspunten

• Luxe
  • Veel apps al aanwezig
  • Helder scherm
  • Goede 20 MP hoofd camera (4k)
  • Windows 10
  • Erg overzichtelijk

Minpunten

• Batterij zou langer mee mogen
  • Enkele apps ontbreken

Fantastisch toestel. Erg intuÔtieve opbouw van het menu etc. Sluit aan op Windows PC en Office omgeving, dus niet meer in de curslife van Apple.

Twee mogelijkheden om al je apps te benaderen. In lijst of aan hoofdscherm plakken. Zelf kiezen of je op hoofdscherm drie of vier kolommen met apps wil zien.
Verder komen alle meldingen binnen via het meldingenscherm wat erg makkelijk werkt. Alles is via dat scherm te benaderen. Ik ben er nog niet achter of meldingen individueel een ander geluid kunnen laten horen en of de een harder kan dan de ander.

Erg handig met kantoor en privť. Ook voor je eigen netwerk met externe harde schijf met allerlei bestanden als bv Word documenten en Excel sheets, of al je foto's etc te benaderen.

Goed, helder en groot beeldscherm (vervangt nu veelal mijn IPad).

Veel apps al te downloaden. Wel mis ik er enkele, zoals officiŽle Sonos app en KPN I-TV.

Goed geluid met bellen en via bluetooth om muziek af te spelen, ook in de auto met bv Spotify. Geluid op headset kan niet al te hard.

Display dock na 14 dagen thuis gekregen en werkt prettig.

Toestel is met een half uur nagenoeg geheel opgeladen en gaat (met van alles aan) een dag mee.

Buitenzijde glad, maar met een S-line TPU hoesje prettiger. Nog wel telkens zoeken naar powerknop (zit te dicht bij andere knoppen).

Nu 31 dagen in gebruik. Merk nog helemaal niets van software bugs oid.

Kortom: erg tevreden.

Heb jij ook een Microsoft Lumia 950 XL Zwart?

Opvallend dat je geen brede tiles op je startscherm hebt, een aantal apps tonen dan meer informatie. Of is dat niet meer mogelijk in W10 / Lumia 950?
Brede tiles zijn mogelijk. Zie extra toegevoegde afbeelding. Geeft - zo ver ik kan zien - in sommige gevallen meer info. Welke apps tonen bij grote tiles nog meer info dan bij vierkante tiles?
Heb hem nu ook sinds 2 weken en voor mij zijn idd ook de enige minpunten de batterijduur en beperkte apps. Verder prachtig toestel. Mijn man heeft de 950 en van design is die iets mooier en zijn de hardware knoppen logischer geplaatst want bij mijn 950xl moet je echt kijken op welke toets je drukt of je schakelt per ongeluk je toestel uit.