Specificaties Tower, 6 interne + 5 externe bays - Bekijk alle specificaties

Cooler Master Elite 335 Review

Krentenbol 23 juni 2009, 2.332 views

Cooler Master Elite 335

Pluspunten

• Stoffilters

Minpunten

• Scherpe randen
  • Krappe drivebays

Ik moest een budget PC'tje in elkaar flansen en daar hoort een budget behuizing bij. Mijn oog is gevallen op de Cooler Master Elite 335 vanwege het design, de koelingsmogelijkheden, de uitbreidingsmogelijkheden en natuurlijk de prijs :)

Bouwkwaliteit en afwerking
De kast voelt solide aan. Desondanks is hij aardig licht. Dit is zeker een pluspunt. Wel heb ik mij bij het in elkaar zetten van de PC mijn duim opengehaald. Daarom de beoordeling 'slecht'. Ik voelde het alleen niet, dat is wel een teken dat het scherp genoeg is :+ Dit is wel een nadeel, want voor hetzelfde geld zie je het niet en smeer je al je hardware onder het bloed :'(
Wat ik wel een pluspunt vind, is dat er stoffilters inzitten. Zowel bij de intakefan als bij de geperforeerde blindplaatjes van de 5.25" bays.

Inbouwmogelijkheden
Er zijn genoeg inbouwmogelijkheden. Zo kun je er zeker 7 harde schijven en 4 DVD branders in kwijt, om ruimte over te houden voor een interne cardreader. Alleen zullen er geen extreem grote moederborden in passen. Denk hierbij aan E-ATX. Maar aangezien dat voor workstations/servers is, maakt dat voor dit kastje niet uit.

Koelingsmogelijheden
Ik vind de koelingsmogelijkheden bij een kastje van deze afmetingen en prijsklasse goed. Je krijgt er standaard een 120mm outtakefan bij en er is nog ruimte voor een 120mm intakefan. Ook kun je in het zijpaneel nog een fan kwijt, maar hier ben ik nooit zo'n fan van. Ikzelf heb het liefste gewoon airflow van voor naar achter. Gewoon persoonlijke voorkeur :)

Vormgeving
Ik vind de kast erg strak vormgegeven. Wat ik wel minder vind is dat het I/O paneel aan de voorkant uitsteekt. Voor de rest is hij echt prachtig. Dat mooie matzwart, die geperforeerde blindplaten met stoffilters erachter waardoor je niet zomaar naar binnen kijkt. Erg strak :)

Installatiegemak
Hier heb ik slecht ingevuld. Waarom? De drivebays zijn erg strak. De beide zijkanten zitten eigenlijk te dicht op elkaar. Hierdoor raken de DVD-branders en harde schijven die je erin stopt bekrast. Dit is jammer, maar je ziet het toch niet, mits je er een window in maakt. Maar gemakkelijk is het niet, aangezien je flink kracht moet zetten om de opticals erin te krijgen. Wel handig zijn de klemmetjes waarmee je de opticals vastzet. Helaas zijn deze niet zo stevig, want er is er al n afgebroken bij mij :(

Prijs en conclusie
Tsjah. 30,- voor een kast als deze? Dat is echt een koopje! Ondanks de scherpe randen. Moet je gewoon een beetje beter uitkijken :)

Heb jij ook een Cooler Master Elite 335?

Goeie review!
Duidenlijk in elkaar gezet en nog eens "lekker" om te lezen.
Maar euh... ...Geef je de kast een min punt omdat je ongemerkt je duim hebt opgehaald?
Das toch je eigen domme fout (ik bedoel je kijkt toch wat je doet en dan haal je je duim toch niet open :S)?
Is een beetje hoe je het bekijkt he? Als minpunt geeft TKing aan dat er scherpe randen zijn, en dat je hier dus mee moet oppassen (iets wat echt het vervelendste is aan goedkopere kasten :| ). Het lijkt me dan ook wel van belang om dit te melden, aangezien dit toch wel wat kan zeggen over de afwerking/kwaliteit.
(Correct me if I'm wrong)
Je kunt lang niet altijd zien waar je handen zijn. Daarbij is het zeker een minpunt dat er scherpe randen aan zitten, aangezien dit niet hoort.
Goede review, weet ik waarschijnlijk wat ik kan verwachten met de 330 die morgen aankomt. Dankzij jou weet ik dus dat ik een beetje voorzichtig moet zijn (ik ga ervanuit dat ze redelijk hetzelfde zijn van binnen)
Lijkt mij ook. Ik denk niet dat ze allemaal totaal verschillende kasten gaan ontwerpen.
Tsja Lian Li word vaak geprezen met perfecte afwerking, echter haal ik ook gewoon door eigen stommiteiten mezelf non-stop open met ieder soort kast.

Maar add some pictures to the words je omschrijf een aantal dingen die ik toch graag terug zou zien:
  • krassen op schijven/drives
  • klemmetje kapot?
  • I/O Panel steekt uit?
  • Voeding i.c.m. kast en kabel ordening
Ik behoud me nog even op beoordelen maar dit zou nu en 2/5 scoren, met de foto's mogelijk 4/5.
Foto's zouden nog wel even kunnen duren, aangezien de PC niet meer in mijn bezit is. De eerstvolgende keer dat ik in de buurt ben van de computer en ik eraan denk ( :+ ) zal ik foto's maken :)
Ik heb hem ook, BANG FOR BUCK. All i can say
Ja dat is k zo.

Maar ik vindt zelf niet dat je daar door een status slecht zetten.
Ik zou dan eerder de status goed geven met een waarschuwing van de randen zijn scherp.

En als je een budget kast neemt (niks mis mee) dan kan je er wel van op aan dat ze scherpe randen hebben. Je moet er in elk geval rekening een houden bij zulk soort kasten scherpe randen hebben.
Hoezo? De bouwkwaliteit is slecht, vanwege de scherpe randen. Maar de prijs is weer zeer goed, waardoor het totale plaatje een goede case oplevert. Je moet alle punten los van elkaar beoordelen, alsof ze niets met elkaar te maken hebben en op het eind moet je alles tegen elkaar afwegen tot een eindoordeel. Dus als ik bouwkwaliteit beoordeel, moet ik daarin alleen de bouwkwaliteit meenemen en geen andere factoren zoals de prijs.
Belackelijk. Hooguit voldoende. Maar goed ? Nee. Een kast hoort geen scherpe randjes te hebben, ook een kast van 30 euro niet.
Oh, kan er bij jou een fan aan de zijkant?! ;)
is deze behuizing ook van zeer dun aluminium gemaakt?