Specificaties 15,6" (1920x1080 IPS), 1TB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus ROG GL552VW-CN108T Review

FuaZe 29 januari 2016, laatste update op 30 januari 2016, 391 views

Asus ROG GL552VW-CN108T

Mijn upgrade vanuit de Asus N53SV serie. Beetje plastic fantastic, maar de specs liegen er niet om. Ingebouwde geluid, DVD speler en touchpad zijn kwalitatief wat slechter. De hardware waar het om draait in een gaming-laptop natuurlijk wel ruim voldoende voor deze prijs.

Pluspunten

• Prijs/Kwaliteit
  • i7
  • GTX960M
  • ^ Shadowplay

Minpunten

• (scherpe) plastic randen
  • Geluid interne boxen blik-achtig
  • HDD (5400RPM)

Vergeleken met mijn vorige laptop, de N53SV.
Het geluid uit de ROG is vele malen minder dan de Bang&Olufsen uit de N53SV
De behuizing is volledig plastic (N53SV was netjes afgewerkt met metaal)
De randen zijn scherp en hoog, waardoor de polsen wat ongemakkelijk op op de rand vallen.
IPS viel stiekem tegen, het leek alsof het schermpje van de installatie al meteen ingebrand was! Echter nu geen last meer van, durf hem alleen niet op 100% helderheid te zetten...
Ook wordt het plastic snel vettig, vingerafdrukken zijn goed te zien.

De fabrikant raad ongeveer al aan een SSD erin te zetten, met de hints op de achterkant.

Uiteindelijk toch wel tevreden met het apparaat, videokaart en i7 natuurlijk lekker snel!

Bouwkwaliteit weet ik niet zeker, de afwerking lijkt minder te zijn.

De review hierboven was van toen ik het apparaat net binnen had.

Ben je er even mee aan het gamen, dan merk je dat het een prachtige ervaring is. Met Shadowplay van Nvidia kun je zeer eenvoudig gameplay opnemen.
Op veel oudere / goed geoptimaliseerde spellen heb je 90/120 FPS (als je wat lagere settings neemt) en daarbij wordt de laptop niet te warm.

Als je (met headset op) aan het gamen bent, let je namelijk niet op al het plastic of mindere details, de pure kracht van het beestje komt dan naarvoren.

Heb jij ook een Asus ROG GL552VW-CN108T?

Ik bezit zelfde laptop.
Mijn vraag is, zijn jouw temps van GPU en CPU van laptop ook onder gamen rond de 80-85 graden?

Zoja is dit veel of normaal?
Pfoe, goede vraag eigenlijk.

Ik speel meestal wat lichtere free2play spellen maar merkte dat die wel vrij warm werd op zwaardere settings.
Ik was eigenlijk gewend om op lagere settings te spelen, maar nu je het zegt, dat zou niet nodig moeten zijn.

Wellicht een goede plaats om te vragen is het ASUS ROG forum.

Ik loop even vlug mijn settings langs, PhysX stond bij mij op "interne gpu" en niet op de "GTX960M".
En ik zet hem even op voorkeur GTX960M.

[Reactie gewijzigd door FuaZe op 1 juni 2016 18:26]

Ik heb zojuist even "WarFace" gespeeld, auto-detect gaf max settings aan.

Ik heb toen 10 minuten op max settings gespeeld.

GPU werd max 80 graden, cpu 87 graden.

De CPU/GPU's in laptops zijn qua warmte niet echt te vergelijken met PC's, ik vondt eigenlijk wel dat de fan wel echt wat geluid begon te maken.

Ik heb 'm overigens altijd op "sync" ofzoiets staan, zodat die max 60FPS draait. Maar dat dan wel weer erg steady.

Van mij had die inderdaad iets betere koeler kunnen hebben, maar ik heb er eigenlijk niet heel erg veel last van.

EDIT: kijk ook: http://www.tomsguide.com/...tx-860m-gaming-temps.html

Je kan in die programma's ook vaak zien op welke snelheid je kaart draait (en soms fan).
Dan kun je zien of je fan aan het max zit en/of je kaart aan het terugklokken is.

Ik zou 't even in de gaten houden, kijken of je in games echt framedrops krijgt. In principe hoef je niet bang te zijn dat die te warm wordt, aangezien die dan terug zou moeten klokken.

Al kan het erg vervelend aanvoelen (en zal het waarschijnlijk niet heel goed zijn om hem altijd zo warm te laten worden).

[Reactie gewijzigd door FuaZe op 1 juni 2016 18:55]