Canon EOS 1000D + EF-S 18-55mm Zwart Review

LaurenceMeijer 23 juni 2009, laatste update op 18 januari 2010, 214 views

Canon EOS 1000D + EF-S 18-55mm Zwart

Pluspunten

• Lange accuduur
  • Mooie close-up foto's
  • Sluitertijd redelijk 3 fps
  • Instellen van camera redelijk eenvoudig (kennis van diafragma/iso etc wel nodig)

Minpunten

• De bouw van de camera mocht wel iets steviger
  • Geen film functie
  • Boven ISO 800 komt ruis :-(

Uitbreidbaarheid Score: 5
Batterijduur Score: 5
Snelheid en automatiek Score: 5
Een lange tijd geleden heb ik de camera, canon eos 1000d, gekocht in combinatie met een Canon tas en 18-55 mm kit lens.
Mijn eerste indruk van de camera was goed.
Na veel camera instellingen proberen en foto's maken is het een leuke instap camera om kennis te maken met Fotografie. Voor een beginner is het een ideale instap camera.
Wat mij wel opvalt aan de camera is dat de bouw van de body beetje plastic aanvoelt vergeleken met andere camera's als die van Nikon. Toch qua kwaliteit vergeleken met een Nikon kon de eos 1000d toch mooi meekomen.
Toen ik de camera kocht stond er bij dat de lens was voorzien van IS, Helaas was de lens daar niet van voorzien, dat was wel een domper.
De Canon tas is een prima tas voor de kit, past mooi en netje,s en tevens kan de acculader + extra SD kaarten mee als je foto’s gaat maken.

Heb jij ook een Canon EOS 1000D + EF-S 18-55mm Zwart?