Specificaties Bluetooth muis - Bekijk alle specificaties

Logitech V470 Cordless Laser Mouse for Bluetooth Review

Ebel87 23 juni 2009, laatste update op 23 juni 2009, 1.445 views

Logitech V470 Cordless Laser Mouse for Bluetooth

Pluspunten

• Goede batterije levensduur
  • Werkt goed in Windows 7 en OSX
  • Goede verbinding (nog geen problemen gehad)
  • Aan uit knop
  • Energiesaver ingebouwd
  • Hoesje mee
  • Geen extra receivers nodig
  • Ligt goed in de hand

Minpunten

• Noodzaak voor het instaleren van software
  • De kleur of uitstraling kan beter

Inhoud pakket (belangrijke elementen):
- Muis
- Batterijen (2x AA batterije)
- CD/DVD instalatie software (Windows/OSX)
- Hoesje voor de muis
- Documentatie

Ik heb de Logitech V470 gekocht bij mijn laptop (macbook) om mijn usb poorten vrij te houden aangezien ik er maar 2 heb.
Uiteindelijk is het de V470 geworden om dat betere reviews had.

REVIEW

Systeem
De muis is getest in Windows 7 en de huidige OSX versie van Apple.

Looks
De muis ziet er normaal uit en is redelijk klein. Daarom is hij handig om mee te nemen. Zeker omdat er een beschermhoesje wordt meegeleverd. Wel vind ik dat de muis in meer kleuren dan alleen blauw en wit geleverd moet worden.
De muis is btw 172 gram

Knoppen en gebruik
Op de muis zitten 3 knoppen. Als je de software instaleert kan je ook de 3e knop (scroll knop) gebruiken.
De aanwijzer is precies, alhoewel er wel verschil inzit qua besturingsstysteem. Zo vind ik de muis precieser in Windows 7 en minder precies in OSX.

Extra functies
- Op de muis zit een aan/uit knop. Dit is handig omdat je op deze manier energie kan besparen.
- Ook zit er een energiesaver op. Dat houdt in dat als je de muis niet gebruikt hij in slaapstand wordt gezet.
dat is ook energiebesparend.

Energie gebruik
Zoals ik al zei zit er een aan/uit knop op en zit er een soort slaapmode op. Daarnaast gebruikt de muis weinig energie. Dat wil zeggen dat ik de muis in mei heb gekocht en nog steeds is mijn energiemeter niet naar beneden gegaan. Hij geeft nog steeds level: goed aan in Windows 7 en in OSX.
Daarnaast zit er een batterij indicator bij zodat je kan zien wanneer de muis leeg is. Ik heb dit nog niet mee kunnen maken.

Connectie
De muis zelf is zeer stabiel qua connectie. De connectie is nog niet weggevallen tijdens het gebruik of iets dergelijks. Ook als ik de batterijen (test) uit de muis haal en er weer in doe hoef ik niet opnieuw te connecten.
Ook het bereik is goed: 9 meter

Software
Software: Setpoint (Logitech)
OSX
Voor dat ik de muis in OSX kon gebruiken moest ik de software instaleren. Dit kon ik doen via de bijgeleverde cd/dvd.
Windows 7
Hierbij hoefte ik niet de software te instaleren, maar om toch gebruik te kunnen maken van de extra knop (scroll knop) moet je de software instaleren.

De muis is handig voor het gebruik bij een laptop. Als je een desktop hebt kan je beter een grotere muis gebruiken qua ergonomie, maar voor een laptop gebruiker is deze prima.
Persoonlijk vind ik het gebruik in OSX een 7.5 en in Windows 7 een 8.5

Heb jij ook een Logitech V470 Cordless Laser Mouse for Bluetooth?

Eh? Sinds wanneer moet je die meegeleverde software installeren op Windows om van zo'n muis gebruik te kunnen maken? Ik heb hier een MX1000 die mbv Plug&Play gewoon zijn ding doet hoor..

heb je ook wat getallen van batterijduur, gewicht, evt. een linkje naar de pricewatch om de review wat aan te kleden?

edit: Na je aanpassingen heb ik je alvast vier sterren toegekend! Nette review geworden!

[Reactie gewijzigd door R3veNG op 23 juni 2009 21:52]

Bedankt voor de tips!
Het is mijn eerste review! Dus nog oefenen, maar ik heb hem aangepast!
Laat me horen wat jullie ervan vinden!
Misschien handig om te vermelden dat het een bluetooth muis is.
Zie review kop:
Logitech V470 Cordless Laser Mouse for Bluetooth review door Ebel87
Heb dezelfde muis en gebruik hem onder OSX (10.5). Geen drivers geinstalleerd maar alles werkt perfect.
Is mij niet gelukt. Kan je dan ook de knoppen gebruiken zoals de middelste knop? Zoom functie?
Ik kon wel verbinding maken met de muis in OSX, maar hij werkte niet.
Het was niet mogelijk hem in te stellen. Ik zou de software er in OSX wel af willen hebben zodat het mogelijk hem te configureren bij de normale instellingen van de muis.
Met de middelste knop kan je ook nog naar links en rechts scrollen (ik gebruik het nauwelijks - maar de meeste mensen zien het niet, ondanks de pijlen links en rechts van het scrollwiel). De VX-nano (iets meer high end) is ondanks de USB ontvanger trouwens prettiger in gebruik.