Samsung Galaxy S6 32GB Zwart Review

Njitram1 28 januari 2016, 643 views

Samsung Galaxy S6 32GB Zwart

De eerste Android smartphone waar ik goed mee kan opschieten

Pluspunten

• Metaal
  • Glas
  • Beeldscherm
  • Speaker aan de onderkant
  • Snel
  • Minder overbodige apps van Samsung

Minpunten

• Batterijduur
  • Kan heel erg warm worden

Ik heb een jaar lang gebruik gemaakt van de Samsung Galaxy S4 mini wat echt een heel goed apparaatje was totdat ie zijn eigen gang ging. Toen was het tijd voor een nieuwe smartphone. En ik twijfelde tussen de iPhone 6 en deze Galaxy S6. Maar aangezien ik de Moto 360 om mijn pols heb hangen ben ik voor de Samsung gegaan.

Installatie
De installatie van de telefoon ging erg vlot. En ik kon door een app van Samsung via WiFi direct alle gegevens van mijn oude Galaxy naar de S6 overdragen. Was binnen 45 minuten gefixt. Toen begon het instellen van de telefoon zelf waarbij ze goed hebben geleerd van Apple. Het instellingen menu is veel overzichtelijker en er is niet langer sprake van al te veel rotzooi op de telefoon.

Gebruik
De Samsung Galaxy S6 gebruik ik vooral voor Whatsappen en andere social media en voor fotograferen. Aangezien er een 16 megapixel camera inzit. Ik zal een paar foto's uploaden. De telefoon is heel erg snel in gebruik en de vingerafdrukscanner is een hele leuke toevoeging die ook te gebruiken is bij de ING bankieren app. Ik heb tot zover geen last gehad van happeringen toen ik games ging spelen of meerdere apps tegelijk draaide. Dat is ook weer iets nieuws dat Samsung heeft ingevoegd. Je kan 2 apps op het beeldscherm gebruiken. Bijvoorbeeld Instagram en Whatsapp tegelijk. De IR blaster die in de telefoon zit en je kan gebruiken is vooral een leuke toevoeging en een goed bar verhaal maar heeft niet echt een toegevoegde waarde. Ik ben al met al erg te spreken over de telefoon.
Maar er zijn 2 dingen die wat jammer zijn. De prijs en de accuduur. De telefoon is erg prijzig en gelukkig zijn de prijzen al wat gedaald maar ik denk ook niet dat je voor dit geld een veel betere telefoon kan krijgen behalve deze of de iPhone 6(s).
De accuduur valt me ook erg tegen. Ik haal meestal het einde van de dag niet (10 uur 's avonds). Ik heb de telefoon dan niet extreem veel gebruikt en hooguit een paar keer mijn email gecheckt en een beetje gechat. Gelukkig heeft Samsung in de S6 Quick Charge ingebouwd. Met de bijgeleverde Quick Charge adapter heeft de telefoon binnen een uur 50% extra accuduur. Dat is echt een pro en daar ben ik heel erg blij mee.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S6 32GB Zwart?

Meer advertenties