Epson Stylus PX700W Review

wibi2Newbie 21 juni 2009, laatste update op 21 juni 2009, 1.318 views

Epson Stylus PX700W

Pluspunten

• Hoge printsnelheid
  • goede printkwaliteit

Minpunten

• Er is een trade off tussen energiegebruik of inktgebruik
  • Blijkbaar is het toch noodzakelijk dure originele cartridges 6 * ¤10,- per stuk te kopen.
  • scankwaliteit is matig
  • op de productinformatie ontbreekt informatie over het stroomverbruik in sluimertoestand en tijdens gebruik. Minimaal zou informatie over het vermogen in deze toestanden niet misstaan.

Scansnelheid Score: 4
Scankwaliteit Score: 3
Afdruksnelheid Score: 4
Afdrukkwaliteit Score: 2
Over de algehele kwaliteit van de printer heb ik nog geen volledige mening.
Wat in ieder geval niet bevalt is het volgende:
* Als de printer wordt uitgezet en vervolgens weer aan worden steeds de printkoppen schoongemaakt. De verkoper adviseerde vanwege de invloed die dit heeft op het inktverbruik om de printer steeds in sluimerstand aan te laten staan. De keuze is : of inktgebruik of sluipverbruik energie.
* hij zou zuinig zijn in inktgebruik, maar bij in gebruikname worden printkoppen gevuld en zijn de initiele cartridges binnen de korste keren leeg. Dit werd overigens bij verkoop ook aangegeven. Daarna zou de printer zuinig zijn in inktgebruik. Of dit zo is, is nog niet duidelijk.
* De printer zou niet-originele cartridges accepteren. Dit blijkt niet het geval. Gevolg iedere vervanging van cartridges kost 70 euro i.p.v. 35 euro. En natuurlijk de aankoop van 6 cartridges a 35 euro die bij nader inzien toch niet bruikbaar blijken.
* de printkwaliteit is goed

* de scankwaliteit is acceptabel, maar valt bij de kwaliteit van bijvoorbeeld epson V200 Photo in het niet.
* de kopieerfunctie is nog niet getest.

• office 2003
  • Windows XP

Heb jij ook een Epson Stylus PX700W?

Ik heb dezelfde printer.
Epson gebruikt, in tegenstelling tot bijvoorbeeld HP, vaste printkoppen. Dat heeft als voordeel dat de koppen kwalitatief veel beter zijn, maar heeft als nadeel dat ze, op termijn, kunnen verstoppen.

Je kunt de printer gewoon uitzetten hoor!
Als je vegen krijgt, of stukken "blank", dan kun je de koppen schoonmaken met lauw-warm water en wattenstaafjes. Op die manier heb ik 5 jaar lol gehad van mijn Stykus Photo 950.
De enige reden dat die nu weg is, is vanwege de moeilijkheid cartridges te vinden en het feit dat hij geen netwerkaansluiting had.

Ik zweer bij Epson en mijn PX700W is, IMHO, goedbesteed geld.
Op de site van alternate is te vinden dat de standby/sluimer-modus ongeveer 5 watt verbruikt. Het is pittig, maar wel te overzien denk ik.
Hoezo geef je in je beoordeling een 'slecht' bij afdrukkwaliteit, terwijl je schrijft dat de printkwaliteit goed is?
Ik heb regelmatig bij het afdrukken van lange stukken text dat de feeder soms 2pagina's pakt en de text over deze paginás verdeeld wordt. Dit is niet de bedoeling en erg irritant. Hebben meer mensen hier last van? Of doe ik het papier niet goed in de lade.
heb de PX700W een jaar in gebruik.grootste ergernis het schandaleuze inkt verbruik.cardridges hebben een volume van 7.4 ml,welke al bij het inzetten van nieuwe direkt door de automatische printer reiniging worden aangesproken voor 15%.deze printer heeft een zeer slechte prijs/kwaliteits verhouding wat betreft printkosten.omgerekend zo n 85 eurocent per afdruk 10X15 premium glossy foto papier.Epson zou zich moeten schamen deze melkkoe als topprodukt te blijven promoten.