Specificaties 14" (1366x768), 1TB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Acer Aspire E5-473-C10F Review

LocK_Out 27 januari 2016, laatste update op 7 februari 2016, 766 views

Acer Aspire E5-473-C10F

Zeer degelijke laptop, met goede specs gezien zijn prijs.

Pluspunten

• Erg licht
  • Kleuren combinatie

Minpunten

• Snoertje adapter aan de korte kant
  • CPU niet heel krachtig

Als vervanger van mijn "Acer Aspire Timeline 4810TG" op zoek gegaan naar een goedkope 14 inch laptop. Deze mocht niet veel duurder zijn dan 400, moest
minimaal 4 GB RAM en 500 GB opslag capaciteit hebben. De laptop hoefde geen Full HD scherm te hebben.

Voor 400 en op het gebied van 14 inch zijn er wel wat opties, maar als je 4 GB RAM wil hebben en daarnaast ook nog rond de 500 GB aan geheugen wil hebben wordt het aanbod snel schaars.
De (iets) "snellere" 14 inch laptops vallen al gauw in de prijsklasse rond de 800.

Het grootste aanbod heeft maar 2 GB RAM en vaak in combinatie met maar 32 GB SSD of 500GB HDD.

Deze laptop was eigenlijk de enige die met zijn 4 GB RAM en 1 TB HDD hierop een uitzondering was. Een SSD is misschien een stuk sneller, maar heb geen apparaten met SSD in gebruik en weet dus ook niet wat ik mis.

Voor het geld krijg je een hoop laptop die tegen mijn verwachting in helemaal niet zo goedkoop aanvoelt. Vergeleken met mijn oudere laptop voelt de bouwkwaliteit van deze laptop zelfs beter aan (scherm was erg brak) en dat terwijl de Aspire Timeline destijds toch in de duurdere prijsklasse (700) viel.

Hardware specs;
CPU: Intel Celeron 2957U (Duo core) geklokt op 1.4 Ghz per kern
GPU: Intel HD Graphics met 1024 MB
RAM: 4 GB DDR3 RAM op 800Mhz
HDD: WD Blue 1 TB HDD 5400rpm.

Deze laptop voldoet natuurlijk niet voor de zwaardere taken, maar met de meegeleverde "Windows 10 Home x64" is het een prima laptopje om mee te surfen, office te draaien e.d. Door de 1 TB HDD heb je al je data bij je ipv alles in de cloud te moeten hangen vanwege je beperkte opslagcapaciteit.

De laptop voelt lekker vlot aan, start snel op en heeft geen moeite met het afspelen van video's (youtube e.d.).

Geluid produceert de laptop ook nauwelijks. Soms hoor je de HDD zachtjes het werk doen en dichtbij hoor je 'm zoemen, maar op normale afstand hoor je niks.

De accuduur is prima bij normale taken (surfen, mailen, office), maar zodra je youtube gebruikt zie je het effect direct op de accuduur.

Heb jij ook een Acer Aspire E5-473-C10F?

Je zegt dat bij het gebruik van YouTube de accuduur minder wordt. Hoeveel minder is dat? En hoe lang gaat de accu bij normaal gebruik mee?
Bij normaal gebruik gaat de accu naar mijn gevoel 3 tot 3,5 uur mee. Moet wel eerlijk zeggen dat ik altijd het hoge prestaties energieschema gebruik, zowel op de accu als op netstroom. Mijn scherm helderheid staat wel altijd erg laag (tussen de 5 en 10%).
Ik gok dat de accu met dit schema bij het gebruik van Youtube 2 tot 2,5 uur meegaat.

Hang me er niet aan op, batterijstatistieken kan ik in Windows 10 niet vinden (of ik kijk eroverheen). Accuduur hou ik eigenlijk nooit bij omdat ik altijd netstroom in de buurt heb.
ik vraag me af welke antivirus geschikt is voor deze laptop zonder dat het het systeem traag word....welk antivirus programma gebruik jij? :)
Ik gebruik al jaren naar volle tevredenheid Avast (gratis versie).
Merk niks van deze AV op de laptop.

Let bij het installeren alleen even op de vinkjes voor het mee installeren van Chrome en klik links (gratis versie) ipv rechts (spreekt voor zich) op de trial versie van Pro ("internet security").