Specificaties 15,6" (1920x1080 TN), 1,128TB (ssd+hdd) - Bekijk alle specificaties

MSI Gaming Series GE62 2QC-600NL Review

Janneman_Nl 26 januari 2016, laatste update op 26 januari 2016, 279 views

MSI Gaming Series GE62 2QC-600NL

Goede laptop die mij het geld waard was. Goede prestaties en redelijke batterij duur. 3 uur websurfen en 1.5 uur gamen (world of tanks)

Pluspunten

• Niet te zwaar
  • Goede prestaties
  • SSD
  • redelijke batterijduur

Minpunten

• vingerafdrukken
  • onderkant plastic

Ik wou een laptop voor studie en om te gamen. Hiervoor had ik een aantal eisen.

- Lichtgewicht
- Sterke CPU
- Sterke GPU
- SSD
- 15 inch Full HD scherm
- Mooi design

Deze eisen zijn voor mij voldaan.

De laptop is niet de lichtste van allen maar is zeker niet zwaar voor de componenten die er in zitten. toen ik de laptop uit de doos haalde schrok ik hoe ligt de laptop was.
De laptop in de MSI rugtas en een aantal schoolboeken voel je pas na een flink stuk lopen pas dat er wat aan je schouder hangt.

De CPU is krachtig, vooral als de adapter er in zit en je high performance hebt ingesteld in de speciale MSI software.

De GPU is lekker krachtig en laat ook zijn kracht zien in games.
Ik heb niet veel games kunnen testen omdat mijn spellen bibliotheek niet echt groot is. COD MW3 alles op de hoogste instellingen zit ik op constante fps van 103, GPU 60 graden en CPU 66 graden en fanspeed ongeveer 4500.
Voor de kenners van minecraft kun je tekkit legends spelen op standaard instellingen en shaders medium 40 FPS fans maxout.
Als de fans op zijn hardst staan maakt dit veel lawaai maar zorgt voor een goede koeling voor de GPU en CPU. Dus goede game ervaring.

De SSD zorgt er voor dat de computer altijd binnen 20 sec opstart, wat langzaam voor SSD maar ik denk dat het te maken heeft met het bios wacht scherm (de tijd die je krijgt om de bios in te gaan voordat windows opstart).

Het design is mooi. De achterkant van het scherm zit een MSI logo wat wordt verlicht. de bovenkant en zijkanten zijn van aluminium dit zorgt voor een strak modern uiterlijk. de lampjes achter het toetsenbord vind ik mooi. De lampjes zijn enkel de kleur wit maar dat hindert mij niet. Wat ik wel jammer vindt is dat je snel vingerafdrukken op het aluminium ziet hierdoor ben ik na het gamen even bezig de laptop aan het schoonmaken. Daarnaast is de onderkant van plastic en geeft dit een goedkoop gevoel aan.

In deze laptop zitten genoeg aansluitingen. 3 usb 3.0 1 usb 2.0 HDMI Displayport en 2 3.5 jacks voor geluid en mic. ik heb in de 2 weken intensief gebruik nooit alle poorten bezet gehad. Wat is jammer vindt is dat er geen vga op zit. Veel zullen denken van hoezo gebruik je die? Veel beamers en vooral op scholen hebben een VGA aansluiting dus om je laptop te kunnen aansluiten heb je een verloopstekker nodig. Ik heb er een van Displayport naar VGA, DVI of HDMI. Dan kan ik alle kanten nog op.

Het geld was mij deze laptop waard.

Heb jij ook een MSI Gaming Series GE62 2QC-600NL?

Reviews door de redactie