Specificaties met 160GB harde schijf - Bekijk alle specificaties

Humax iPVR-9200C Review

F.West98 21 juni 2009, laatste update op 24 augustus 2009, 1.431 views

Humax iPVR-9200C

Pluspunten

• Goede beeldkwaliteit
  • Goed geluid
  • Kan niet veel meer bedenken, maar als ik het zou weten zou het te veel worden

Minpunten

• Opstartsnelheid
  • Schakeling tussen programma's
  • Ontvangst van de afstandsbediening

Al bijna een jaar in gebruik, zeer goed, snel en betrouwbaar. De opnames kunnen makkelijk worden overgebracht met Media eLinker versie 2.1. Het enige negatieve puntje is de opstartsnelheid en de ontvangst (van de afstandsbediening). Zeker het geld waard. Alleen de besturing had iets duidelijker en eenvoudiger moeten zijn. Bijv. alle belangrijke dingen in een onderdeel, en de overige dingen, die dan ook vat geavanceerder met wachtwoord beschermd.
Opzich een erg goede digitale decoder.

Heb jij ook een Humax iPVR-9200C?

Ik heb zelf ook een Humax 9200C en als ik vergelijk met andere HD ontvangers is de Humax best wel snel. Ja als ik de TV aan zet en ik doe de HD ontvanger aan zie ik een laadbalk. Alleen niet lang. Meestal zie ik het in stappen van 30 - 60 - 100 en direct beeld. En die stappe zijn 1 a 2 sec. hooguit. Echt een negatief punt vind ik dat zelf dus niet al is het zeker geen positief punt omdat dit bij analoge tv natuurlijk vrijwel direct beeld is.

Schakelen tussen programma's als negatief? Ik heb na opstarten vrijwel direct beeld van het kanaal als ik naar een ander kanaal ga. Ja het is miniem beetje trager dan analoog maar ik vind het zelf erg snel. Mijn Gadmei xga TV box (simpel analoog tv op een monitor kastje) is trager.

Ontvangst van de afstandbediening vind ik persoonlijk een mja... Ik ben er deels mee eens maar dit hangt heel erg af hoe je de Humax plaatst. Wij hadden de Humax plat staan. Waarom weet ik niet maar af en toe moest ik behoorlijk mikken wilde ik naar een andere zender enzo. Nu staat de Humax op zijn zijkant op de grond. Het bereik is om de een of andere manier een stuk vergroot!

Ik mis in je revieuw de mogelijkheden van aansluitingen?
Opnemen? Wat voor kwaliteit?
Menu je hebt het er wel over maar ik ben het zelf niet geheel met je eens over dat dit duidelijker moet. We hebben aan 3 oma's en opa's zo'n Humax neergezet en dit was alleen zodat ze digitaal konden kijken (destijds was deze ontvanger er gratis bij). We zouden de week erop alles uitleggen (tijdgebrek) en de zenders hoe dat werkte hadde ze zelf al na paar min door. Week later kwamen we terug en 2 van de drie had al hun favoriete Lingo etc al opgenomen zonder uitleg van iemand anders. Leuk voordeel is je kan reclames er automatisch uit laten skippen en je kan max 2 kanalen opnemen. Dit laatste is dan wel dat je zelf een van die kanalen meekijkt en of wat anders gaat doen.

Het menu bevat lekker grote letters wat erg handig is voor de wat ouderen onder ons.

Wat ik wel een minpuntje vind is je kan de kwaliteit van het beeld dat hij opneemt instellen. Dit doen lukt mij echter niet.

Geluid. Je hoort de Humax een hele enkele keer zoemen maar dit is alleen als geluid van de tv wel heel erg zacht staat en je zelf binnen de 1 meter afstand zit van het apparaat. Het geluid wat de Humax uitzend is uitstekend via diverse uitgangen kun je geluid doen.

Je hebt het over de Elinker versie 2.1. Ikzelf heb hier geen ervaring nog mee gehad omdat je hiervoor met een USB kabel moet werken en ik geen zin heb/ had om telkens mijn laptop hierop aan te sluiten. Ben wel benieuwd hoe dit werkt. Gaat dit snel (MB/s)?

Jou negatieve punten kan ik ook niet echt terugvinden in de andere revieuws op de opstarttijd na dan maar zelfs die is met een big smiley..
pricewatch: Humax iPVR-9200C;tab:reviews

[Reactie gewijzigd door Cave_Boy op 21 juni 2009 19:34]

Wow, dit is bijna een complete review. Maarja, miss. ben ik teveel eisend. En dat overbrengen lukt alleen maar in 2.1 op USB 2.0, 2.5 werkt alleen maar met USB 1.1 En die opnames zijn behoorlijk groot. 1,5 uur is al 4 GB.En met USB 1.1 gaat dat erg langzaam. Als de Humax uit is kan je niks overbrengen. En de opstartsnelheid is bij mij ong. 5 sec. 20 - 40 - 60 - 80 - 100. En dan nog eens 3 sec. wachten op signaal van de humax (beeld & geluid). Vaak is het totaalproces totdat ik beeld & geluid heb 10 sec. En het overschakelen duurt vaak 5 sec.
Er weinig informatie, geen foto's en dergelijke.
Je hoeft niet altijd een review te schrijven, je kunt ook gewoon punten geven.
Zo kom je over als een karma hog.
Goeie review, Cave_boy, alleen geen plaatjes, dat is wel jammer :+