Specificaties Draad(loze) buitencamera - Bekijk alle specificaties

Foscam FI9804W Review

jvgemert 23 januari 2016, 461 views

Foscam FI9804W

Degelijke en complete set. Werkt goed

Pluspunten

• Stevige behuizing
  • Goede aansluitmogelijkheden
  • Goed beeld overdag / nacht
  • Ondersteuning van app voor smartphone

Minpunten

• Geen support voor Chrome browser (wordt aan gewerkt)
  • FTP check is niet volledig
  • Overbelichting van objecten die bij nacht dicht bij de camera zijn.

Kwaliteit Score: 5
Deze camera gekocht voor een stukje beveiliging. Hij hangt in een hoek van 90 op de muur. Helaas had ik vooraf niet goed gekeken en blijkt de kijkhoek maar 70 graden te zijn en dus kunnen we niet alles overzien :'(

De webinterface wil pas goed starten nadat je een plugin hebt geinstalleerd. Deze werkt (nog) niet onder Chrome. Daar zouden ze nog wel mee bezig zijn dus wellicht in de toekomst kan dat wel.

De opties die de camera heeft zijn behoorlijk compleet. Zo kan je schema's instellen wanneer deze moet opnemen. Gebieden in het beeld instellen en als daar beweging gedetecteerd wordt dan wordt er een opname gestart.

Opnames van video kunnen alleen via ftp worden verstuurd naar een server. Bij een alarm kunnen er ook foto's gemaakt worden die dan ook per email verstuurd kunnen worden.

Met het instellen van de FTP had ik nog wel een uitdaging. Deze wordt namelijk naar mijn server verstuurd. De check in de interface gaf het resultaat "Success" terwijl er geen bestanden werden geplaatst. Wel werden er door de camera mapjes aangemaakt. Uiteindelijk bleek het om een instelling in de ftp-server te gaan. Nadat die was aangepast werkte alles naar behoren.

Al met al een mooie camera.

Heb jij ook een Foscam FI9804W?