Tweakers zegt: 8,5

Microsoft Lumia 950 Zwart Review

Ted.van.es 20 januari 2016, 398 views

Microsoft Lumia 950 Zwart

moeilijk toestel om een eenvoudige mening over te geven. persoonlijk vind ik het een erg fijn toestel waar ik zeker een goeie toekomst voor zie alleen zijn er een paar problemen.

Pluspunten

• ongelofelijk mooi scherm
  • erg goeie camera (beter dan iphone 6)
  • leuk en vernieuwend OS
  • erg snelle hardware (beperkt door het OS)

Minpunten

• achterkant kan kraken
  • camera ring erg moeilijk schoon te maken
  • redelijk nog wat bugs is het os
  • knoppen kunnen wat dun aan voelen (persoonlijk)

oke in de eerste instantie lijkt mijn beoordeling wat aan de negatieve kant. maar dat zal ik even uit leggen. ik heb deze telefoon gekocht als vervanging voor mijn iPhone 5S. de reden hier voor is omdat ik dacht dat het wel weer tijd was voor een nieuw toestel. en ookal had ik ook voor een 6S kunnen gaan wilde ik een keer wat nieuws proberen. dus daarom kocht ik deze lumia 950.

ik had hem via pre-order en toen ik hem binnen kreeg viel hij eigenlijk erg tegen....
dat kwam omdat het os veel bugs had wat inhield dat hij aardig wat crashte en de accuduur totaal niet bijzonder was. met andere woorden aardig kut.

maar na loop van tijd en een paar updates later werd hij steeds beter en fijner. zo werd de accu duur al een stuk langer. ik ben zelf een erg fanatieke whatsapp gebruiker. en luister in minimaal een uur per dag muziek op mn telefoon. om even een indicatie te geven. mijn telefoon komt om 6:45 van de lader en om 21:00 moet hij ongeveer wel weer aan de lader. binnen die tijd zit ik eigenlijk om de 5 minuten wel even op app of insta. en luister ik een uur lang muziek.

verder zijn er heel veel bugs weggewerkt zo crasht hij nu 1 keer in de 2/3 dagen inplaats van elke dag.. en soms werkt whatsapp niet dan moet ik whatsapp helemaal afsluiten en dan opnieuw openen wat dan aardig lang duur 20 seconde gemiddeld.

dus jha wat je daar van vind moet je voor je zelf bepalen. zelf kan ik er wel mee leven alleen heb ik het liever niet. en kan Microsoft nog aardig wat leren van apple.

ook lees je nog veel van het lage app aanbod persoonlijk vind ik dat erg meevallen. zelf mis ik maar een paar apps. 1. logmein 2. googlemap 3. google foto 4. snapchat. maar verder vind ik het erg meevallen.

verder vind ik edge nog een beetje minder want als ik het vergelijk is een iPhone telkens sneller met het laden van sites. nooit echt veel maar telkens een beetje. zelfs als de lumia op 4G+ zit en de iPhone gewoon op 4G.

nog even een paar kleine dingen. het Touch screen werkt overgevoelig in je broekzak waardoor je tijdens het fietsen van nummers kan wisselen of je code verkeerd in gaat vullen. en verder vind ik zelf dat het toestel aardig wat klappen kan opvangen. ik heb hem namelijk al aardig wat keren laten vallen... op verschillende soorten stenen.

Heb jij ook een Microsoft Lumia 950 Zwart?

Dank voor het delen van je ervaring, al vind ik het niet echt een review. Geen uitgebreide, althans.

Maar dat van die crashes herken ik helemaal niet. Gezien de grote stappen die ze met de ontwikkeling van Windows 10 maken, verwacht ik dat je snel een stabiel en goed werkend toestel zult hebben. Lees het van eigenlijk iedere 950-gebruiker; elke update is een belangrijke update.
Ik kan me in uw mening wel vinden dat dit geen erg uitgebreide review is, maar dat komt ook meer omdat die er al zijn. ik probeer nu meer de nadruk te leggen op mijn ervaring tot nu toe. zodat je niet telkens het zelfde te lezen krijgt. want als ik het zelf een beetje globaal bekijk komt elke review er een beetje op neer dat de hardware top is en zeker een grote kan heeft. Maar dat de software nog niet 100% af is. en dat er eigenlijk alleen maar wat kleine dingen er uit moeten worden gehaald.
ik hoop dat u een beetje mijn punt begrijpt?
Ik begrijp je punt helemaal hoor! Ik sprak vooral mijn vertrouwen in het Windows 10 team uit omdat ze hebben laten zien veel zaken snel recht te kunnen trekken. Is ook niet niets, uit het niets een OS opbouwen (aangezien het geen doorontwikkeling van WP is).
Klopt, maar je moet niet vergeten dat windows phone er al is vanaf windows phone 7. Alleen dat het nu pas echt in de publiciteit komt te staan. En ik hoop ook echt dat het een groot succes gaat worden. Alleen moeten ze nog echt wel even wat aan het app aanbod doen. Want google maps, google foto's en snapchat zijn echt geen onbekende apps. Die nu nog wel ontbreken
Het is qua look & feel een doorontwikkeling van WP, maar onder de motorkap nu juist niet. Dat verklaart ook de meeste issues met Windows 10 Mobile en vandaar ook mijn opmerking dat het knap is dat ze die issues zo snel oplossen.
Het app aanbod kunnen ze zelf vrij weinig aan doen, met name die van Google aangezien Google het platform moedwillig blokkeert. Overige apps ontbreken vaak omdat ontwikkelaars zich naast de twee 'groten' (Android en iOS) niet ook nog eens willen storten op een derde, aanzienlijk kleiner, ecosysteem. Het kip-ei verhaal, want Windows is relatief klein voornamelijk door het relatief beperkte app aanbod. Project Islandwood moet dit gat gaan dichten, door ontwikkelaars van iOS apps hun apps zonder veel moeite te laten vertalen naar de Windows omgeving. App door de 'translator' gooien, die even laten rekenen en aan de andere kant rolt er dan een Windows App uit, die vervolgens enkel nog tweak- en test-werkzaamheden nodig heeft.

Wat ook geruststellend is: Windows 10 is nu cross-platform, ontwikkelaars kunnen in één keer zowel Windows 10 PC's, tablets, telefoons en bijvoorbeeld de Xbox bereiken met één app. Daarmee bereiken ze in een klap vele honderden miljoenen apparaten en niet meer, zoals bij WP het geval was, enkel WP devices.

We zullen zien :)
Ik zie dat je last hebt van bugs, de eerste weken had ik daar ook behoorlijk wat last van! Sinds de eerste update was vrijwel alles verdwenen, alleen met een herstartende telefoon kan ik niet leven... Sinds ik hem via de 'Windows Insider' app heb aangemeld voor de 'Technical Preview' versies heb ik nergens last meer van! (wel de 'Slow Ring')

Goed om te horen dat je apparaat je bevalt!
ik heb dat ook al eens gedaan alleen merkte amper verschil alleen heb sowieso al wat rare dingen met mn telefoon. want ik kan hem ook niet registreren