Specificaties 2.0-set - Bekijk alle specificaties

Denon DHT-T100 Review

Bazza nl 19 januari 2016, 490 views

Denon DHT-T100

Prima product voor verbeteren van je tv-geluid. Ook geschikt voor kamervullend muziek draaien, mede dankzij de bluetooth optie.

Pluspunten

• Oogt klassiek en discreet
  • Mooi, bevredigend geluid
  • Eenvoudig in gebruik

Minpunten

• Geen HDMI
  • Meegeleverde Optische kabel nogal fragiel

Geluidskwaliteit Score: 4
Ik ben geen audiofiel. Maar omdat ik na jaren televisiekijken met het magere geluid uit de LCD tv tot de conclusie kwam dat ik best veel tijd spendeer aan tv kijken. Ben ik na gaan denken. Als ik zo graag tv en series kijk, waarom verbeter ik mijn kijkervaring niet met beter geluid?

Na wat research ben ik op de Denon soundplate DHT-T110 terechtgekomen. Dit is blijkbaar een andere versie dan de DHT-T100 maar met zo weinig verschillen dat de recensies op internet ze samen hebben gepakt. Deze was als een van de beste getest en tijdens de aankoop erg aantrekkelijk geprijst bij de BCC ( 200) en heb ik hem toch maar aangeschaft.

De aansluiting was op zich niet moeilijk. De moeilijkheid zat m in het feit dat de soundplate geen HDMI ingang heeft. Wel een 3.5 mm jack aansluiting voor het analoge geluid, of een optische of coaxiale digitale aansluiting.

Mijn tv heeft geen hoofdtelefoonaansluiting, geen digitale coaxiale aansluiting en geen optische aansluiting.

Ik was dus aangewezen op mijn settop box van de kpn. Daar zit wel een optische aansluiting op. De toslink-kabel die bij de soundplate is meegeleverd is echter zo dun en kort, dat ik de volgende dag een wat stevigere kabel heb moeten kopen.

Inmiddels ben ik enkele dagen in het bezit van de soundplate, en ik ben erg tevreden.
De soundplate oogt discreet, mischien een tikkeltje saai maar ik hou wel van het "klassieke"design.

Waar ik de soundplate voor heb gekocht is uiteraard het geluid die het uitstoot, en dat doet de denon mijns inziens prima!

Het zal niet te vergelijken zijn met een high-end surround set, daar is de prijs ook niet naar. Het is echter meer dan genoeg om een huiskamer te vullen met mooie, uitgebalanceerde klanken. Pirates of the carribean klonk prima tijdens de dialogen en de achtergrondmuziek was subtiel, niet overheersend aanwezig.
Ook muziek luisteren via bluetooth is fijn, geluid is nogmaals prima om een huiskamer te vullen. De soundplate kan hard aangezet worden zonder vervorming of kraken.
Ik had ook nog een stereo midiset in mijn tv kast, de bijbehorende boxen stonden bovenop de kast achter de tv. Deze midiset heb ik ook aangesloten op de soundplate met behulp van hoofdtelefoonaansluiting naar de 3.5mm jack ingang, dit werk ook prima. Weg lelijke boxen!

De afstandbediening is klein maar fijn. Je kunt de soundplate leren je tv-afstandbediening te gebruiken. Dit is makkelijk aan te leren. Echter, omdat ik de boxen in mijn tv niet uitgeschakeld krijg, werkt dit helaas niet handig bij mij. Iedere keer als ik het volume verhoog, gaan de boxen van mijn tv ook harder, wat zorgt voor een lelijke echo.

Al met al ben ik erg tevreden met deze soundplate. De prijs/kwaliteit verhouding is uitstekend!

Heb jij ook een Denon DHT-T100?