Samsung G600 Zwart Review

anti-rsca 18 juni 2009, laatste update op 18 juni 2009, 1.772 views

Samsung G600 Zwart

Pluspunten

• Batterijduur
  • Afwerking
  • Betrouwbaarheid
  • Handige menu's

Minpunten

• Gaat soms open wanneer in broekzak en je wilt hem eruit nemen
  • Reactietijd (sommige functies)
  • Plaats van de nummertoetsen niet altijd even handig

Twee weken geleden heb ik m'n oude getrouwe Samsung X480 ingeruild voor deze G600. De X480 heeft 5.5 jaar trouw dienst geleverd en had het niet aan de batterij gelegen, dan had ik hem nu nog.

Toen ik in de winkel stond op zoek naar een nieuw model zocht ik opnieuw een "klappertje", maar degene die er lagen waren van erbarmelijke bouwkwaliteit vond ik. Wanneer ik een gsm in m'n handen neem, moet deze stevig aanvoelen, er mag geen kraakje te horen zijn wanneer je hem met je handen wat aanknijpt. Ook moeten de bewegende elementen (klapper of schuiver) stevig bewegen.
Toen er geen klappertjes meer waren, heb ik alle opties laten openstaan, maar m'n aandacht ging vooral uit naar Nokia en Samsung. Bij na vergelijken van prijzen, specs en bouwkwaliteiten ging m'n voorkeur uit naar de G600. 5MP camera! stevig aanvoelen, veel functies en noem maar op. 149§ neergeteld bij Mediamarkt in Oostakker (Belgie) en op naar huis.

Featureset:
Hiervan ben ik heel tevreden. In het pakket zat de gsm zelf (duh!), de lader, een microsd kaartje van 50MB en een houder om deze in een gewone SDkaart lezer te steken. er zat ook nog een usbkabel bij om verbinden met pc mogelijk te maken, nog wat software en de nodige papierwinkel. De gsm beschikt zelf over Bluetooth, 5MP camera, webbrowser, vrij ruim groot intern geheugen, fm-radio, mp3 speler, ...
Vooral over de microSDkaart was ik heel tevreden dat deze erbij zat.

Bereik:
Hier ben ik ook heel tevreden van, m'n oude gsm had steeds al een heel goed bereik en deze doet het even goed volgens m'n eerste indrukken. Bij telefoneren blijft de stem steeds helder, valt heel weinig weg tenzij ik me in een gebouw bevind met dikke muren ed.

Accuduur:
Eerste lading heeft de batterij 4 dagen gewerkt, op het eerste zicht lijkt dit weinig, maar aangezien ik die week in het weekend trouwde, diende ik een hele resem telefoons te doen, dus dit is voor mij ruim voldoende. Ook heb ik ruimschoots alle functies getest van de gsm. Daarna heb ik hem woensdagavond opgeladen en het is nu donderdag van de week daarop en deze avond ga ik hem terug moeten opladen. Ondertussen heeft hij Bluetooth gedaan, foto's genomen (met LED-flash), enorm veel getelefoneerd en massa sms'en verstuurd.

Gebruiksgemak:
Zoals ik gewend ben van Samsung is dit een heel handig toestel in gebruik. Echter m'n X480 was iets beter in gebruik dan deze. Maar de menu's zijn duidelijk, je moet max 2 keer "klikken" vooraleer je bent waar je wil zijn. De functies zijn duidelijk benoemd en het scherm is groot met duidelijke lettertypes, zodat zelfs een bomma van 90 jaar nog weet wat ermee te doen.
De nummertoetsen zitten misschien iets te diep, waardoor ik me vrij regelmatig mistyp wanneer ik een sms aan het typen ben en wanneer de gsm zich in je broekzak bevindt en je wordt opgebeld kan hij soms wel opengaan of druk je per ongeluk op een knop waardoor een oproep kan geweigerd worden of aangenomen vooraal je weet wie belt.

Design:
Het design is mooi, strak, tijdloos. Zwart chrome en mat zwart, niet al te ronde hoeken, metaalachtige knoppen vooraan, ... Verder niets op aan te brengen.

Bouwkwaliteit en afwerking:
Zoals reeds eerder aangebracht was dit een van m'n aankoopcriteria. De gsm voelt heel stevig is niet te licht en niet te zwaar. Wanneer ik hem openschuif voelt het niet aan alsof je hem zomaar in 2 kan breken. Afwerking is stijlvol en tijdloos.

Stabiliteit en betrouwbaarheid:
De gsm is nog niet gecrashed of heeft nog geen rare kuren gehad en heeft steeds gedaan wat ik wou. Wat ik enkel wat jammer vind is dat de reactietijd voor sommige functies soms net iets te lang duurt, maar dan spreek ik over milliseconden.

Prijs:
Dit kon lager vond ik, maar ik was bereid om dit ervoor te geven. Per slot van rekening woon ik nog steeds in BelgiŽ en hier durven ze dan ook doorrekenen voor technologie.

Round up:
Prachtig en handig toestel dat soms wat trager kan reageren, maar dat z'n ding doet en lang doet (met betrekking op de batterij).

Heb jij ook een Samsung G600 Zwart?

Heb hem inmiddels bijna twee jaar, maar ben er niet echt over te spreken...
De lak die erop zit laat ontzettend snel los op de hoeken en ik vind hem soms aan de vrij trage kant. Ook vind ik de camera slecht (als ze dan toch een 5MP camera erin zetten, zou ik toch ook iets meer kwaliteit willen van de foto's zelf...)

Voor de rest is ie wel okay, maar ik ga volgende maand toch maar weer voor een Nokia.
de 5MP camera lijkt niet heel kwalitatief in het begin, maar je moet wat met de instellingen spelen, dan krijg je wel mooie foto's.
Heb hem ook al bijna twee jaar (december) maar over de camera ben ik ook echt niet te spreken :|
En ook bij mij laat de lak los :(

[Reactie gewijzigd door Joey101 op 18 juni 2009 22:50]