Asus A7N8X-E Deluxe Review

Le-Chuck 31 augustus 2005, 445 views

Asus A7N8X-E Deluxe

Pluspunten

• Veel aansluitingen
  • Kei stabiel
  • Geluidskaart (Soundstorm)

Minpunten

• Geluidskaart (Soundstorm)

Layout Score: 4
Ik draai nu ruim 2 jaar met dit moederbord.
Ik zocht toen het beste moederbord voor de Socket A, en dat bleek deze te zijn.
Hiervoor draaide ik met een MSI KT4V, dus het verschil was nogal groot qua prestatie's en stabiliteit.

Het bordje biedt leuke optie's voor overclocken, helemaal als je er een Über-BIOS in flashed.
Het enige nadeel is dat de multi-plyer niet hoger in is te stellen dan 12,5.

Met mijn Barton 2800+ kwam ik tot 2725 Mhz (218Mhz FSB * 12,5 MP) op 1,9v. Dit is met een Zalman 7700Cu

Verder is de geluidskaart een verademing. Nog nooit heb ik zulk goed geluid uit een PC horen komen. Dit vind ik zowel een voordeel als een nadeel, omdat dit mij nu namelijk tegenhoud om mijn mobo te gaan upgraden naar een S939 mobo..

Heb jij ook een Asus A7N8X-E Deluxe?

Dat die onboard sound zo goed is en je daarom niet upgrade is natuurlijk niet echt een geldig nadeel.

Ik heb dit mobo ook, en overigens moet je je speakers wel digitaal aansluiten als je echt goed geluid wilt horen. De DAC's die erop zitten zijn namenlijk nog steeds een beetje brak.