Specificaties Radiogestuurde muis en 2.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Cherry MW 2310 Review

Slaut 19 januari 2016, 255 views

Cherry MW 2310

Prima muis voor lekker lage prijs. Nette vormgeving en functionaliteit, paar kleine nadelen wegen niet op tegen de grote pluspunten. Naast gebruik voor office en htpc werkt hij ook goed bij eenvoudig gamen (zonder direct de batterij leeg te zuigen).

Pluspunten

• Lage prijs
  • Relatief groot
  • DPI
  • Ontvangst ook door objecten heen

Minpunten

• Plat
  • Plaatsing zijknoppen
  • Laag gewicht
  • Opstarten na idle

Na een korte zoektocht deze goedkope muis gekocht in de hoop dat hij niet zou onderdoen voor een duurdere Logitech muis. Nu we de muis een week hebben zijn we erg tevreden over het algemene gebruiksgemak. We zijn tevreden over het formaat, en tot nog toe hebben we zeker geen klachten over de batterijduur (ook met gamen). De DPI is goed in te stellen (is geen touch) en de ontvangst werkt ook door kleine objecten heen. We hebben wel gemerkt dat de ontvangst soms hapert na een idle moment. Al met al een prima netjes uitziende muis voor een schappelijke prijs.
We hebben echter ook enkele minpunten ontdekt. Waar de vorm van de muis niet veel onderdoet voor die van eerder gebruikte Logitechs (prettige ruimte voor de vingers, deukjes in de muisknoppen), valt wel meteen op dat deze muis platter is. Dat is niet zozeer door de totale hoogte van de muis (die nagenoeg overeenkomt met Logitech), maar door de kromming bovenop. Deze begint een 0,5-1,0 cm vanaf muismat, wat inhoud dat de kromming van de muis veel minder is dan de totale hoogte. Hierbij is het een draadloze muis. Dit is enerzijds erg prettig omdat je niet het gedoe met kabels hebt, en gelukkig ook niet mindere ontvangst, maar met de indeling van de knoppen op de muis heeft de fabrikant geen rekening gehouden met het oppakken van de muis: dit is erg lastig zonder de zijknoppen in te drukken. Een kanttekening is dat de knoppen wel allemaal goed werken, na echter een vrijdraaiend scrollwieltje van Logitech gewend te zijn is de terugstap naar gewoon scrollen even wennen. Wat ook enigzins tegenvalt is het lage gewicht van de muis; dit is prima voor in een laptoptas, maar minder prettig muizen.
Wat we hierbij natuurlijk wel even willen melden is dat de muis waar we onze nieuwe cherry mee vergelijken origineel een veel hogere prijs had, en jaren terug dus in een andere prijs-kwaliteit klasse behoorde. Dit houdt voor ons dus in dat we nu best tevreden zijn met deze nieuwe muis, en de minpunten alleen duidelijk hebben aangegeven voor die mensen die daarom geven, voor ons zijn dit zeker geen belemeringen en voldoet deze cherry zeker aan al onze wensen.

Heb jij ook een Cherry MW 2310?