Samsung Galaxy S6 128GB Zwart Review

gubbe 18 januari 2016, laatste update op 18 januari 2016, 380 views

Samsung Galaxy S6 128GB Zwart

Ik zocht naar: Super smartphone van ca. 5" vanwege broekzakmaat, het liefst 3GB geheugen omdat die 2 jaar mee moet, minimaal 64GB totaal opslagcapaciteit, quick/fast charge, goede camera, NFC, vingerafdruksensor. Eigenlijk was er alleen een optie: De S6 en die doet het fantastisch!!

Pluspunten

• Snel
  • Top scherm
  • Zeer krachtige CPU
  • Altijd goede performance

Minpunten

• Geen

Iedereen zoekt wel naar de voor hun perfecte smartphone. Ik ook. Daarom is wat achtergrondsinfo belangrijk.

Ik zocht naar een toestel met de volgende functie's:
- Schermdiagonaal: Moet rond 5" zijn - moet in een broekzak passen en met een hand te bedienen zijn.
- OS: Android 5.0+. iOS is geen optie en Windows heeft te weinig apps. Daarnaast ken ik al Android heel lang.
- Opslagcapaciteit (met of zonder extern geheugenkaart: minimaal 64GB
- NFC: Ja, want er komt een moment waar we daar slimme dingen mee kunnen doen!
- Accu: Verwisselbaar of met quick charge: Ja
- Camera: Een van de beste op dit moment.
- Community: Veel gebruikers = meer forums met hulp mocht iets niet goed werken

Wat waren de optie's:
Eigenlijk was ik verrast door de aanwezigheid van de S6 op dfe lijst. Hier is de eerste lijst met mogelijke toestellen:
http://tweakers.net/pricewatch/compare/370044;460996;460997;460998;446948;436649;426701;458794;466692;457252;457280;464678;440256/. (De S4 is mijn oude toestel)

Hier is de reden, dat ze niet mee konden:
- Samsung Galaxy Note 5: Nog niet beschikbaar in Europa en te groot
- Sony Xperia Z5 Premium: Te groot & Camera niet goed genoeg & fingerprintsensor is aan de kant ipv op home button
- Sony Xperia Z5 Compact: Te zwak & Camera niet goed genoeg & fingerprintsensor is aan de kant ipv op home button
- Sony Xperia Z5: Camera niet goed genoeg & fingerprintsensor is aan de kant ipv op home button
- Alle Z5 modellen komen met zelfde camera. Een teleurstellende review hier heeft voor uitsluiting van alle Z5-modellen gezorgt.
- OnePlus X: Zeer goed en geodkoop, maar viel af vanwege: Snapdragon 801 is inmiddels redelijk oud & geen NFC & geen quick charge & camera is niet goed genoeg.
- Moto X Style: Te groot.
- LG G4: Geen quick charge
- Huawei Nexus 6P 64GB: Te groot
- LG Nexus 5X 32GB Zwart: Te weinig opslagcapaciteit - anders was het misschien deze geworden.
- Samsung Galaxy S6 edge+: Te groot
- Samsung Galaxy S6 edge: Te weinig extra voor te veel extra geld.

Samsung Galaxy S6 128GB
: Last phone standing en mijn nieuwe toestel. Intussen met de XtreStoLite ROM.

Naast de bovengenoemde redenen om toestellen niet te kiezen kan de CPU/SoC een reden zijn om een toestel te laten liggen. Bijvoorbeeld zijn de meest recente versies van Qualcomm: de Snapdragon 808 en de 810. Of deze CPUs inderdaad nog steeds voor temperatuurproblemen zorgen in een toestel of niet is niet erg belangrijk. Als koper wil je de risiko niet lopen, dat een toestel erg heet wordt.

Dat was nog een reden voor de S6 met z'n Samsung Exynos processor.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S6 128GB Zwart?

Meer advertenties